Medlem
Forza horizon 3

Hittade ingen tråd om detta spel fast jag sökte ???

Har en logitech g27 ratt och verkar vara problem att få den att fungera, verkar bara gå att välja standard ratten.
Verkar inte heller finnas någon exe fil att öppna med logitech profiler???
Någon som hittat en lösning på detta?
Verkar inte heller hitta någon inställning för om man vill spela med h shifter lr paddlar????
Inte heller någon inställning för känslighet för styrning????
Har en polare som kommer över om ett par timmar och vi tänkte lira, någon som har nå snabba lösningar på dessa problem???

Medlem

Kollade logitech tråden, är dock inte det som är felet, har fått bekräftat genom forzas forum att dom har problem med stödet för vissa rattar och att det kommer en update så småningom om.
Har dock lyckats att få det att fungera någorlunda, genom att tvinga inställningar i logitech profiler till spelet, hade väldiga problem med känsligheten för ratten innan detta. Och gick inte att åtgärda i spelets egna avancerade inställningar för ratt........ Sjukt irriterande!
Gillar egentligen inte open world spel, vill kunna snabb välja typ av race och bil och köra, men verkar inte finnas någon sån funktion i detta spelet?
Är ju sinnessjukt snyggt dock, lär ju vara det spelet som är mest krävande just nu, åkte o köpte ett gtx 1070 igår, och ändå laggar det ibland, men antar att detta är "stuttering"?
Vet inte vad ordet betyder på svenska.
Blir inge bättre av att sänka grafikinställningarna heller, trodde att jag hade för slö processor, vilket jag också kanske har, men verkar ju som att folk har problem även med bättre, kör just nu en klenare i5a som ligger i 100% i spelet, så beställde nyss en ny i7a. Hoppas att det blir bättre
Min hårddisk ligger också i 100%, man ska väl inte behöva ha spelet på en ssd?
Hittade att man kunde ändra till manuell växel på inställningarna inför varje race, vilket är drygt?

Vad tycker ni om spelet?

Medlem

Kan tänka mig att disken är en av orsakerna att det hackar ibland, open-world spel streamar ju data direkt från disken så om disken i fråga går upp på 100% så flaskar den ju på ett eller annat sätt.

-så även om man inte MÅSTE ha spel på SSD så kan jag inte se någon orsak varför man INTE har det, förutsatt att man har SSD förstås, men det är fan ingen "speldator" om man inte har SSD till spelen.

I min dator har jag SAMTLIGA program och spel på SSD, Mekaniska diskarna har blivit förpassade till fillagring och backup.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Joo, får nog bli en till ssd till spel
Forumet verkar sjukt dött på detta spelet???

Medlem

Lite mätningar som jag gjorde idag efter ett par timmar spelande, loggade och tog ut maxvärden på allt.
Kör i 1080p och med alla grafikinställningar på max, får dock bara ut mellan 30-60 fps hur jag än gör, men flyter på fint förutom att det hackar till ca 1-2 gånger minuten, men beror säkert på att jag har spelet på en vanlig hdd som ligger konstant 100% belastning i detta spelet.
Cpu: Intel core i7 875k 3.06 [GHz]
70%load, 55 grader.

Gpu: Gtx 1070
Core Clock [MHz] Memory Clock [MHz] [°C] Fan Speed (%) Fan Speed (RPM)
1835/1835 2003.4/2003.4 64.0 39/100 1361
Memory Used [MB] Load [%] Power Consumption [% TDP]
5434/8000 76/100 71.1/100

Minne: DDR3 2400 [MHz]
8/16

OC Mode - GPU Boost Clock : 1797 MHz , GPU Base Clock : 1607 MHz
Spelläge (standard) – GPU Boost-frekvens: 1771 MHz , GPU-basfrekvens: 1582 MHz
*Butiksvaror har spelläge som standard, OC-läge kan justeras med ett klick på GPU Tweak II.

Ligger alltså över standard plus spel läget, verkar som att den boostar sig själv;P .
Pratar ni om levels på själva festival garage grejen, lr på egna profil spelaren? Det är ju olika levels, verkar ju som att man låser upp nya race varje gång festivalen går upp i level?
Har dock inte fått några nya race nu på ett tag o fattar inte riktigt vad jag ska göra, måste kanske upp i level på profilen genom att köra gamla race igen så man får mer xp? osv.?

1
Skriv svar