Forza motorsport 6 apex tråden.

Medlem
Forza motorsport 6 apex tråden.

Kommer det att komma flera banor till apex ? Någon som hört något???

Medlem
Skrivet av Zenon88:

Kommer det att komma flera banor till apex ? Någon som hört något???

Testade eftersom gratis är gott, men det kommer att avinstalleras.
- FF är skräp och saknar helt känsla. Den är bara av och på samt fungerar bara upp till 45 grader vid sväng.
- Fysiken är skrattretande och skriptad. Det är som att köra på en glasskiva och allting bestäms hur långt ifrån racinglinjen du är.

- Får utslag av cutscenes som man inte kan skippa. Jag.. avskyr.. dem.

- Är designat för P12 som vill sitta och måla bilar.

Jag vet att detta är deras försök till att ta sig an racingsimulatorerna, men de har långt kvar.
Först och främst kunde de utgå ifrån att man kör med ratt och inte med handkontroller.
Även på Simulation-svårighet är det så arkadigt att jag blir illamående.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Zenon88:

Kommer det att komma flera banor till apex ? Någon som hört något???

Testade eftersom gratis är gott, men det kommer att avinstalleras.
- FF är skräp och saknar helt känsla. Den är bara av och på samt fungerar bara upp till 45 grader vid sväng.
- Fysiken är skrattretande och skriptad. Det är som att köra på en glasskiva och allting bestäms hur långt ifrån racinglinjen du är.

- Får utslag av cutscenes som man inte kan skippa. Jag.. avskyr.. dem.

- Är designat för P12 som vill sitta och måla bilar.

Jag vet att detta är deras försök till att ta sig an racingsimulatorerna, men de har långt kvar.
Först och främst kunde de utgå ifrån att man kör med ratt och inte med handkontroller.
Även på Simulation-svårighet är det så arkadigt att jag blir illamående.

Jag tycker det känns som Forza till Xbox. Det är för många en bra kvalitetsstämpel. Dina upplevelser med ratt låter dock oroande, jag har bara prövat betan (och då fanns ju inte stödet alls).

Medlem
Skrivet av superapan:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Zenon88:

Kommer det att komma flera banor till apex ? Någon som hört något???

Testade eftersom gratis är gott, men det kommer att avinstalleras.
- FF är skräp och saknar helt känsla. Den är bara av och på samt fungerar bara upp till 45 grader vid sväng.
- Fysiken är skrattretande och skriptad. Det är som att köra på en glasskiva och allting bestäms hur långt ifrån racinglinjen du är.

- Får utslag av cutscenes som man inte kan skippa. Jag.. avskyr.. dem.

- Är designat för P12 som vill sitta och måla bilar.

Jag vet att detta är deras försök till att ta sig an racingsimulatorerna, men de har långt kvar.
Först och främst kunde de utgå ifrån att man kör med ratt och inte med handkontroller.
Även på Simulation-svårighet är det så arkadigt att jag blir illamående.

Jag tycker det känns som Forza till Xbox. Det är för många en bra kvalitetsstämpel. Dina upplevelser med ratt låter dock oroande, jag har bara prövat betan (och då fanns ju inte stödet alls).

Jodå, de har lagt till stöd nu men rattutslaget är låst till en sådär 270 grader. Jag har en G27 så det är inte ens en ovanlig ratt. Läste lite på forumen och de som har de dyrare grejorna (Fanatec e t c) har tydligen ännu mer problem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Själv tyckte jag spelet var lagom arkadigt. Ett spel man kan kasta in sig i då och då. Flyter på bra i 4K utan att behöva ställa grafiken till ful-ful. När jag spelade med ratt höll jag mig till iRacing, Grand Turismo på PS3 och vissa Dirt Spel.

Online är dock problemet att folk drar sig ur om man har möjligheten att ställa kameran till cockpit. På Dirt 3 kunde man fiska efter andra som ville spela utan hjälpmedel och Cockpit men det läget var öde på spelare. De flesta vill köra "styra radiobil".


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar