Friskyttarna | Svenskt MMO-community

Medlem

För att komplettera det v1ctory skrev:

- Friskyttarna är där.

Medlem
Skrivet av Snake:

Låt mig till att börja med konstatera att man som F2P spelare i LotRO har valmöjligheten att köpa "tillgänglighet" (quest-packs för områdena mellan lvl 20-50) och en mängd olika kosmetiska prylar (väskor, festival kläder utan stats mm), samt expansiorna.KÖPA TILL!

Väljer man att inte köpa quest-packs eller expansioner, har man fortfarande möjlighet att uppleva alla områden, men är begränsad till att endast kunna göra epic quest line serierna och inte övriga quests. Väljer man att inte spendera en enda krona, är det alltså möjligt att fortsätta spela gratis efter lvl 20, men det kommer att innebära en hel del grinding. ALLA VILL VIDARE!

Men det går att minska grindingen som F2P, genom att göra alla deeds i startområdena som genererar turbine points (för vilka man handlar i lotro store), kan man få ihop tillräckligt många poäng för att köpa exempelvis quest-packet för Lone-lands. Så vill man absolut inte spendera en enda krona och har mycket tålamod, kan man även komma åt quest-packs för level 20+ områdena.ÅTERIGEN EXTRA!

Till skillnad mot vad du verkar tro, så kan man inte köpa sig till "vinst". Bra armor och vapen får du göra dig förtjänt av i spelet genom quester, instanser, mob drops eller crafting. Det är inget du kan köpa i LotRO store.I ALLA MMOS SÅ VINNER DEN 90%MER MED BÄTTRE ARMOR!

Sedan har du helt fått om bakfoten att folk lämnar LotRO. Det är nämligen precis tvärtom. Nya servers har precis öppnat i både USA och EU, och det totala antalet spelare växer.lÄMNAR? HAR ALLDRIG SAKT LÄMNAR!VAD JAG SA VAR LURADE.

Den nya F2P versionen ger spelare möjlighet att prova på spelet gratis upp till level 20. Trivs de och vill fortsätta spelet kan man välja att antingen fortsätta som F2P, bli premium (köpa från store) eller bli vip medlem (prenumerant).ÅTERIGEN SÅ VILL INGEN STANNA VID 20!

Förklara gärna hur Turbine luras genom att ge spelarna flera olika valmöjligheter, i stället för kort och gott bara en (prenumeration)? GENOM ATT LURA FOLK ATT LÄGGA TILL EXTRA PENGAR INLINDAT FINT.

jag behöver inte ens svara när du inte ser vad du skriver.

Medlem

Vad yrar du om?


signatur

Wai

Medlem

@dakadabra

Jag försökte på ett logiskt sätt förklara för dig hur LotRO fungerar. Men efter att ha läst dina svar, förstår jag att det var bortkastad tid. Men jag skall göra ett sista försök att få dig att se det absurda i ditt resonemang.

I DAoC (som du uppenbarligen tycker om) har man möjlighet att ladda ner en trial och spela gratis i 14 dagar. När de dagarna är slut, måste du göra ett val: antingen köper du en månadsprenumeration eller så slutar du spela.

I LotRO har man möjlighet att välja F2P medlemskap och spela gratis i startområdena (level 1-20), helt utan någon tidsbegränsning. När du nått level 20, måste du göra ett val: antingen köper du en månadsprenumeration och får full access till spelet eller så väljer du att fortsätta som F2P eller Premium medlem.

Så var är den stora skillnaden? Bortsett från att LotRO ger sina spelare fler val än DAoC?

Vill man spela gratis som F2P medlem med all den extra grinding det innebär, finns den möjligheten. Orkar man inte lägga tid på att grinda deeds för att få turbine poäng och kunna fortsätta spela gratis efter level 20, kan man välja att bli Premium medlem och köpa sig turbine poäng. Slutligen kan man välja att köpa en månadsprenumeration och få full access till allt innehåll i spelet.

Valet är spelarens. Personligen har jag valt att betala för en prenumeration och inte behöva bry mig om något annat än att spela. Men andra väljer att spela som F2P eller Premium. Oavsett vilket val man gör, är det omöjligt att bli lurad. All information om priser och vad de olika medlemskapen innebär, finns tillgängligt på LotROs hemsidor.

Att välja premium medlemskap innebär inte per automatik att du spenderar mer pengar. Faktum är att de flesta jag känner som valt premium medlemskap, gjort det för att inte behöva betala de 100-120kr per månad som en prenumeration kostar.

Så vill du vara snäll och förklara hur Turbine luras genom att ge spelarna flera olika medlemsalternativ?

Slutligen, förstår jag inte varför du upprepar att de med bäst utrustning vinner. För det första är det ganska uppenbart, och för det andra: man kan INTE köpa armor och vapen med stats i LotRO store. Precis som i DAoC förtjänar du din utrustning genom det du gör i spelet, och inte genom att öppna plånboken.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

@dakadabra

Jag försökte på ett logiskt sätt förklara för dig hur LotRO fungerar. Men efter att ha läst dina svar, förstår jag att det var bortkastad tid. Men jag skall göra ett sista försök att få dig att se det absurda i ditt resonemang.

I DAoC (som du uppenbarligen tycker om) har man möjlighet att ladda ner en trial och spela gratis i 14 dagar. När de dagarna är slut, måste du göra ett val: antingen köper du en månadsprenumeration eller så slutar du spela.

I LotRO har man möjlighet att välja F2P medlemskap och spela gratis i startområdena (level 1-20), helt utan någon tidsbegränsning. När du nått level 20, måste du göra ett val: antingen köper du en månadsprenumeration och får full access till spelet eller så väljer du att fortsätta som F2P eller Premium medlem.

Så var är den stora skillnaden? Bortsett från att LotRO ger sina spelare fler val än DAoC?

Vill man spela gratis som F2P medlem med all den extra grinding det innebär, finns den möjligheten. Orkar man inte lägga tid på att grinda deeds för att få turbine poäng och kunna fortsätta spela gratis efter level 20, kan man välja att bli Premium medlem och köpa sig turbine poäng. Slutligen kan man välja att köpa en månadsprenumeration och få full access till allt innehåll i spelet.

Valet är spelarens. Personligen har jag valt att betala för en prenumeration och inte behöva bry mig om något annat än att spela. Men andra väljer att spela som F2P eller Premium. Oavsett vilket val man gör, är det omöjligt att bli lurad. All information om priser och vad de olika medlemskapen innebär, finns tillgängligt på LotROs hemsidor.

Att välja premium medlemskap innebär inte per automatik att du spenderar mer pengar. Faktum är att de flesta jag känner som valt premium medlemskap, gjort det för att inte behöva betala de 100-120kr per månad som en prenumeration kostar.

Så vill du vara snäll och förklara hur Turbine luras genom att ge spelarna flera olika medlemsalternativ?

Slutligen, förstår jag inte varför du upprepar att de med bäst utrustning vinner. För det första är det ganska uppenbart, och för det andra: man kan INTE köpa armor och vapen med stats i LotRO store. Precis som i DAoC förtjänar du din utrustning genom det du gör i spelet, och inte genom att öppna plånboken.

Ganska enkelt.I daoc är det fri trail 14 dagar eller lvl20 i daoc finns gränsen 20 om man hinner ditt innan 14 dagar exakt!Men skillnaden mellan daoc och lotro är att doac tar en månadsbetalning och man kan ha vilken gear som helst.I lotro så är det i princip likadant men skillnaden att man utanför den vanliga betalning måste köpa saker försej detta innebär att folk inte kan tävla på samma villkor.

Medlem

Man kan fortfarande bara köpa kosmetiska saker i LotRO store.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av dakadabra:

I lotro så är det i princip likadant men skillnaden att man utanför den vanliga betalning måste köpa saker försej detta innebär att folk inte kan tävla på samma villkor.

Låt mig citera mig själv: "man kan INTE köpa armor och vapen med stats i LotRO store. Precis som i DAoC förtjänar du din utrustning genom det du gör i spelet, och inte genom att öppna plånboken."

Vad var det med den meningen som du inte förstår?

Du kan inte köpa dig till bra utrustning i LotRO, som i vissa andra F2P MMOs. Väljer man att bli premium medlem, kan du köpa "tillgänglighet" (quest-packs, fler väskor, etc) och en mängd olika kosmetiska prylar. Men några drycker som ger 50% mer damage eller episka vapen/armor existerar helt enkelt inte.

Folk tävlar på samma villkor. Man får de bra grejerna genom quester, instanser och crafting oavsett om du väljer att köra f2p, premium eller vip (prenumeration) som medlemskap.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av dakadabra:

I lotro så är det i princip likadant men skillnaden att man utanför den vanliga betalning måste köpa saker försej detta innebär att folk inte kan tävla på samma villkor.

Låt mig citera mig själv: "man kan INTE köpa armor och vapen med stats i LotRO store. Precis som i DAoC förtjänar du din utrustning genom det du gör i spelet, och inte genom att öppna plånboken."

Vad var det med den meningen som du inte förstår?

Du kan inte köpa dig till bra utrustning i LotRO, som i vissa andra F2P MMOs. Väljer man att bli premium medlem, kan du köpa "tillgänglighet" (quest-packs, fler väskor, etc) och en mängd olika kosmetiska prylar. Men några drycker som ger 50% mer damage eller episka vapen/armor existerar helt enkelt inte.

Folk tävlar på samma villkor. Man får de bra grejerna genom quester, instanser och crafting oavsett om du väljer att köra f2p, premium eller vip (prenumeration) som medlemskap.

hmmm...så man får ingen fördel av nånting man kan köpa?

Medlem
Skrivet av dakadabra:
Skrivet av Snake:
Skrivet av dakadabra:

I lotro så är det i princip likadant men skillnaden att man utanför den vanliga betalning måste köpa saker försej detta innebär att folk inte kan tävla på samma villkor.

Låt mig citera mig själv: "man kan INTE köpa armor och vapen med stats i LotRO store. Precis som i DAoC förtjänar du din utrustning genom det du gör i spelet, och inte genom att öppna plånboken."

Vad var det med den meningen som du inte förstår?

Du kan inte köpa dig till bra utrustning i LotRO, som i vissa andra F2P MMOs. Väljer man att bli premium medlem, kan du köpa "tillgänglighet" (quest-packs, fler väskor, etc) och en mängd olika kosmetiska prylar. Men några drycker som ger 50% mer damage eller episka vapen/armor existerar helt enkelt inte.

Folk tävlar på samma villkor. Man får de bra grejerna genom quester, instanser och crafting oavsett om du väljer att köra f2p, premium eller vip (prenumeration) som medlemskap.

hmmm...så man får ingen fördel av nånting man kan köpa?

Njae. Quests och nyttigheter mest som det har skrivits nu ett bra tag.

Medlem
Skrivet av dakadabra:

hmmm...så man får ingen fördel av nånting man kan köpa?

Av flera hundratal prylar i LotRO store, finns det endast ETT item som du inte kan få ingame.

1) Hälsodryck som ger 80 - 160 hälsa var annan sekund för 10 sekunder. Totalt alltså maximalt 800 hälsa. Den har också 20 sekunders cool down. Bästa potion ingame ger 700 hälsa.

Sedan finns det stat tomes att köpa i LotRO store, som kan användas en gång och ger 10, 20 resp 30+ på en stat. Dessa droppar dock även ingame i instanser. Effekten av +30 är försumbar på level 65. Som exempel har en level 65 Captain buffar som ger +50 stat. Dessutom är det enkelt att nå stat taket på 650, utan tomes.

Bortsett från de två sakerna, finns inget i LotRO store som påverkar din karaktärs stat. Inte mycket att orda om eller hur?

Turbine inser naturligtvis att de inte kan införa en "Pay to Win" store, för då hade de förlorat alla sina subscribers. Ingen vill prenumerera och betala 100-120kr/månaden, om folk samtidigt kan spela F2P och köpa sig fördelar över subscribers.

Jag hoppas att din bild av LotRO klarnat, och att vi kan avsluta denna diskussion. Det är trots allt vår kinship tråd.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

För att återgå till ämnet, en liten uppdatering rörande vårt kinship.

Friskyttarna, ett Svenskt LotRO kinship på EU servern Evernight. Vi eftersträvar en varm och avslappnad gemenskap, där alla är lika viktiga och uppskattade oavsett nivå och färg på utrustning.

Sociala evenemang är omtyckt inte bara av hober, utan av de flesta folken i Midgård. En gång varje månad lägger vi därför åt sidan kampen mot det onda och hänger oss helt åt lek och skratt. En mycket bejublad fest och inte helt okänd av befolkningen i Bree. När det gäller mer krigiska aktiviteter, så rekommenderas ständig beredskap då ork och troll finns i överflöd och uppdrag sker regelbundet varje vecka.

Majoriteten av våra 42st medlemmar är mellan 25 och 35 år gamla. Men det finns även de som är yngre respektive äldre. Någon lägsta åldersgräns för att bli medlem finns inte, och så länge alla lever upp till de krav på uppförande som finns inom kinshipet är åldern irrelevant.

Till våra led är alla välkomna, både alver, människor och hober. Ja till och med dvärgar, om än med en viss tveksamhet!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

En liten nyårs uppdatering.

LotRO snurrar på som aldrig förr, liksom Friskyttarna. Idag har vi ett 70-tal registrerade medlemmar i alla levlar. Vi har regelbundet kinships aktiviteter inklusive en rollspelsfest varje månad.

Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kan dessutom tillägga att det generella antalet spelare har ökat ganska markant på Evernight, det börjar bli ganska många i mid- och endgame nu.

Medlem

Finns det någon magi class i lotro?

Medlem

Det beror lite på vad du lägger i begreppet magiker. Men det finns två klasser som använder spells: Lore-master och Rune-keepers. Den första excellerar i crowd-controll och har pets, den andra kan välja att antingen köra dps eller healing och gör båda sakerna väldigt bra.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Finns det någon nämnvärd pvp? Eller är det fortfarande 100% pve i praktiken?

Medlem

I LotRO finns det ett område, Ettenmors, där all PvP/Monsterplay är. Det är alltså ingen PvP i områdena där man questar och raidar.

Medlem

Frontposten är uppdaterad då vi har startat ett systergille i World of Warcraft samt har ett på gång till Guild Wars 2.

Välkomna till Friskyttarna.eu med er ansökan!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Härligt å höra att det går bra

keep up the good work!

Medlem

Kommer ni vara i Rift också?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Vym
Medlem
Skrivet av conthox:

Kommer ni vara i Rift också?

Om du vill spela med härliga svenskar i Rift tycker jag du ska söka dig till oss i Saints ( http://swedishsaints.info ) och Ruthless ( http://ruthless-tor.tk ) på PvP servern Cloudborne. Vi spelar som Defiants, men vad vi ska spela vid launch är inte bestämt ännu.

Vad jag vet så tänker Friskyttarna fokusera på GW2, WoW och LotRO just nu.

Medlem

Precis som Sviinet sade har vi inga planer på ett rift gille just nu.

Att anmäla intresse till GW2 går dock utmärkt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har spelat LotRO sedan det kom ut, men loggar nu mer bara för att pröjsa hyran.

Men tänkte spela Rift lite i.o.m. att BETAn verkar lovande. En del har dock gett känslan av att det går för snabbt att nå maxlevel, vet inte hur det blir vid release dock. En del bara kubbar på hejdlöst bara för att nå max först av alla. Jag är mer en utforskare och läser gärna storyn noga.

Får se hur det blir gällande reasen med. Går det inte att ha ett blandat guild med folk från båda sidorna?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan inte mer än rekommendera Friskyttarna till alla som har samma uppfattning om spelen. Har varit med i snart ett halvår och har inte ångrat mig en sekund. Riktigt skönt folk som är med och en konstant trevlig stämning i chatten

Inaktiv

Låter intressant, kanske kan ansöka längre fram när jag har tid. Föresten, Sviinet vilket mmorpg är du på nu? Tycker du byter ofta. ^^

Medlem

Det är bara att slänga in en ansökan när du känner för det Grimley.

Vym
Medlem
Skrivet av Grimley:

Låter intressant, kanske kan ansöka längre fram när jag har tid. Föresten, Sviinet vilket mmorpg är du på nu? Tycker du byter ofta. ^^

Det är helt klart sant att jag byter relativt ofta. Omväxling förnöjer!

Just nu spelar jag WoW tillsammans med Friskyttarna i väntan på SWTOR och GW2. Det kanske blir till att jag spelar lite Rift också i väntan på de båda.

Ha det fint!

Medlem

Då hoppas vi för din skull att GW2 och SWTOR inte släpps samtidigt, ett halvt sviin är inget kul..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Då hoppas vi för din skull att GW2 och SWTOR inte släpps samtidigt, ett halvt sviin är inget kul..

Jag tror att båda spelen vill undvika att lanseras samtidigt också.

Medlem

Kan väl passa på att uppdatera LotRO informationen något.

Idag har Kinshipet lite drygt 100 registrerade medlemmar, varav ett femtiotal är aktiva. Vår spelfilosofi grundas på att individen bakom tangentbordet är viktigare än den digitala karaktär de representerar. Alla är lika uppskattade i gemenskapen, oavsett karaktärens level och färg på utrustning. Varje vecka har vi en raid, förutom otaliga fellowships aktiviteter. En gång i månaden genomför vi även en kinshipsfest som inkluderar tävlingar och annat kul.

För mer information välkommen in på vår hemsida!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skriv svar