Friskyttarna | Svenskt MMO-community

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av 73mpl4R:

Vi kommer att hålla till på servern Arcadia (RP) och vårt Secret Society blir Templars.

Najs! Vi kanske ses förr eller senare då Får se när jag plockar hem spelet.

Jag skulle inte förköpa, men nu blev det så i alla fall. Det bästa med TSW är att det bara är en server med flera dimensions, vilket innebär att du kan vara med i samma Cabal oavsett vilken dimension du väljer. Riktigt smidigt. Så vi syns när vi syns

Dimensioner?

Dimensioner är vad tradiotionella MMO kallar server, så att säga. Alla är på samma huvudserver, som sedan är indelad i olika dimensioner. Om en dimension får för många spelare, eller kraschar, så får du valet att byta dimension och sömlöst fortsätta ditt spelande utan att behöva logga ut ens. Kan tillägga att jag har provat det själv.

Medlem

Jag och rumskamraten snubblade över detta:

http://gamerkeys.net/The-Secret-World-CD-KEY.htm

Efter lite googlande så verkade sidan legit och nog tusan var det inte några problem. Tog typ 30 min att få keyn men den funkade. Så nu skall det spelas!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av 73mpl4R:

Vi kommer att hålla till på servern Arcadia (RP) och vårt Secret Society blir Templars.

Najs! Vi kanske ses förr eller senare då Får se när jag plockar hem spelet.

Jag skulle inte förköpa, men nu blev det så i alla fall. Det bästa med TSW är att det bara är en server med flera dimensions, vilket innebär att du kan vara med i samma Cabal oavsett vilken dimension du väljer. Riktigt smidigt. Så vi syns när vi syns

Dimensioner?

Dimensioner är vad tradiotionella MMO kallar server, så att säga. Alla är på samma huvudserver, som sedan är indelad i olika dimensioner. Om en dimension får för många spelare, eller kraschar, så får du valet att byta dimension och sömlöst fortsätta ditt spelande utan att behöva logga ut ens. Kan tillägga att jag har provat det själv.

Så servervalet är "dimensioner" helt enkelt? Snodigt!


signatur

Videomupp

Medlem

SWTOR - existerar det fortfarande? trodde det skeppet hade sjunkit, så att säga ^_____^

Medlem
Skrivet av raefzm88:

SWTOR - existerar det fortfarande? trodde det skeppet hade sjunkit, så att säga ^_____^

Det spelas fortfarande, och fick antagligen en liten knuff av den senaste patchen.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

SWTOR - existerar det fortfarande? trodde det skeppet hade sjunkit, så att säga ^_____^

Absolut inte.

Sedan Bioware tog tag i situationen och gav alla möjlighet att migrera till ett mindre antal utvalda servers, så är trenden positiv och det är fullt av aktivitet ingame.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av raefzm88:

SWTOR - existerar det fortfarande? trodde det skeppet hade sjunkit, så att säga ^_____^

Absolut inte.

Sedan Bioware tog tag i situationen och gav alla möjlighet att migrera till ett mindre antal utvalda servers, så är trenden positiv och det är fullt av aktivitet ingame.

Ok. Såg nu också att detta var en gammal tråd.

Hur som, jag har läst att de torskade runt 500.000 spelare samt att det ryktas om att de kommer gå F2P. Hoppas för spelarnas skull att det inte gör det. EA har ju dock en tendens att förstöra för betalande kunder (War).

Själv var jag dock aldrig intresserad utav Swtor.

Medlem

Det kan bli lite dumt om det börjar gå rykten om att spelet blir F2P. De som funderar på att starta en ny sub kommer ju att vänta ett tag för att se om ryktet stämmer och det blir gratis snart, vilket kommer påskynda allt då det kommer färre spelare (tillbaka) till spelet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Det kan bli lite dumt om det börjar gå rykten om att spelet blir F2P. De som funderar på att starta en ny sub kommer ju att vänta ett tag för att se om ryktet stämmer och det blir gratis snart, vilket kommer påskynda allt då det kommer färre spelare (tillbaka) till spelet.

Normalt så brukar de ha system för gamla prenumeranter när ett spel blir F2P. LOTRO hade t.ex. en s.k. livstidsprenumeration där man betalade en större klumpsumma för att få spela utan månadskostnad. Eftersom i F2P så måsta man sen betala för en massa saker i spelet, vilket då tidigare prenumeranter kan få del av gratis för sin tidigare betalning. De som tidigare haft livstidsprenumeration i LOTRO fick väldigt generösa bonusar i F2P-systemet.

Medlem

Jag har livstidspren. i LotRO och jag vet inte om det känns lika bra nu som det var när det inte var F2P. Visst, man får de nya böckerna gratis och även de större landområdena, men expansionerna är dyrare än någonsin. 850 spänn (inkl VAT) för Rohan (legendary edition) är ju vad spelet kostade när det var nytt *2.

Hur som helst så brukar både VIP (före detta subscribers) och F2P behöva betala för nya expansioner, så hellre att man väntar tills spelet är F2P och bara betalar för expansionen, än att betala en sub och sedan för expansionen också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har livstidspren. i LotRO och jag vet inte om det känns lika bra nu som det var när det inte var F2P. Visst, man får de nya böckerna gratis och även de större landområdena, men expansionerna är dyrare än någonsin. 850 spänn (inkl VAT) för Rohan (legendary edition) är ju vad spelet kostade när det var nytt *2.

Hur som helst så brukar både VIP (före detta subscribers) och F2P behöva betala för nya expansioner, så hellre att man väntar tills spelet är F2P och bara betalar för expansionen, än att betala en sub och sedan för expansionen också.

Håller med, Rohan är löjligt dyrt. Får hoppas att det blir värt pengarna när de patchat in instanserna.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av conthox:

Det kan bli lite dumt om det börjar gå rykten om att spelet blir F2P. De som funderar på att starta en ny sub kommer ju att vänta ett tag för att se om ryktet stämmer och det blir gratis snart, vilket kommer påskynda allt då det kommer färre spelare (tillbaka) till spelet.

Tror inte SWTOR kommer att bli F2P överhuvudtaget så länge spelet lyckas behålla åtminstone 500.000 betalande prenumeranter. Vi får se till hösten och nästa kvartalsrapport, men känslan är att populationen stabiliserats.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Enligt tråden om BETAn kommer många vara på Far Shiverpeaks, skall ni inte vara där eller hur gör ni?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Enligt tråden om BETAn kommer många vara på Far Shiverpeaks, skall ni inte vara där eller hur gör ni?

Vi håller till på Gandara under denna betan, men slutgiltig server till release är inte bestämd ännu.

Vad som däremot redan är beslutat är att vi inte kommer spela på någon 'nationell' server utan istället kör på en internationell, det brukar bli överlägset bäst i slutänden.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av conthox:

Enligt tråden om BETAn kommer många vara på Far Shiverpeaks, skall ni inte vara där eller hur gör ni?

Precis som V1ctory nämnde, så har Gandara varit Friskyttarnas hem under alla betas. Om det blir den eller inte som blir vårt permanenta hem återstår att se, men en sak är säker och det är att det inte blir Far Shiverpeaks.

Vår erfarenhet är att de trevligaste gemenskaperna uppstår på servers med en hälsosam mix av olika nationaliteter.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Gandara är nu bestämt som hemserver även till release. Vi ses förhoppningsvis där!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

GW2 är i full gång och Friskyttarna är med på tåget! Vi är redan 150 medlemmar i gillet och fler ramlar in. Om du är en person som söker ett lugnt och avslappnat gäng så ta en titt förbi friskyttarna.eu och se om det inte passar dig.


signatur

VANHEIM GAMING - DITT LJUS I MMO-MÖRKRET
No man's sky | World of Tanks | World of Warcraft | World of Warships

Medlem

Efter att haft rekryteringsstopp i två veckor, är det åter möjligt att ansluta sig till Friskyttarna.

Men kom ihåg att vi inte har obegränsat med platser. Gillet har lite drygt 220 medlemmar, och om/när vi når 300 kommer vi åter att stänga rekryteringen.

Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vi börjar närma oss 270+ medlemmar och kommer ev ta en paus i rekryteringen igen vid 300 medlemmar. Detta för att alla nya och gamla medlemmar få tid att lära känna varandra lite och låta allt stabilisera sig lite.

Men fram tills dess så är det givetvis fritt fram att ansöka till Friskyttarna!


signatur

VANHEIM GAMING - DITT LJUS I MMO-MÖRKRET
No man's sky | World of Tanks | World of Warcraft | World of Warships

Medlem

Efter ett sommar uppehåll, är vår LotRO sektion åter aktiv och redo för att uppleva innehållet i den senaste expansionen - Riders of Rohan.

Väl mött!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Forth Eorlingas!

Medlem

Hej min hjärna är stor som en alvedon.... Så jag förstår ej hur man blir medlem, har kollat igenom videon 2 gånger nu.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Hej min hjärna är stor som en alvedon.... Så jag förstår ej hur man blir medlem, har kollat igenom videon 2 gånger nu.

Go go go!

http://friskyttarna.eu/rekrytering/

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av vuze2143:

Hej min hjärna är stor som en alvedon.... Så jag förstår ej hur man blir medlem, har kollat igenom videon 2 gånger nu.

Go go go!

http://friskyttarna.eu/rekrytering/

sådär =D Klart, bara och vänta på om någon vill ha mig =D

Medlem

Liten update för SWTOR:
(http://friskyttarna.eu/swtor/)

Friskyttarna huserar nu för tiden på super-servern Red Eclipse. Vi lirar fortfarande en hel del operations varje vecka som är öppna för alla med fokus på god och munter stämning. Efter viss tids uppehåll har vi även fått fart igen på mer progressivt raidande några kvällar i veckan. Det finns dock fortfarande plats för några till dedikerade spelare. Det här är alltså ett gyllene tillfälle att gå med i Friskyttarna, vare sig du är mer av 'casual' sorten eller vill testa på lite större utmaningar i spelet.

/Lokatten

Medlem

Friskyttarna har fått en ny spelsektion - World of Tanks.

Klanen har samma spelfilosofi som övriga sektioner i vår community, så känner ni för att kriga lite med stridsvagn i en vänskaplig och avslappnad miljö, är ni hjärtligt välkomna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Nytt år och nya tag!

För några dagar startade vi en ny sektion till The Elder Scrolls Online. Precis som övriga sektioner är tanken att ha fokus på samtliga delar av spelet. Från PvE till PvP/RvR.

Mer info hittar upp på hemsidan inom kort, rekryteringsforumet är redan öppet.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ja vad kul att vi finns här med

Det var bra med folk uppe och testade det nya eventet i SWTOR ikväll. Och vi har fått ett gäng nya medlemmar på den senaste tiden. Ha det så bra alla friskyttar.

Hälsningar/ er vän som hänger på GTN

Medlem

Vi har testat på guild missions, bounty, två gånger nu och det är ju riktigt kul. Första gången var vi ca 50 st online tror jag. Gick smidigt att hitta de efterlysta npc'erna då. Vi körde tier 1, 2 och 3.
Vi kommer köra igen på fredag, vet inte om det blir både bounty tier3 och ev trek då... det får någon annan svara på.


signatur

VANHEIM GAMING - DITT LJUS I MMO-MÖRKRET
No man's sky | World of Tanks | World of Warcraft | World of Warships

Medlem

Med i skrivande stund lite drygt 60 medlemmar i vår World of Tanks sektion, kör Friskyttarna numera regelbundna kompanistrider i både låga och höga tiers.

Har du aldrig haft möjligheten att prova kompanistrider, är du välkommen att ansluta dig till våra led.

Glad påsk!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skriv svar