Friskyttarna | Svenskt MMO-community

Medlem

Trevligt att ni även gått över till datorbaserat spelande, jag har bara hört gott om er.

Medlem

Flikar in med en ny Swtor update:

Bara några få dagar kvar tills första expansionen 'the Rise of the Hutt Cartel' utkommer till Swtor och Friskyttarna kör på med samma stuk som tidigare: vi ska ha en massa kul ihop. Hittills har vi lyckats riktigt bra med att vara både ett socialt guild med aktiviteter för alla, samtidigt som vi har ett duktigt gäng med progressiva raidare. Större, fluffigare, mysigare.....the show goes on.... Friskytte-style

Ansök här, nu, i dag: http://friskyttarna.eu/swtor/

/Lokatten

Medlem

Den 12 juni lanseras Rift F2P.

Friskyttarna kommer att vara på plats i Telara. Faktum är att ett 15-tal av oss redan börjat spela Rift och väntar spänt på att få uppleva F2P lanseringen. Händelsen till ära har vi åter öppnat upp vår dedikerade Rift sektion.

Väl mött i Telara!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

hur blir det med Wildstar ? Skrev på forumet för ett tag sedan men fick ingen respons.

Känns som att Elder Scrolls kommer floppa ganska hårt, mer värt o lägga pengarna på WS ?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

hur blir det med Wildstar ? Skrev på forumet för ett tag sedan men fick ingen respons.

Känns som att Elder Scrolls kommer floppa ganska hårt, mer värt o lägga pengarna på WS ?

Det är nog en del som kommer att hoppa in i Wildstar.

För mig känns det tvärtom för ESO, det ser bara bättre och bättre ut.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

För mig känns det tvärtom för ESO, det ser bara bättre och bättre ut.

Jo, det är som att många var, i vanlig ordning, snabba med att ropa "flopp" redan när de första bilderna kom ut och den stämpeln verkar vara svår att svätta bort. Jag tycker också att det ser bättre och bättre ut, men helt säker kan man inte vara förrän nära/efter släpp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av 73mpl4R:

För mig känns det tvärtom för ESO, det ser bara bättre och bättre ut.

Jo, det är som att många var, i vanlig ordning, snabba med att ropa "flopp" redan när de första bilderna kom ut och den stämpeln verkar vara svår att svätta bort. Jag tycker också att det ser bättre och bättre ut, men helt säker kan man inte vara förrän nära/efter släpp.

Jag är oerfaren när det kommer till att svätta borta stämplar, men jag tar ditt ord på det.
Det gäller alla spel egentligen. Inget nytt!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

hur blir det med Wildstar ?

Det kommer säkerligen att finnas ett flertal enskilda medlemmar från Friskyttarna som kommer att prova på Wildstar. Några övriga planer för spelet existerar för närvarande inte.

Vår fokus under sommaren kommer att ligga på våra befintliga sektioner.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av vuze2143:

hur blir det med Wildstar ? Skrev på forumet för ett tag sedan men fick ingen respons.

Känns som att Elder Scrolls kommer floppa ganska hårt, mer värt o lägga pengarna på WS ?

Mer info om Wildstar är att vänta efter att fler har spelat betan. Materialet som visats hittils har i ärlighetens namn varit relativt tunnt även om de på pappret har en del intressanta saker som med rätt utförande kan utmynna i ett bra spel.

Skulle spelet bli så pass bra att intresset kan omvandlas till en sektion lär det också ske, det återstår dock att se om så blir fallet.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Rift har blivit F2P och Friskyttarnas sektion i Telara är återigen aktiv. Vi är en blandning av både nya och gamla Rift-spelare med karaktärer i de flesta levlar. Välkommen in!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Friskyttarna har haft möjlighet till att ställa frågor direkt till ett par olika spelutvecklare. Intervjun med Bill FisherTrion rörande RIFT är redan publicerad, och inom inte allt för länge kommer vi att publicera en intervju med teamet bakom World of Tanks.

Så håll ögonen öppna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Bra intervju, tack för den


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Bra intervju, tack för den

Roligt att höra att du tyckte om intervjun med Trion.

För er som gillar World of Tanks har vi haft möjlighet att intervjua Michael Jivetc på Wargaming och fått en del intressanta svar. Vad sägs exempelvis om Svenska stridsvagnar och dynamiskt väder?

Intervjun finner ni på http://friskyttarna.eu/2013/08/02/friskyttarna-intervju-med-m...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

ser att vi är matchade mot varandra denna vecka (aurora glade), får hålla utkik efter eran tag för lite gank skoj ;P

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

ser att vi är matchade mot varandra denna vecka (aurora glade), får hålla utkik efter eran tag för lite gank skoj ;P

Åhå! Vilken tag springer du under?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av MaLiBu:

ser att vi är matchade mot varandra denna vecka (aurora glade), får hålla utkik efter eran tag för lite gank skoj ;P

Åhå! Vilken tag springer du under?

UNTY

Medlem

Friskyttarna var på Gamescom och hade bl.a möjligheten att få provspela både ESO och Wildstar. Vi har publicerat flera artiklar om våra upplevelser på mässan. Ni finner artiklarna i vårt nyhetsflöde.

Mycket nöje!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag måste säga att rapporteringen från friskyttarna på plats var helt underbar, avundsjukan spred sig i kroppen fortare en Ebola och känslan av närvaro när man läste gjorde nästan så att man förbokade en biljett till nästa träff.

Medlem

Friskyttarna finns numera representerade i Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Server: Cerberus

Vill ni spela med oss, skriver ni en rad i följande tråd


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Som ni kanske redan noterat:

The Lord of the Rings Online™: Helm’s Deep™ Launches November 18th!

Warner Bros. Interactive Entertainment announced today that The Lord of the Rings Online™: Helm’s Deep™, the next expansion to the award-winning free-to-play massively multiplayer online roleplaying game (MMORPG) developed by Turbine, will launch on November 18th. Helm’s Deep will continue the Epic Story into the western plains of Rohan, allow players to take an unprecedented role in the legendary battle for Helm’s Deep while advancing to the new level cap of 95.

[http://www.lotro.com/en/helmsdeep]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Japp, det är noterat!

Vi kommer att börja värma upp med raider och dylikt i Oktober.

Medlem

Förstaposten uppdaterad med FFXIV.

Snart dags för Helm's Deep som sagt, för min del ska det verkligen bli kul att spela LotRO igen.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Finns ni i PoE?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Finns ni i PoE?

Vi har en del medlemmar som spelar på egen hand i PoE, men inget organiserat gille.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Idag öppnades dörrarna till Friskyttarnas Wildstar-sektion. Efter mycket intresse i alla andra sektioner lär vi bli ett bra gäng som landar på Nexus. Välkommen du också!

http://friskyttarna.eu/forum/nyheter/wildtstar-sektion-oppnad


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vi har fått en exklusiv intervju med Hanna Foell producer på LotRO.

Alla intresserade kan läsa den på http://friskyttarna.eu/2013/12/20/exklusiv-intervju-med-hanna...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vi har precis beslutat oss för att spela Dominion i Wildstar, serverval och liknande kommer dock närmare release.

Jag vill även passa på att påminna om släppet av ESO som nu är ganska precis 4 månader bort (4/4/14). Är ni intresserade av att spela med oss där är ni varmt välkomna med en ansökan på vårt forum. Vilket allians vi kommer att spela är inte bestämt ännu men kommer att beslutas inom de närmsta månaderna.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Take the Hobbits to Isengard event på Evernight!

http://www.twitch.tv/lotrostream

Medlem

Vi publicerade precis en preview från pressbetan i Elder Scrolls Online: http://friskyttarna.eu/2014/02/07/the-elder-scrolls-online-pr...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jaha, det var härifrån jag kände igen namnet friskyttarna ^^ Körde igår med en från friskyttarna i Rift igår. Här försökte man tanka och den jäkeln snodde min aggro hela tiden! ;p Så jag klickade på honom för att se hans buffs, "oooh en Svensk". Visade sig att han glömt stänga av sin treath buff, men han var en trevlig en att spela med ^^. Han tom bad om ursäkt, hade inte behövts, shit happens ^^. Ja okey, jag hade oxå gjort det men ändå ^^

Skriv svar