Medlem

Jag tycker om att spela på PC

Jag tycker om att spela på konsol

Varför måste jag välja en?

Medlem

Jag tycker inte att man måste. Jag skiter i plattform bara det är kul. Däremot kan jag surna till över en del "VS."-diskussioner


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av raefzm88:

En gamer är svår att definiera, men man kan lätt säga vad det INTE är :

* "folk" som spelar konsol (oj! nu blir det krig i tråden!)

seriöst dock, detta är min åsikt.

jag tänker inte försöka förklara krig men kan du förklara närmare ?
*kämpar för att hålla straight face*


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Harakiri:

En gamer enligt mig är nån som är genuint intresserad av spel , som spelar gärna och mycket samt har koll på fler plattformar än 1 .. dvs har span på spel oavsett om det är på mobil / konsoll eller pc.

Jag anser mig vara just en sådan , jag har koll på mer än PC plattformen och är intresserad samt spelar mycket.

What he said.

Sitter man bara på en plattform så är man ingen gamer. Då är man en rabiat fanboy.

jag skulle nog säga att en riktig gamer förutom att vara insatt och kunna sina grejer,inte dissar plattformar, etc inte bara varierar utan är bra på detta en gamer ska kunna plocka upp missile command få riktigt bra score och sen få 15-3 i en mw3 match eller spela igenom några ree'lt svåra banor på typ mario bros 3 teoretiskt sett alltså (en spelsession ser sällan ut så)

1+ detta ska jag använda till att avsluta alla fanboy diskusioner


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Harakiri:

En gamer enligt mig är nån som är genuint intresserad av spel , som spelar gärna och mycket samt har koll på fler plattformar än 1 .. dvs har span på spel oavsett om det är på mobil / konsoll eller pc.

Jag anser mig vara just en sådan , jag har koll på mer än PC plattformen och är intresserad samt spelar mycket.

What he said.

Sitter man bara på en plattform så är man ingen gamer. Då är man en rabiat fanboy.

jag skulle nog säga att en riktig gamer förutom att vara insatt och kunna sina grejer,inte dissar plattformar, etc inte bara varierar utan är bra på detta en gamer ska kunna plocka upp missile command få riktigt bra score och sen få 15-3 i en mw3 match eller spela igenom några ree'lt svåra banor på typ mario bros 3 teoretiskt sett alltså (en spelsession ser sällan ut så)

1+ detta ska jag använda till att avsluta alla fanboy diskusioner

+1 till dig själv?

http://www.google.se/imgres?q=forever+alone+jpg+forum+board&u...

Medlem

Så begreppet "gamer" handlar om hur många spel man spelar? Hrm! Jag tycker snarare det handlar om en livsstil, oavsett om det är 1 eller 1000 spel man spelar.

Medlem

Alltså, man vill inte bli kallad gamer. Det är skämmigt begrepp. Man bör smyga med sitt intresse om man inte vill bli uppfattad som världsfrånvänd. Sånt spelar roll när man är vuxen iallafall.

Annars så är en gamer någon som är spelintresserad och spelar mycket oavsett om det är 1 spel på en plattform eller många spel på många plattformar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag är vuxen och kallar mig gamer utan att anses vara världsfrånvänd. (Snarare tvärtom, tror jag. ) ... Men om man exempelvis lever i ett sammanhang där folk tror att spelande leder till våldsamt beteende och andra gamla myter så har man det nog lite tuffare att komma undan med sitt intresse.

Medlem

För mig handlar det inte om hur många spel man spelar eller tiden man lägger ned. Det handlar om intresse och passion.

Detta är subjektivt såklart, men att man t.ex. måste spela på flera plattformar eller lägga ned visst antal timmar håller jag inte med om. Börjar man specificera så hårt skulle man komma in på märkliga krav. T.ex. Du är en "gamer" om du spelat Pac Man, Zork och Elvira.

Jag liknar det vid att påstå att man har en hobby. Hur många timmar måste man lägga ned på något för att kalla det en hobby? Måste jag äga ett visst frimärke, byggt en viss modell eller målat ett visst motiv för att ha en hobby?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

För mig handlar det inte om hur många spel man spelar eller tiden man lägger ned. Det handlar om intresse och passion.

Detta är subjektivt såklart, men att man t.ex. måste spela på flera plattformar eller lägga ned visst antal timmar håller jag inte med om. Börjar man specificera så hårt skulle man komma in på märkliga krav. T.ex. Du är en "gamer" om du spelat Pac Man, Zork och Elvira.

Jag liknar det vid att påstå att man har en hobby. Hur många timmar måste man lägga ned på något för att kalla det en hobby? Måste jag äga ett visst frimärke, byggt en viss modell eller målat ett visst motiv för att ha en hobby?

Jag håller med herrn med solglasögonen!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

En gamer är svår att definiera, men man kan lätt säga vad det INTE är :

* folk som spelar spel på facebook
* folk som spelar flashspel på diverse små sajter
* folk som spelar "spel" på smartphones/ iphones
* egentligen allt som är webläsarbaserat
* folk som spelar på ipad/tabletsbullshit
* "folk" som spelar konsol (oj! nu blir det krig i tråden!)

seriöst dock, detta är min åsikt.

Jag instämmer till fullo. Den typen utav gamers kallas allmänt för "Casual Gamers" (om man bortser ifrån Konsol spelarna då, för de hör inte hemma där. För de är "konsol gamers", den drygaste formen utav gamers enligt de flesta).


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

Alla som spelar är gamers i någon form?
Sen om man väljer att spela farmville eller mw3 spelar nog ingen större roll.
Se det som så här, ju fler som spelar om det nu är agda 75 som sitter och spelar på sin ipad eller anders 14 som spelar mw3 är bara bra för ju fler som spelar ju snabbare slipper vi "studier" som visar på att spel är skadligt och skapar massmördare.

Medlem
Skrivet av Nukem:

Alla som spelar är gamers i någon form?
Sen om man väljer att spela farmville eller mw3 spelar nog ingen större roll.
Se det som så här, ju fler som spelar om det nu är agda 75 som sitter och spelar på sin ipad eller anders 14 som spelar mw3 är bara bra för ju fler som spelar ju snabbare slipper vi "studier" som visar på att spel är skadligt och skapar massmördare.

Haha, gillar din analys, och det stämmer nog!

Medlem
Skrivet av silly_cake:
Skrivet av Nukem:

Alla som spelar är gamers i någon form?
Sen om man väljer att spela farmville eller mw3 spelar nog ingen större roll.
Se det som så här, ju fler som spelar om det nu är agda 75 som sitter och spelar på sin ipad eller anders 14 som spelar mw3 är bara bra för ju fler som spelar ju snabbare slipper vi "studier" som visar på att spel är skadligt och skapar massmördare.

Haha, gillar din analys, och det stämmer nog!

Ska man sammanfatta hela "Gamer"debatten kort, så ja, ALLA är gamers (de som spelar spel i någon form), på ett eller annat sätt. Samt ja, det vore bra att motbevisa det där svamlet en gång för alla!


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem
Skrivet av Nukem:

Alla som spelar är gamers i någon form?
Sen om man väljer att spela farmville eller mw3 spelar nog ingen större roll.
Se det som så här, ju fler som spelar om det nu är agda 75 som sitter och spelar på sin ipad eller anders 14 som spelar mw3 är bara bra för ju fler som spelar ju snabbare slipper vi "studier" som visar på att spel är skadligt och skapar massmördare.

Jag tror det blir fler studier dess fler som spelar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

För övrigt så är medelåldern 37 bast på domadäringa gamerserna. Bah, vuxna män alltså. Antingen springer de omkring och jagar en boll på en gräsplan och kramas när de sparkat den i ett nät eller så sitter de framför skärmen/TV och pwnar noobz. Väx upp nån gång, det är ju inte moget beteende.

Bevismaterial: http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2011.pdf


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

För övrigt så är medelåldern 37 bast på domadäringa gamerserna. Bah, vuxna män alltså. Antingen springer de omkring och jagar en boll på en gräsplan och kramas när de sparkat den i ett nät eller så sitter de framför skärmen/TV och pwnar noobz. Väx upp nån gång, det är ju inte moget beteende.

Bevismaterial: http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2011.pdf

Nej en aktivitet kan ju inte vara "mogen" att utföra när 29% av utövarna är över 50 år. (samma källa)

"Women age 18 or older represent a significantly greater portion of the game-playing population (37%) than boys age 17 or younger (13%)"

Dock amerikanska siffror...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Era liv måste vara fruktansvärt tråkiga om ni ägnar tid åt att ens reflektera över vem som är "gamer" eller inte. Vad spelar det för roll vad folk kallar sig? Spela det du vill spela precis så mycket du vill spela, skit i vad andra tycker och var glad istället.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Alltså, man vill inte bli kallad gamer. Det är skämmigt begrepp. Man bör smyga med sitt intresse om man inte vill bli uppfattad som världsfrånvänd. Sånt spelar roll när man är vuxen iallafall.

Annars så är en gamer någon som är spelintresserad och spelar mycket oavsett om det är 1 spel på en plattform eller många spel på många plattformar.

Vuxna människor som bryr sig om vad som är "skämmigt" är långt ifrån vuxna enligt mig.

Medlem

Är man omgiven av vänner, kollegor och chefer som spelar spel så är det inte skämmigt att prata om spel som intresse.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Era liv måste vara fruktansvärt tråkiga om ni ägnar tid åt att ens reflektera över vem som är "gamer" eller inte.

Snacka om att vara fördömande och inskränkt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av IshethZenunim:

Era liv måste vara fruktansvärt tråkiga om ni ägnar tid åt att ens reflektera över vem som är "gamer" eller inte.

Snacka om att vara fördömande och inskränkt.

Han är ju bara väldigt ung. Han har inte hunnit bli inskränkt än. Man reggar sig inte på ett forum för att skriva i en tråd om hur tråkigt andra har som har skrivit i tråden om man inte är väldigt nykläckt och har starkt behov av att bräcka. Det är alldeles för mycket kasta sten i glashus för att ens kunna tas på allvar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar