Grand Campaign genom flera paradox spel

Medlem
Grand Campaign genom flera paradox spel

Jag hörde någonstans att man kunde fortsätta på sitt save game från crusader kings in till Europa Universalis till Victoria till Hearts of iron.

Går detta i dom nyaste om det går hur funkar det? om inte till vilka utav dessa spel är det den funktionen funkar till?

Medlem

Det går, men det är i bästa fall krångligt.

Crusader Kings DV -> Europa Universalis 3 DW
Den här ska vara användarvänlig.

EU3:DW -> Victoria 1 (Direktlänk till nedladdning)
Den här däremot, är inte användarvänlig och funkar (vad jag vet) inte på windows utan bara på linux.

Det ska också gå att konvertera från Victoria 1 till HoI2: Doomsday. (Tror den kom med vic1, kan dock ha fel så kolla på deras forum. Du måste dock registrerar dina köpta spel på deras forum för att komma åt de delar av forumet som är relevanta för din fråga.)

The great game AAR
Det finns två st "mega campaigns" så vitt jag vet, den här har de faktiskt spelat klart. (Dvs från 1066 till 1950-ish)

Medlem

Så det går inte med dom nyaste i varje serie alltså CK2--> EU3 DW --> Victoria 2 --> Hoi:2 då jag gillar hoi 2 mer än 3an?

Medlem

Nja ...

Ck2 går inte. (Iaf inte för stunden och med största sannolikhet inte på ett bra tag.)

Victoria 2 går vad jag vet inte heller.

(HoI2 går, som jag skrev i mitt första inlägg)

Jag vet inte hur insatt du är i hur det går till när man konverterar (och ärligt talat är så vet jag väldigt lite) men för att bara ta ett ex:

Du spelar eu3 från 1399 - 1821, det ska då konverteras till Victoria som inte har speciellt många saker gemensamt med eu3.

Alla din soldater måste konverteras över, de ska sedan hamna/placeras/bo i rätt provins/delstat.

Ta sedan de faktum att du har en löjligt stor population i slutet på eu3 mot hur många de var på riktigt och för att inte tala om hur många de är i början på ett vanilla vic-spel.

Du skulle förmodligen ha mer pop i ett halvstort land från din eu3-save än vad hela världen har i början på victoria.

Och det är bara ett problem. Du har alla andra pops också.

Men som sagt, om det finns så finns det på deras forum.

Medlem

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?490709-EU3... <-- här finns iaf en för Eu3 till vic 2, vet dock ej hur väl den fungerar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det är faktiskt något jag alltid drömt om, att kunna fortsätta.
I och försig brukar man vara så jävla mäktig efter Eu, vare sig man lirar 2an eller 3an att det troligtvis skulle vara tråkigt att fortsätta i VIC. Och att starta från CK är obefintligt för mig då jag tyckte systemet sög ap-balle, tänker mest på att man torskar land hela tiden, måste micormanagea sina vasaller så de inte gör uppror.

1
Skriv svar