Medlem
GTA V Prestanda

Nyfiken på vad ni har för setups och prestanda i spelet.

Det ser ut som att 2GB-kortens tid definitivt är förbi om man inte vill spela på konsolupplösning i alla fall.

På 1920x1200 är man uppe och nosar på 4GB, vilket är obra för 970-korten.

Någon som försökt 4K med ultratexturer och allt annat VRAM-krävande på (med och utan MSAA). Hur många GB VRAM åtgår?

Medlem

Har inte hunnit läsa så mycket men de flesta verkar nöjda med prestandan. http://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV_PC/comments/32hxk1/fi...

Prestanda är jätte Bra spelar på allt på High med ett GTX 780 och har runt 80 fps inne i staden så kan säga att just nu är den redan än dröm som har kommit sann

Medlem

Vafan snackar du om?

GTX 780, har maxat i princip allt, förutom Advanced graphics

Medlem

Funkar suveränt med i stort sätt allt på very high med mitt GTX 680 (2GB ) i 1080p. Kortet är lite överklockat, men jag tror att det funkar bra även om man kör oklockat. Kan också tillägga att jag har spelet installerat på en nyformaterad SSD som förmodligen bidrar till stabilare FPS inne i stan.

Jag må säga att Rockstar har lyckats bra. Det är inte ofta ett spel i sån här kaliber fungerar så bra första dagen. Nu är det visserligen ett 1.5 år gammalt spel, men jämfört med GTA 4 så är jag jävligt nöjd

Medlem

Jag har läst att spelet äter nästan 10 GB VRAM vid 1440p med MSAA på. Oklart hur stor betydelse MSAA har här, men jag minns att folk sa att vid 1080p behövdes "ingen AA längre" eftersom det var "så många pixlar", vilket inte alls stämde.

Jag har ett 2GB-kort vid 1920x1200 och vid very high utan MSAA sätter settings prognosen på 2.5GB. För det mesta inga problem, men det märks att prestandan faller drastiskt i lägen där många texturer är med, förmodligen för att jag har för lite VRAM.

Skägg.
10 Chambers

Vi har haft lite ojämn prestanda med dubbla 780-kort, allt maxat. I stort sätt 60 fps genomgående med vissa stunder ner på 45, i extremfall 30.


signatur
Medlem

Nu börjar jämförelser poppa upp

http://www.guru3d.com/articles_pages/gta_v_pc_graphics_perfor...

Inga stora marginaler ens med 4GB-kort, men det känns lite overkill att hoppa till 12GB som Titan X har. Även intressant att Radeon slår Titan X i artikeln.

Medlem

Jag har ett 760 4Gb och ligger på 60 FPS med VSYNC konstant. har inte sett några avsevärda framedrops, inte ens på natten. Och då har jag inget lägre än very high förutom de 900-exklusiva inställningarna och lite avstängda effekter eftersom jag HATAR motionblur och bloom. Nej, jag menar inte detta som en PC fanboy, utan att Rockstar verkligen har lagt ribban för hur man skall göra. Det är tamigfan inget annat än imponerande.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av azynkron:

Jag har ett 760 4Gb och ligger på 60 FPS med VSYNC konstant. har inte sett några avsevärda framedrops, inte ens på natten. Och då har jag inget lägre än very high förutom de 900-exklusiva inställningarna och lite avstängda effekter eftersom jag HATAR motionblur och bloom. Nej, jag menar inte detta som en PC fanboy, utan att Rockstar verkligen har lagt ribban för hur man skall göra. Det är tamigfan inget annat än imponerande.

Får kanske gå in och justera några småsaker, klart ostadigt fast dubbla 980-kort.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av azynkron:

Jag har ett 760 4Gb och ligger på 60 FPS med VSYNC konstant. har inte sett några avsevärda framedrops, inte ens på natten. Och då har jag inget lägre än very high förutom de 900-exklusiva inställningarna och lite avstängda effekter eftersom jag HATAR motionblur och bloom. Nej, jag menar inte detta som en PC fanboy, utan att Rockstar verkligen har lagt ribban för hur man skall göra. Det är tamigfan inget annat än imponerande.

Får kanske gå in och justera några småsaker, klart ostadigt fast dubbla 980-kort.

Något som jag inte meckat med är view distance. Jag har faktiskt inte ens kollat mina inställningar för detta och jag vet inte ifall spelet automagiskt smäller upp det ett par snäpp med er avsevärt bättre rigg? Jag såg också lite inställningar för skuggor som jag inte rört än (long shadows bl a).


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Woho, låter som att mitt 7850 kommer att klara av det här!
Blir att införskaffa så fort jag kommit igenom Deus Ex: Human Revolution

Medlem

1920x1080 allt på ultra, gtx 970, aldrig fått det minsta lagget, flyter på som rinnande vatten

1
Skriv svar