Ish
Medlem

Ne, jag tror bara att jag har bevakning här, och inte fått så mycket svar på annat GW2 or gtfo


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

@Toast
Tack för WvW filmerna. Uppskattas att du postade dem.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

I bloggen idag så skrev de lite om förändringa de gjort nu vid betan, några fler bra ideér verkar det som!
http://www.arena.net/blog/beta-development-update

Sen såg jag en youtubevid som pekar lite på det där med andra utmaningar, denna lite supermario aktig.. lol


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Vym
Medlem
Skrivet av toast:

Awesomeness =D

Medlem

Gah, med all ny info och nu dessutom anmälan till beta, blir man inte direkt mindre sugen att spela GW2

Medlem

Finner det lite roligt att nästan alla lirar Charr i gameplay videos. Fula som stryk ju.

Medlem

Om det e någon som letar efter videos från press betan så finns en tråd på gw2svergie.se med massa länkar:
http://forum.gw2sverige.se/viewtopic.php?id=408

Vym
Medlem
Skrivet av erik.sikander:

Om det e någon som letar efter videos från press betan så finns en tråd på gw2svergie.se med massa länkar:
http://forum.gw2sverige.se/viewtopic.php?id=408

Tusen tack

Inaktiv

Efter att den stängda press-betan rullat på så har man suttit åtskilliga timmar och tittat på diverse "genomgångar" av GW2, nu senast tittade jag på gametrailers lilla preview av spelet där de nämnde detta med quests i spelet och jag har en liten fundering kring detta.

Jag har aldrig lirat GW, för mig blev det de lite mera traditionella MMO spelen som WoW, Aion, Conan, Warhammer online osv. Det talas om att i GW2 finns det "ett nytt quest system" där man, om jag förstått det hela rätt, vandrar runt i världen och hittar "events" som man kan ansluta sig till och då questa i. På GT gick de igenom detta lite kort och pratade om hur bra och nyskapande det var att man bildade grupper utan att egentligen bilda grupper, man bara gick fram och undrade vad som hände och anslöt sig på så vis till striden. Det talas om att detta är ett väldigt naturligt och lättsamt sätt att "questa" på.

Först och främst: Det känns inte som något nytt? Warhammer Online hade just denna feature med "öppna quests" eller "events", kalla dem vad du vill, men konceptet var det samma. Alla anslöt sig till en event som loopade om och om igen i olika steg, ju mer du gjorde i varje steg desto större chans för att få någon najs loot för besväret. Detta är ett väldigt trevligt sätt att questa på och något av det starkaste argumenten för att lira WH: O.

Men medaljens baksida, och min huvudsakliga fråga, är: Hur blir det när zerg horden av nyblivet folk vid start questat förbi de första "Zonerna" ? Nu vet jag inte hur det fungerar i GW2 men i WH: O så blev det väldigt trist och ensamt efter bara en vecka. Om man uteblev ifrån spelet i några dagar. för att sedan återvända, så möttes man av "events" som var helt tomma. Du vart helt ensam och nästan alla av dessa "events" krävde åtminstonde ett par spelare. Vad är det som försäkrar att GW2 inte kommer gå samma öde till mötes? Att spelare som kommer efter zergen möts av events som antingen blir tråkiga, onödigt svåra eller nästintill omöjliga att köra solo, för så kommer det bli, alla har inte folk att spela med hela tiden och speciellt inte folk som håller sig till samma level range.

Nu kanske GW2 har ett annat levelsystem än vad man är van vid, jag vet inte, men någon form av level har de ju och därför kan folk levla ifrån dig. GW2 stoltserar med att de tar bort de klassiska tänket på klasser, alla kan göra allt fast på olika sätt, det öppnar ändå inte upp för att "events" kommer bli lättare. Eller har de kanske anpassat allt så att man kan köra hela rasket lika effektivt solo som i en grupp?

För mig finns det några stora frågetecken kvar när det gäller GW2 och det "revolutionerande questing systemet".

Ish
Medlem

signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av krillelille:

Efter att den stängda press-betan rullat på så har man suttit åtskilliga timmar och tittat på diverse "genomgångar" av GW2, nu senast tittade jag på gametrailers lilla preview av spelet där de nämnde detta med quests i spelet och jag har en liten fundering kring detta.

Jag har aldrig lirat GW, för mig blev det de lite mera traditionella MMO spelen som WoW, Aion, Conan, Warhammer online osv. Det talas om att i GW2 finns det "ett nytt quest system" där man, om jag förstått det hela rätt, vandrar runt i världen och hittar "events" som man kan ansluta sig till och då questa i. På GT gick de igenom detta lite kort och pratade om hur bra och nyskapande det var att man bildade grupper utan att egentligen bilda grupper, man bara gick fram och undrade vad som hände och anslöt sig på så vis till striden. Det talas om att detta är ett väldigt naturligt och lättsamt sätt att "questa" på.

Först och främst: Det känns inte som något nytt? Warhammer Online hade just denna feature med "öppna quests" eller "events", kalla dem vad du vill, men konceptet var det samma. Alla anslöt sig till en event som loopade om och om igen i olika steg, ju mer du gjorde i varje steg desto större chans för att få någon najs loot för besväret. Detta är ett väldigt trevligt sätt att questa på och något av det starkaste argumenten för att lira WH: O.

Men medaljens baksida, och min huvudsakliga fråga, är: Hur blir det när zerg horden av nyblivet folk vid start questat förbi de första "Zonerna" ? Nu vet jag inte hur det fungerar i GW2 men i WH: O så blev det väldigt trist och ensamt efter bara en vecka. Om man uteblev ifrån spelet i några dagar. för att sedan återvända, så möttes man av "events" som var helt tomma. Du vart helt ensam och nästan alla av dessa "events" krävde åtminstonde ett par spelare. Vad är det som försäkrar att GW2 inte kommer gå samma öde till mötes? Att spelare som kommer efter zergen möts av events som antingen blir tråkiga, onödigt svåra eller nästintill omöjliga att köra solo, för så kommer det bli, alla har inte folk att spela med hela tiden och speciellt inte folk som håller sig till samma level range.

Nu kanske GW2 har ett annat levelsystem än vad man är van vid, jag vet inte, men någon form av level har de ju och därför kan folk levla ifrån dig. GW2 stoltserar med att de tar bort de klassiska tänket på klasser, alla kan göra allt fast på olika sätt, det öppnar ändå inte upp för att "events" kommer bli lättare. Eller har de kanske anpassat allt så att man kan köra hela rasket lika effektivt solo som i en grupp?

För mig finns det några stora frågetecken kvar när det gäller GW2 och det "revolutionerande questing systemet".

Spelade oxå lite warhammer online, skillanden här är skalning och kedjor, i GW2 så blir event starkare eller svagare beroende på hur många spelare som deltar och samma event börjar inte bara om pånytt utan ersätts av andra event under en X period eller kedjas vidare beroende på om fiende mobben vann eller misslyckades. Dessutom om du spelar med en högre lvl kompis på en zon som passar honom så sidekickas du upp lite, om han spelar med dig på en zon som ligger på din nivå så sidekickas han ner så ni kan alltid lira med varandra till en viss gräns. Eftersom det är 5 olika raser som alla har ganska unika områden och startstäder kommer mainkaraktärer av andra raser vilja se hur det ser ut och vilka hemligheter/bossar/eventtyper det finns vid de andras huvudstäder (och låsa upp skillpoints/traits), och då det skalas ner blir det inte löljigt lätt för dem att plöja igenom de zonerna heller, vilket kommer ge mer aktivitet i de zonerna oxå (exploring titel, craftingen etc gör oxå att man återkommer till zoner..).


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Någon som har ett nys om när dem skickar ut första settet beta keys?

Medlem

Det skulle vara godis! När är betan plannerad, finns den infon ute?


signatur

Niet.

Medlem
Citat:

Hi folks, just to confirm, the sign ups last week are for a chance at the next (end of march) and following beta events for #GuildWars2 ~AT

08:05am Feb 27th


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Citat:

Hi folks, just to confirm, the sign ups last week are for a chance at the next (end of march) and following beta events for #GuildWars2 ~AT

08:05am Feb 27th

Aha, så pass.

Medlem

Ja man har ju sett rätt många klipp från pressbetan där folk bara släckt ner bedömningsfrågorna så fort de kunnat, men de har nog fått in lite att fixa från det betaeventet endå och eftersom asura & sylvari inte var spelbara i den betan så har de som sagt lite att pyssla med, får se hur det skrider på.. hoppas de kan få ihop påsen och släppa spelet snart, vill helst inte gå och vänta till nästa vinter!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

ndr
Medlem

Fyfan va jag längtar efter att få testa detta MMO. Det verkar helt sjukt bra.

Rolla en Asura direkt!!

Är det någon som vet på ett ungefär när betan startar?

Ish
Medlem

Någon öppen beta har inte annonserats.

edit/ Så att ingen grinar så förtydligar jag med ett citat.

"For just over 48 hours, on February 22nd to the 24th, 2012, there were signups for beta on the official site. Signup is now closed. Testing that includes more of the general public will start after this, with timing dependent on the feedback to-date. These events will be similar to the open weekends used for Guild Wars testing.
"


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Är det bara jag eller är detta spel inte lite för hypat snart? Visst, det verkar bra men kanske inte SÅ bra som folk påstår.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Är det bara jag eller är detta spel inte lite för hypat snart? Visst, det verkar bra men kanske inte SÅ bra som folk påstår.

Till skillnad från vadå? Diablo3? Mass Effect 3? spel många ser framemot blir alltid löjligt hypade och oftast är förhoppningarna löjligt höga!

Dessutom vill jag lägga till angående hype & att lova mkt med ett spel man inte kan hålla;
Arena.net står inte bara och säger det här och det här och det här kommer finnas i vårt spel, utan de visar upp det i demos & beskrivande bloggar som tar upp hur det ska funka, självklart är vissa detaljer uppe för tolkning & vissa väljer att tolka saker på sätt som kanske inte är helt rimliga, men man kan säga genom att titta på alla demo/beta videor om spelet ser roligt ut eller inte.
Kommer det passa alla? nej givetvis inte, finns inget spel som kommer passa alla, för folk vill ha så otroligt olika saker, NCSoft som utgivare ger iaf Arena.net den tid de behöver för att färdigställa spelet utan att stressa fram något som inte fungerar, där har vi ett problem med många andra utgivare som tvingar fram ett releesedatum.

Det som hypar mig är att A.net gör något annorlunda än de andra MMOerna, de skapar ett klimat där Sammarbete blir naturligt, så man slipper tråket i form av; killsteals, waiting for X-klass, köa för bossen, tävla för crafting resurser och att de stora bossarna Bara finns i slutet av långa och svåra instanser etc... MMORPG för mig är just att spela tillsammans med & mot andra spelare, annars kunde jag lika gärna hålla mig till spel som Skyrim, Amalur och the Witcher2.

Blir spelet Fullständigt unikt i utseende, utförande, system etc..? Nej inte troligt även om de har tung fokus på sin egen konst och försöker implementera den i mer än bara scriptade konversationer i spelet(och nej det ser inte asiatiskt/koreanskt-medelmåttigt ut som enskillda troll har påstått), men bara det Totala resultatet leder till ett roligare spel att spela så blir jag nöjd.
http://www.youtube.com/watch?v=ddz0uJYwjaI

Om vi ska diskutera det där med tolkningar, Arena.net säger i sin manifestovideo att man inte vill ha fiender som bara står still och väntar på ett fält och att det inte känns som att de då verkligen attackerar byn eller vad det nu är "questen" säger, Betyder det då att man aldrig kommer se fiender som bara står still i GW2? Nej, vissa fiender kommer stå ute i naturen och försöka se ut som de tillhör den naturliga faunan, MEN de dynamiska questerna kommer att spawna andra fiender som aktivt gör något, tar sig från punkt A till B för att göra X & Y. Det känns inte realistiskt att göra ett MMORPG där det inte finns iaf några mobbar som står och väntar på att spelarna ska springa ut och döda dem, jag tycker dock att det blir uppfriskande att inte alla gör det, är detta unikt för GW2? nej event finns i WarhammerOnline, Rift etc.. men Guild Wars2 verkar ta det än längre genom att kedja eventen med varandra.

Så? Bästa spelet någonsin? nej, kommer alltid finnas nåt man kan göra lite bättre och någon som kommer försöka göra det..
Bäst hittills? kanske, det får vi se efter releese.. vad vi fått se hittills ser ju lovande ut iaf!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

https://buy.guildwars2.com/collectors-edition

Om collectors Edition och Minemum kraven för att spela


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Lite info om preordererbjudande där beta är inkluderat (Download).

Standard Edition
Guild Wars 2 incl. Beta Access

Digital Deluxe Edition
Guild Wars 2 Digital Deluxe Edition incl. Beta Access

Medlem

Lite rörig att titta på men man får en inblick i att det finns en hel del djup i byggandet av sin build trotts allt!

Guild Wars 2 Live Interview with Jon Peters of ArenaNet about proffesions and traits
http://www.twitch.tv/mmorpgcom/b/311753826

Är man fortfarande lite förvirrad angående Quests i GW2 så bör man läsa denna, förutsatt att du förstår engelska då.. http://massively.joystiq.com/2012/03/13/flameseeker-chronicle...

I Bloggen tar man upp att man inte tänker stödja ojusta communities, Näe ett välkommnande och artigt community vill A.net ha; elitister & chatt-kräk, go elsewhere! http://www.arena.net/blog/building-community


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Citat:

En tanke till alla epic wannabe teenbois;

Om du gillar att smäda folk, kalla dem Noobs & liknande, skylla eventuella fails på din grupp, Raida för bästa armor och bli OP med den, Duellera & pvpa i Pve världen, spendera löjligt mkt tid på a grinda dig till nått "Epic", då är antagligen Guild Wars 2 inget för dig, Prova Tera eller nåt!

GW2 har ingen dedikerad healer, du ansvarar ytterst för din egen hälsa, men hela gruppen tjänar på att hjälpas åt,
GW2 kommer inte ha fokus på något endgame raid på det sätt du kan vara van vid,
GW2 är utformat för att göra sammarbete till en enkel och naturlig del av spelet, så mkt onödigt tävlande finns ej.
GW2 kommer inte ha dueller vid launch, även om det kommer vara möjligt att ordna 1 mot 1 pvp träffar genom pvp.

Så igen, är du en jättehäftig 14åring så är du säkert mkt häftigare i ett annat spel..
Tack & Hej Leverpastej!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Citat:

En tanke till alla epic wannabe teenbois;

Om du gillar att smäda folk, kalla dem Noobs & liknande, skylla eventuella fails på din grupp, Raida för bästa armor och bli OP med den, Duellera & pvpa i Pve världen, spendera löjligt mkt tid på a grinda dig till nått "Epic", då är antagligen Guild Wars 2 inget för dig, Prova Tera eller nåt!

GW2 har ingen dedikerad healer, du ansvarar ytterst för din egen hälsa, men hela gruppen tjänar på att hjälpas åt,
GW2 kommer inte ha fokus på något endgame raid på det sätt du kan vara van vid,
GW2 är utformat för att göra sammarbete till en enkel och naturlig del av spelet, så mkt onödigt tävlande finns ej.
GW2 kommer inte ha dueller vid launch, även om det kommer vara möjligt att ordna 1 mot 1 pvp träffar genom pvp.

Så igen, är du en jättehäftig 14åring så är du säkert mkt häftigare i ett annat spel..
Tack & Hej Leverpastej!

Om det är sant så kommer jag nog att köra GW2 när det väl kommer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av toast:
Citat:

En tanke till alla epic wannabe teenbois;

Om du gillar att smäda folk, kalla dem Noobs & liknande, skylla eventuella fails på din grupp, Raida för bästa armor och bli OP med den, Duellera & pvpa i Pve världen, spendera löjligt mkt tid på a grinda dig till nått "Epic", då är antagligen Guild Wars 2 inget för dig, Prova Tera eller nåt!

GW2 har ingen dedikerad healer, du ansvarar ytterst för din egen hälsa, men hela gruppen tjänar på att hjälpas åt,
GW2 kommer inte ha fokus på något endgame raid på det sätt du kan vara van vid,
GW2 är utformat för att göra sammarbete till en enkel och naturlig del av spelet, så mkt onödigt tävlande finns ej.
GW2 kommer inte ha dueller vid launch, även om det kommer vara möjligt att ordna 1 mot 1 pvp träffar genom pvp.

Så igen, är du en jättehäftig 14åring så är du säkert mkt häftigare i ett annat spel..
Tack & Hej Leverpastej!

Sweet med skills istället för gear. som Age of conan pre 1.5 patchen.

Minns när man pvpade med en potatis säck på huvudet och smekte alla. Sweet 'ol times.

Medlem

har mycket höga förväntningar på detta spel! Hoppas dock att dem patchar in dueller. Alltid roligt med lite vänskaplig fighting!

Skriv svar