mosoloa1 skrev:
Är det bara jag eller är detta spel inte lite för hypat snart? Visst, det verkar bra men kanske inte SÅ bra som folk påstår.
Till skillnad från vadå? Diablo3? Mass Effect 3? spel många ser framemot blir alltid löjligt hypade och oftast är förhoppningarna löjligt höga!
Dessutom vill jag lägga till angående hype & att lova mkt med ett spel man inte kan hålla;
Arena.net står inte bara och säger det här och det här och det här kommer finnas i vårt spel, utan de visar upp det i demos & beskrivande bloggar som tar upp hur det ska funka, självklart är vissa detaljer uppe för tolkning & vissa väljer att tolka saker på sätt som kanske inte är helt rimliga, men man kan säga genom att titta på alla demo/beta videor om spelet ser roligt ut eller inte.
Kommer det passa alla? nej givetvis inte, finns inget spel som kommer passa alla, för folk vill ha så otroligt olika saker, NCSoft som utgivare ger iaf Arena.net den tid de behöver för att färdigställa spelet utan att stressa fram något som inte fungerar, där har vi ett problem med många andra utgivare som tvingar fram ett releesedatum.
Det som hypar mig är att A.net gör något annorlunda än de andra MMOerna, de skapar ett klimat där Sammarbete blir naturligt, så man slipper tråket i form av; killsteals, waiting for X-klass, köa för bossen, tävla för crafting resurser och att de stora bossarna Bara finns i slutet av långa och svåra instanser etc... MMORPG för mig är just att spela tillsammans med & mot andra spelare, annars kunde jag lika gärna hålla mig till spel som Skyrim, Amalur och the Witcher2.
Blir spelet Fullständigt unikt i utseende, utförande, system etc..? Nej inte troligt även om de har tung fokus på sin egen konst och försöker implementera den i mer än bara scriptade konversationer i spelet(och nej det ser inte asiatiskt/koreanskt-medelmåttigt ut som enskillda troll har påstått), men bara det Totala resultatet leder till ett roligare spel att spela så blir jag nöjd.
http://www.youtube.com/watch?v=ddz0uJYwjaI
Om vi ska diskutera det där med tolkningar, Arena.net säger i sin manifestovideo att man inte vill ha fiender som bara står still och väntar på ett fält och att det inte känns som att de då verkligen attackerar byn eller vad det nu är "questen" säger, Betyder det då att man aldrig kommer se fiender som bara står still i GW2? Nej, vissa fiender kommer stå ute i naturen och försöka se ut som de tillhör den naturliga faunan, MEN de dynamiska questerna kommer att spawna andra fiender som aktivt gör något, tar sig från punkt A till B för att göra X & Y. Det känns inte realistiskt att göra ett MMORPG där det inte finns iaf några mobbar som står och väntar på att spelarna ska springa ut och döda dem, jag tycker dock att det blir uppfriskande att inte alla gör det, är detta unikt för GW2? nej event finns i WarhammerOnline, Rift etc.. men Guild Wars2 verkar ta det än längre genom att kedja eventen med varandra.
Så? Bästa spelet någonsin? nej, kommer alltid finnas nåt man kan göra lite bättre och någon som kommer försöka göra det..
Bäst hittills? kanske, det får vi se efter releese.. vad vi fått se hittills ser ju lovande ut iaf!