Medlem

Haha, vad menar du med "(tänk på att ta professions under tiden du lvlar och skilla under tiden, sparar massa arbete)"

Är det ungefär som sidouppdrag eller något?

Medlem
Skrivet av firsov:

Låter bra de Jozo!
Ska inte vara några problem om du är MMO-noob!

Bara att lvla upp (tänk på att ta professions under tiden du lvlar och skilla under tiden, sparar massa arbete) sen är det end game content som gäller, pvpa och pvea farma lite.
Ett tips är att sitta och läsa ganska mycket på nätet om spelet, i databas hemsidor typ MMo-champion.com till wow bland annat. Gör att man kommer in i det hela mycket mer och får väldigt många bra tips som gör en bättre och det hela roligare.
Låt det bara ta sin tid med mmo's. Det tar tid och så är det men det är roligt som fasen när man når sina mål!!!

Vad jag har förståt så går inte Guild Wars ut på att lvla till max level Asap, utan att ha det hela ska va som en upplevelse. Gammal Wow skada som orsakar detta

Fast alla får ju spela sitt spel på sitt eget vis ofc


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Norn Ranger, de är i kontakt med naturen och dyrkar djurandar och kan transformera sina kroppar till djuriska bestar (varulv & liknande), det passar in och ranger var rolig att spela tyckte jag i beta 1, har mer eller mindre testat alla "yrken" i betan. enda problemet med just ranger är när man tvingas återuppliva sitt pet ofta, man lär sig trix för att hindra dem från att dö hela tiden efter ett tag dock..

Asura Enginer är en alt jag tänker göra, de små rackarna tycker ju om att bygga saker så det passar med det yrket!

ja, jag kommer nog göra en elementalist, en warrior och en necro oxå.. vi får se! ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Vad jag har förståt så går inte Guild Wars ut på att lvla till max level Asap, utan att ha det hela ska va som en upplevelse. Gammal Wow skada som orsakar detta

Fast alla får ju spela sitt spel på sitt eget vis ofc

Exact, GW2 kan man ju köpa för samma slant man annars lägger på ett nytt vanligt äventyrsspel a la elderscrolls eller assasins creed och sedan välja att spela bara den Personliga Storyn, eller bara spela PvP eller Bara springa runt med folk och göra events där man får träffa på bossmonster, eller försjuka sig i craftingen..? Troligast är väll att man gör lite av varje, men man måste inte vara elit effektiv om det inte är det man brinner för.. utforska spelet, ha kul, lär dig, ha ännu roligare..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av firsov:

6 dagar kvar nu grabbar!
Vilken klass blir det och varför?

Thief, dubbelpistol var såååå kul! Dock har jag inte riktigt bestämt ras, lutar åt Charr men kanske blir Human.

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Vad jag har förståt så går inte Guild Wars ut på att lvla till max level Asap, utan att ha det hela ska va som en upplevelse. Gammal Wow skada som orsakar detta

Jo, men det går väl att applicera på de flesta spel: att man egentligen inte behöver nå maxlevel med en gång. Men likväl finns det spelare som bara rusar igenom spelet. Iofs inget fel med det, om det är så dom vill spela, bara tråkigt om dom sedan klagar på att spelet är för kort...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Mellansalt:

Vad jag har förståt så går inte Guild Wars ut på att lvla till max level Asap, utan att ha det hela ska va som en upplevelse. Gammal Wow skada som orsakar detta

Jo, men det går väl att applicera på de flesta spel: att man egentligen inte behöver nå maxlevel med en gång. Men likväl finns det spelare som bara rusar igenom spelet. Iofs inget fel med det, om det är så dom vill spela, bara tråkigt om dom sedan klagar på att spelet är för kort...

Är inga större problem om man rushar förbi spelet, när man går som high level i ett tex. starting area 1-4, så levlas man ner till level 4 även om du är level 80.
Finns väldigt mkt att utforska, så jag gillar det här systemet.

Medlem

Läste nyligen att Guild Wars 2 förmodligen ej kommer att släppas på steam. Ytterst tråkigt om så vore fallet, någon som kan bekräfta?

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Läste nyligen att Guild Wars 2 förmodligen ej kommer att släppas på steam. Ytterst tråkigt om så vore fallet, någon som kan bekräfta?

Med största sannolikhet nej, inte till en början i alla fall.

Medlem

Guild Wars 2 Stress Test idag 2012-08-21 klockan 21:00 för er som är fortfarande osäker angående Proffesion / Ras etc


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Har svårt att bestämma mig vilken server jag och mina kompisar ska lira på. Lirade på FS under större delen av beta perioden, men som nämnt tidigare i tråden är det lite tråkigt att spela med svennar. Gandara som ni har nämnt verkar vara ett klokt val med många guilder från olika länder. Men det som är den största oron är att enligt gw2guilds.org verkar det vara den näst populäraste servern vilket kommer förmodlgen leda till längre que för WvW, vilket jag delta så mycket som möjligt i. ÄR det då bättre att joina en mindre befolkad server då eftersom det ändå finns ett cap i WvW? Dock så utgör gw2guilds.org några få % av den totala spel mängden som kommer joina framför allt efter releasen då alla väljer servern de blir tilldelade först och alla serverar kommer bli lika fulla. Då känns det bättre att välja Gandara som har mer organiserade guilder. Jag spekulerar bara och vill ha eran hjälp att välja server


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Kanske en ny tråd med en omröstning angående serverval är nödvändig snart, så att det blir lite mer överskådligt. Är alla servernamn etc fastslagna nu, eller kan något ändras till release?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kanske en ny tråd med en omröstning angående serverval är nödvändig snart, så att det blir lite mer överskådligt. Är alla servernamn etc fastslagna nu, eller kan något ändras till release?

yep för några dagar sedan, de flesta är kvar från betan.

[https://www.guildwars2.com/en/news/introducing-the-worlds-of-...]


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Kan rösta i denna tråden nu


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Haha, vad menar du med "(tänk på att ta professions under tiden du lvlar och skilla under tiden, sparar massa arbete)"

Är det ungefär som sidouppdrag eller något?

Nja ungefär du använder professions för att till exempel crafta saker så som medium gear eller heavy gear eller så kan du göra jewels som du sedan kan använda själv, sälja till andra för lite cash osv.

Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av firsov:

Låter bra de Jozo!
Ska inte vara några problem om du är MMO-noob!

Bara att lvla upp (tänk på att ta professions under tiden du lvlar och skilla under tiden, sparar massa arbete) sen är det end game content som gäller, pvpa och pvea farma lite.
Ett tips är att sitta och läsa ganska mycket på nätet om spelet, i databas hemsidor typ MMo-champion.com till wow bland annat. Gör att man kommer in i det hela mycket mer och får väldigt många bra tips som gör en bättre och det hela roligare.
Låt det bara ta sin tid med mmo's. Det tar tid och så är det men det är roligt som fasen när man når sina mål!!!

Vad jag har förståt så går inte Guild Wars ut på att lvla till max level Asap, utan att ha det hela ska va som en upplevelse. Gammal Wow skada som orsakar detta

Fast alla får ju spela sitt spel på sitt eget vis ofc

okej tycker din quote är rätt oresponsorisk och missuppfattad men.
Allt jag sa var att det är smart att skilla proffessions under tiden man lvlar för man slipper gå tillbaka och göra det när man nått max lvl. Sen är det bra att kunna göra nytt gear/jewels etc som man kan ta på sig och ha på sig under tiden man utforskar och lvlar sin gubbe.
Står inget om att "nå max lvl ASAP"?!
Sen att sitta och kolla runt på forum om spelet medan man spelar det tycker jag är kul och bra för man får lite tips och knep. Kanske får ett tips om ett roligt event jag missat annars eller en dungeon jag annars missat.
Ju mer man vet om spelet ju roligare blir det.

Sen får du gärna vara casual om du vill det. Nu gav jag lite tips från MMO-pro (då jag var sponsrad i WOW) till en MMO-nybörjare.

Skrivet av toast:
Skrivet av Mellansalt:

okej tycker din quote är rätt oresponsorisk. Allt jag sa var att det är smart att skilla proffessions under tiden man lvlar för man slipper gå tillbaka och göra det när man nått max lvl. Sen är det bra att kunna göra nytt gear/jewels etc som man kan ta på sig och ha på sig under tiden man utforskar och lvlar sin gubbe.
Står inget om att "nå max lvl ASAP"?
Sen att sitta och kolla runt på forum om spelet medan man spelar det tycker jag är kul och bra för man får lite tips och knep. Kanske får ett tips om ett roligt event jag missat annars eller en dungeon jag annars missat.
Ju mer man vet om spelet ju roligare blir det.

Sen får du gärna vara casual om du vill det. Nu gav jag lite tips från MMO-pro (då jag var sponsrad i WOW) till en MMO-nybörjare.

Vad jag har förståt så går inte Guild Wars ut på att lvla till max level Asap, utan att ha det hela ska va som en upplevelse. Gammal Wow skada som orsakar detta

Fast alla får ju spela sitt spel på sitt eget vis ofc

Exact, GW2 kan man ju köpa för samma slant man annars lägger på ett nytt vanligt äventyrsspel a la elderscrolls eller assasins creed och sedan välja att spela bara den Personliga Storyn, eller bara spela PvP eller Bara springa runt med folk och göra events där man får träffa på bossmonster, eller försjuka sig i craftingen..? Troligast är väll att man gör lite av varje, men man måste inte vara elit effektiv om det inte är det man brinner för.. utforska spelet, ha kul, lär dig, ha ännu roligare..

Återigen, det var bara tips. Hur du än väljer att spela spelet är de ändå hjälpfulla som jag förklarade för mellansalt. Och Återigen står det inget om att du måste lira som ett proffs utan att DETTA ÄR HJÄLPFULLT.
Sen kanske ni tycker det är roligare/bättre att gå ovetane om mycket tills ni kommer på det själva det överlåter jag helt till er själva och skilla proffs vid max lvl. Saken är den att det är bättre att göra det enligt mina tips men det är inga tvång och det funkar och hjälper alla spelstilar.
nuff said.
Jag tänker mysa igenom det första gången. Fokusera på pvp därefter och självklart ha ett gott öga och skicklighet även för pve!

Medlem
Skrivet av firsov:

Återigen, det var bara tips. Hur du än väljer att spela spelet är de ändå hjälpfulla som jag förklarade för mellansalt. Och Återigen står det inget om att du måste lira som ett proffs utan att DETTA ÄR HJÄLPFULLT.
Sen kanske ni tycker det är roligare/bättre att gå ovetane om mycket tills ni kommer på det själva det överlåter jag helt till er själva och skilla proffs vid max lvl. Saken är den att det är bättre att göra det enligt mina tips men det är inga tvång och det funkar och hjälper alla spelstilar.
nuff said.
Jag tänker mysa igenom det första gången. Fokusera på pvp därefter och självklart ha ett gott öga och skicklighet även för pve!

Chill, det var inte kritik mot dig, folk är olika.. nybörjare klarar sällan att vara effektiva, men det finns undantag redan där.. Personligen skaffar jag tools för gathering från början och håvar in alla resurser jag ser och skickar dem till banken, bra att sälja eller crafta på sen när man vill det eller behöver pengarna.. =D


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Aja.. gör som du har lärt dig Herr Sponsrad Wow Pro. Har det bra!


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Medlem

Hej på er (och förlåt för wall of text)

Jag har försökt att snappa upp så mycket jag kan om GW2 de senaste dagarna, men jag har inte haft möjlighet att läsa igenom hela den här tråden. Av den anledningen kanske en del av mina frågor/information redan behandlats utförligt och jag ber då om ursäkt för det.

Efter att ha testat spelet för första gången igår kväll under stresstestet står jag med mycket blandade känslor. Jag hör till den skaran som verkligen gillar trinitysystemet av den enkla anledningen att det ger möjlighet till intressant gruppspelande där alla fyller tydliga och distinkt olika roller. Jag har absolut inga problem med att bara heala, eller bara dps:a osv och jag har dessutom inga problem med att en hel del content av ett spel inte är tillgängligt för mig eftersom att jag inte är bra nog eller inte spelar hard core på det sätt som behövs för vissa saker.

Med det sagt så är jag mycket intresserad av GW2 och hoppas på att det kan bli ett spel som erbjuder roligt gruppspelande (vilket jag anser vara nödvändigt i ett mmo). Efter att ha spelat till lvl 5 som Norn guardian igår har jag en del frågetecken att reda ut. Jag kände mig nämligen inte alls särskilt övertygad, men det är säkert bara vana.

1) Events... är det verkligen meningen att det ska vara så "rörigt". Det kanske låter traditionellt, men när man går och plockar upp ett quest vet man vad som händer, när det börjar och när det slutar. Här upplevde jag det som att det sprang runt en hord av spelare och NPC's och slog på olika saker tillsammans utan strategi eller roller. Dessutom var de ju föga "förändrande och dynamiska" eftersom att de kontinuerligt startade om och om och om... Fortsätter det så eller blir events bättre? Hur utvecklas de genom spelet?

2) Skills... jag förstår att det är så att man levlar skills i förhållande till sina vapen, men jag upplever det som mycket oförlåtande i den meningen att man redan efter ett par levlar har ett antal skills och förmågor som kan kopplas samman och ge effekter. Tillsammans med det faktum att den huvudsakliga combat jag var med i var ett evigt hackande tillsammans med massor av andra fick jag heller ingen riktig känsla för hur mina olika förmågor passar ihop eller hur de ska användas på rätt sätt. Hur blir det med det längre in i spelet?

3) Hur funkar dungeons senare i spelet? Hur många ska man spela tillsammans i en grupp och hur fyller man då olika roller?

4) Om jag vill spela något som är så nära en ren healer som möjligt vad ska jag spela då?

Tack om du orkade läsa hela vägen hit.

Birkovic

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Hej på er (och förlåt för wall of text)

Jag har försökt att snappa upp så mycket jag kan om GW2 de senaste dagarna, men jag har inte haft möjlighet att läsa igenom hela den här tråden. Av den anledningen kanske en del av mina frågor/information redan behandlats utförligt och jag ber då om ursäkt för det.

Efter att ha testat spelet för första gången igår kväll under stresstestet står jag med mycket blandade känslor. Jag hör till den skaran som verkligen gillar trinitysystemet av den enkla anledningen att det ger möjlighet till intressant gruppspelande där alla fyller tydliga och distinkt olika roller. Jag har absolut inga problem med att bara heala, eller bara dps:a osv och jag har dessutom inga problem med att en hel del content av ett spel inte är tillgängligt för mig eftersom att jag inte är bra nog eller inte spelar hard core på det sätt som behövs för vissa saker.

Med det sagt så är jag mycket intresserad av GW2 och hoppas på att det kan bli ett spel som erbjuder roligt gruppspelande (vilket jag anser vara nödvändigt i ett mmo). Efter att ha spelat till lvl 5 som Norn guardian igår har jag en del frågetecken att reda ut. Jag kände mig nämligen inte alls särskilt övertygad, men det är säkert bara vana.

1) Events... är det verkligen meningen att det ska vara så "rörigt". Det kanske låter traditionellt, men när man går och plockar upp ett quest vet man vad som händer, när det börjar och när det slutar. Här upplevde jag det som att det sprang runt en hord av spelare och NPC's och slog på olika saker tillsammans utan strategi eller roller. Dessutom var de ju föga "förändrande och dynamiska" eftersom att de kontinuerligt startade om och om och om... Fortsätter det så eller blir events bättre? Hur utvecklas de genom spelet?

2) Skills... jag förstår att det är så att man levlar skills i förhållande till sina vapen, men jag upplever det som mycket oförlåtande i den meningen att man redan efter ett par levlar har ett antal skills och förmågor som kan kopplas samman och ge effekter. Tillsammans med det faktum att den huvudsakliga combat jag var med i var ett evigt hackande tillsammans med massor av andra fick jag heller ingen riktig känsla för hur mina olika förmågor passar ihop eller hur de ska användas på rätt sätt. Hur blir det med det längre in i spelet?

3) Hur funkar dungeons senare i spelet? Hur många ska man spela tillsammans i en grupp och hur fyller man då olika roller?

4) Om jag vill spela något som är så nära en ren healer som möjligt vad ska jag spela då?

Tack om du orkade läsa hela vägen hit.

Birkovic

1) Från vad jag sett och förstått så blir eventsen mer avancerade längre in, är dock inte säker.

2) Du har tillgång till alla vapenskills så fort du skaffat/köpt vapnen i fråga och använt de ett tag tills du låst upp allt, jag tog level 9 eller så förra stresstestet jag spelade på min thief. Då låste jag upp en extra utility slot och 2 vapenset. Tyckte det var kul att spela med dubbelpistol som ena och svärd/dolk som andra, då kunde jag hoppa in i närstrid med en ability, slowa min motståndare med en annan, sen använda den första abilitien igen för att hoppa tillbaks till min ursprungspunkt och där byta till pistolerna och göra MASSIV!!!!!! singel target damage och pga att motståndaren blivit slowad av den tidigare spellen kom de aldrig in i närstrid. Senare i spelet låser du upp en till utility slot, det finns en enorm mängd kombinationer i alla klasses. Det roligaste är att testa sig fram och se vad man gillar.

3) Vet ej, inte testat.

4) Guardian tror jag passar dig bra, de har en del healingspells med olika vapenkombinationer men om man inte vill heala kan man köra t.ex greatsword och göra bra skada, du kan kolla alla skills man får tillgång till på på wikin som för närvarande tyvärr verkar vara nere eller utsatt för för mycket tryck då den inte laddar.

Hoppas det lilla jag vet var till hjälp.

Medlem

Tror man kan räkna med i början att det blir rörigt och lite planlöst hackande eftersom de flesta är helt nya i ett spel som faktiskt skiljer sig lite från andra MMOn, jag upplever att det blir bättre och att man har roligare i riktiga grupper som lär sig sammarbete, första två beta weekenderna spelade jag upp en ranger till 35, annars har jag mest legat under lvl 15 för att testa så många proffesions som möjligt, nån ren healer finns inte men om man vill vara en skyddande ängel så är guardian ett bra val, släng upp en bubbla så att andra hinner reza din falna kamrat utan att bli avbrytna etc.

Annars är det för tidigt att prata om hur dungeons kommer vara etc, spelet kan teoretiskt vara en besvikelse, men då har man iaf inte betalt nån månadsavgift för att få komma dit, summa sumarum av min tid i betan så har jag tyckt att det varit mest roligt..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Prestandachart för olika grafikkort baserad på data som de själva samlat in från stresstesterna:

Intressant är att GW2 verkar gillar AMD GPUer. Kanske är optimerade drivrutiner? 7950 presterar likvärdigt med 680?

Hela bloggposten här


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Har NVIDIA GF GTX 580 och ligger runt 40 fps, så stämmer nog.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Stress test idag klockan 22:00.

http://www.facebook.com/GuildWars2?ref=ts


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Snart dags då

För de som klurar på serverval, finns det en tråd här


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Måste man ladda om klienten om man har allt sedan betan? Blir inte riktigt klok på de här, orkar egentligen inte ladda ner allt igen, men orkar VERKLIGEN inte missa första timmarna på grund av en sån miss.

Medlem

Imorn smäller det! Dörrarna till Tyria öppnas och vi släpps in för att få stanna kvar. Jag är taggad och längtar otroligt mycket.

Men frågan är, kommer någon ihåg vilken tid (svensk tid) spelet öppnas? Är jag ute och cyklar eller öppnas inte spelet typ klockan 6-7 på morgonen för oss? Är ganska säker på att amerikanerna siktar på en midnattsrelease


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Imorn smäller det! Dörrarna till Tyria öppnas och vi släpps in för att få stanna kvar. Jag är taggad och längtar otroligt mycket.

Men frågan är, kommer någon ihåg vilken tid (svensk tid) spelet öppnas? Är jag ute och cyklar eller öppnas inte spelet typ klockan 6-7 på morgonen för oss? Är ganska säker på att amerikanerna siktar på en midnattsrelease

9 på morgonen är officiell tid men de har sagt att de kan öppna servrarna så tidigt som 6 för att försäkra en lagfri release.

Skrivet av Javas:

Imorn smäller det! Dörrarna till Tyria öppnas och vi släpps in för att få stanna kvar. Jag är taggad och längtar otroligt mycket.

Men frågan är, kommer någon ihåg vilken tid (svensk tid) spelet öppnas? Är jag ute och cyklar eller öppnas inte spelet typ klockan 6-7 på morgonen för oss? Är ganska säker på att amerikanerna siktar på en midnattsrelease

Du är lite ute och cyklar, så till vida att countdown'en stannar typ tid 09:00 imorgon, MEN samtidigt är du inte ute och cyklar då ArenaNet gick ut och sa att "vi kanske sätter igång servrarna lite tidigare, sådär klockan 06:00 och fram, så håll ögonen öppna" så kanske, kanske inte. Själv sitter ja där 06:00 och klickar hysteriskt på min refreshknapp

jahopps så gick det när man skriver för mycket, men ja som redan sagt:

Medlem

Kanske kl 6. kanske kl 7, kanske kl8, men inte senare än kl 9..
jag gissar på kl 7 men lär försöka från kl 6 för jag vill gärna få in mitt nick som jag lyckades få innan första wipe´n!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skriv svar