Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Javas:

Imorn smäller det! Dörrarna till Tyria öppnas och vi släpps in för att få stanna kvar. Jag är taggad och längtar otroligt mycket.

Men frågan är, kommer någon ihåg vilken tid (svensk tid) spelet öppnas? Är jag ute och cyklar eller öppnas inte spelet typ klockan 6-7 på morgonen för oss? Är ganska säker på att amerikanerna siktar på en midnattsrelease

9 på morgonen är officiell tid men de har sagt att de kan öppna servrarna så tidigt som 6 för att försäkra en lagfri release.

Toppen! Då kanske man hinner spela lite imorgon, tack för svaret


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tack ska ni har för snabb feedback på mina frågor. Här kommer så en sista sådan innan release: Jag funderar på ifall jag gör något fel, men finns det inget officiellt forum på guildwars2.com? För tillfället läser jag på i wikin, men jag tycker att det verkar konstigt att det inte skulle finnas ett forum på deras sida...

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Tack ska ni har för snabb feedback på mina frågor. Här kommer så en sista sådan innan release: Jag funderar på ifall jag gör något fel, men finns det inget officiellt forum på guildwars2.com? För tillfället läser jag på i wikin, men jag tycker att det verkar konstigt att det inte skulle finnas ett forum på deras sida...

https://forum-en.guildwars2.com/forum

"The Forums are Now Closed
Thanks for all your help stressing our systems this stress test. See you all in game!"

Öppnas väl igen imorgon skulle jag tro.

Medlem

Några fler här som ska upp så tidigt som klockan 6 för att vara säkra?

Medlem

Njae... lär stiga upp 12:00 bakis till premiären.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Njae... lär stiga upp 12:00 bakis till premiären.

Welcome to the club, broder.

Medlem

Ha så kul ikväll då

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Ha så kul ikväll då

Medlem

Söker Svenskt guild. Jag spelar på Far Shiverpeaks.


signatur
Medlem

Det var inte precis den mest smidigaste launchen...

Kom in efter 2 timmar bara för att upptäcka att de flesta namnen är upptagna.

Medlem

ingen lycka för mig heller ... "serial key is invalid"
Väntar på svar från support nu sen kl 9

Medlem
Medlem

Lyckades komma in lite tidigare idag men var sedan smart nog att logga ut....

Medlem

yes! Incorrect password mitt i ett event

Medlem

Någon annan som har problem att logga in?


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Vore lättare att fråga vilka som faktiskt kan logga in

Medlem

Login in servern har vart nere i 45 min nu.

"Guild Wars 2 ‏@GuildWars2

We are aware of issues with server connectivity. We will keep you up to date with our progress. ^DO "

Från twitter.

Medlem

...

jaja fick spela lite idag iaf


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Avstängd

Luktar lite Diablo 3 all over again. Tänk att det ska vara skit första dagen med varenda jävla överhypat spel man köper idag. Funkar det inte senare ikväll så åker jag till USA och pissar på ArenaNet.

Medlem

Så många stress tester och launchen är uppdelad i tre olika datum, ändå sker detta. Klassiker mist sagt^^


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Guild Wars 2 ‏@GuildWars2

Thank you for your patience, we’re still hard at work and we will keep you updated. ^DO

tar nog en stund till.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Så många stress tester och launchen är uppdelad i tre olika datum, ändå sker detta. Klassiker mist sagt^^

Det var nog xx antal gånger fler folk som skulle logga in och spela idag dock än på stresstesten

Jag kom in kl10 i morse och spelade i 3 timmar men sen kom det upp ett error "incorrect password" och jag loggades ut och försökte sen komma in igen i 20min innan jag gav upp

Medlem

någon mer som har problem att registrera ett konto på deras sida?

Medlem

Var inne vid 8 imorse och spelade till 11, men efter en ganska sen natt var jag tvungen att sova och nu kan jag inte connecta

Medlem
Skrivet av Oddjob:
Skrivet av mosoloa1:

Så många stress tester och launchen är uppdelad i tre olika datum, ändå sker detta. Klassiker mist sagt^^

Det var nog xx antal gånger fler folk som skulle logga in och spela idag dock än på stresstesten

Jag kom in kl10 i morse och spelade i 3 timmar men sen kom det upp ett error "incorrect password" och jag loggades ut och försökte sen komma in igen i 20min innan jag gav upp

Det roliga med det är dock att de vet precis hur många som har tillgång till pre-purchase. Alltså borde de vara förbereda med lite mer server kapacitet än för det fulla antalet inloggade konton det kan vara.
Troligtvis var många av dem inne runt ett men jag tvivlar på att alla var inloggade och ändå gick servrarna ner.
Det har också tagit 1 timme och 45 min och de är fortfarande inte uppe.
Jag får inte ihop det helt men det är sjukt mkt trafik att ta hand om så jag förstår att det är näst intill omöjligt att undvika en crash men det har verkligen tagit tid att få upp servrarna.

Min teori är att en AC i serverrummet paja och det blev för varmt så ett antal servrar bara dog

Hur som helst hoppas jag de kommer upp precis efter jag har ätit och diskat!

Medlem

Man får väl vara glad att jag hann spela runt 1timma innan deras servrar brakade ihop.

Normalt brukar ju prelaunch vara smidigt men att själva launchen är dålig.

Kanske är en ny trend prelaunch är egentligen en extra stress testning och att vid launch kommer det vara minimala problem


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag lyckades spela ett par timmar i morse innan jag var tvungen att gå till jobbet. Hoppas det fungerar när jag kommer hem.

Medlem

Jag har spelat Ca 5 h så jag klagar inte. Det enda jag märkte av var lagg i typ 5 min.
Det finns en patch att ta hem nu också! Dock fungerar det inte särskilt bra än.

Sen för att sätta ett perspektiv på det hela så fick man tillgång till Early access 3 timmar innan så egentligen betalar vi tillbaka lånad tid bara. Spelet har vart nere i två timmar så vi sitter fortfarande på en gratis timma och gnäller över det

Så här har ni som gnäller en hemsida att vända er till!: http://thenicestplaceontheinter.net/

Medlem

Tiden går sakta.. gör ont i ringmuskeln.

Corgi Cam 24/7


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Level 2 warrior, YAY! Åh, detta väntande. Man blir knäpp.

Skriv svar