Medlem

Jag och en kompis har nog åkt till alla butiker i Gästrikland. Alla är slutsålda och ingen har nytt leveransdatum.

Medlem

nu när det gått ett par dagar - var det så pass bra som alla predikat om eller börjar ni fundera på att trilla tillbaka till era gamla spel (wow, swtor, tws eller vad det nu kan vara)?

Medlem

Jag tycker det är riktigt bra spel, kommer verkligen inte börja spela WoW, hur länge spelade jag det nu igen.. 5-6 år? Det får räcka, dessutom kostar ju inte GW2 i månaden.

Medlem
Skrivet av Spiff:

nu när det gått ett par dagar - var det så pass bra som alla predikat om eller börjar ni fundera på att trilla tillbaka till era gamla spel (wow, swtor, tws eller vad det nu kan vara)?

Inte en tanke på att trilla tillbaka till andra spel faktiskt. Antar att det är ett rätt gott betyg till GW2 efter lite drygt 2 veckor.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Här har ni lite gran från det senaste World Vs World jag och några till körde. Där jag ger det ett tappert försök att leda zergen mot ett enat mål och driva tillbaka det smuts som snott vår mark !

Är ni själva på Far Shiverpeaks och snurrar kanske några är med i denna eller andra filmer som är uppe.

Hoppas alla har de väldigt trevligt i spelet !

Mvh

Mikael / Runderock

PS: Är ni emot Far Shivearpeaks - Lämna ett meddelande efter min Mace i erat Face ^^ *BIIP*

Medlem

Funderar på att skaffa GW2, men jag lär vänta ett tag tills priserna gått ned. Är det så bra som alla säger?

Medlem

det är väldigt trevligt, om du kommer gilla allt eller ej. Det är väldigt bra spelvärde för pengarna

Iom ingen månadskostnad.

Medlem
Skrivet av Democatai:

Här har ni lite gran från det senaste World Vs World jag och några till körde. Där jag ger det ett tappert försök att leda zergen mot ett enat mål och driva tillbaka det smuts som snott vår mark !

https://www.youtube.com/embed/6YbLBKkc6CU

Är ni själva på Far Shiverpeaks och snurrar kanske några är med i denna eller andra filmer som är uppe.

Hoppas alla har de väldigt trevligt i spelet !

Mvh

Mikael / Runderock

PS: Är ni emot Far Shivearpeaks - Lämna ett meddelande efter min Mace i erat Face ^^ *BIIP*

Far shiverpeaks for life

Medlem
Skrivet av Spiff:

nu när det gått ett par dagar - var det så pass bra som alla predikat om eller börjar ni fundera på att trilla tillbaka till era gamla spel (wow, swtor, tws eller vad det nu kan vara)?

Nja. Jag känner att jag kommer se mig om efter annat.


signatur
Medlem

Är det bara jag som känner att man inte hinner levla i guild wars2 kan svårt och förstå va jag mena men jag gör dem första questen o alla ''hjärtan'' sen märker man direkt att nästa ställe man ska till är tex för lvl sex men man är själv bara i lvl 3 :S

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Är det bara jag som känner att man inte hinner levla i guild wars2 kan svårt och förstå va jag mena men jag gör dem första questen o alla ''hjärtan'' sen märker man direkt att nästa ställe man ska till är tex för lvl sex men man är själv bara i lvl 3 :S

Du kan levla genom din personliga story, crafting eller wvw oxå, vill du inte de så stick till en annan ras´s 1-15 område och röjj lite där så är du snart ifatt...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av kallenalle:

Är det bara jag som känner att man inte hinner levla i guild wars2 kan svårt och förstå va jag mena men jag gör dem första questen o alla ''hjärtan'' sen märker man direkt att nästa ställe man ska till är tex för lvl sex men man är själv bara i lvl 3 :S

Du kan levla genom din personliga story, crafting eller wvw oxå, vill du inte de så stick till en annan ras´s 1-15 område och röjj lite där så är du snart ifatt...

Jag kan hålla med om att i det absolut första området så kan det ta ett litet tag om du bara kör hjärtan-questerna och det är snålt om dynamiska events, och du dessutom inte craftar. Men som toast sa, så kommer levlarna bara att springa förbi dig, om du är en flitig upptäckare och söker dig till andra områden än ditt eget. Bara med crafting kommer man långt.

Medlem

Tackar så mycket ! Då bli det explore ! En fråga till när kan man bara köra pvp och det inte är WWW ?

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Tackar så mycket ! Då bli det explore ! En fråga till när kan man bara köra pvp och det inte är WWW ?

Du kan köra PvP när du vill, man blir automatiskt upgradead till lvl 80 och får ett set PvP gear.
Riktigt jävla kul är det
känns lite som ett valfritt fps spel

Medlem

Tryck H och välj sedan tab-en med de två korslagda svärden "Go to the heart of the mists", spring igenom tutorial pvp området, välj skills och traits och sen är det bara att kriga på i sPvP!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Av någon anledning fastnade jag inte alls för GW2. Spelade i ca 2 veckor sen av någon anledning rann det bara ut i sanden och jag kände inte för att logga in något mer. Vet inte vad det berodde på, fastnade bara helt enkelt inte för spelet.

Medlem
Skrivet av fiffel:

Av någon anledning fastnade jag inte alls för GW2. Spelade i ca 2 veckor sen av någon anledning rann det bara ut i sanden och jag kände inte för att logga in något mer. Vet inte vad det berodde på, fastnade bara helt enkelt inte för spelet.

Samma sak här, spelade upp en Necromancer till 80 och en Warrior till 40ish och tröttnade sedan på spelet.

De sista zonerna känns bara efterblivna aggro på en mob och man drar åt sig hela zonen, end gamet känns segt och för centrerar runt pvp (som jag absolut inte gillar även on WvWvW var kul i början så är det absolut inget som jag känner för att stanna kvar i spelet för).
PvE instancerna är efterblivna och saknar helt struktur, slutar med att alla springer runt och slår på lite allt möjligt och det blir soppa av allt.

När det gäller leveling så var det väll okej att ta sig till 80 första gången, tröttnade starkt på leveling när Warriorn dingade 40, känns som att alla "storylinesen" upprepar sig.

Nejtack, överskattat spel, MoP here I come (finns iafl. nått att göra vid level cap)


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Något aktivt guild som recruitar?


signatur

Holysmoke!

Medlem
Skrivet av oggethealmighty:

Något aktivt guild som recruitar?

Kolla i min signatur.

WvW Ranking i EU:

Kom igen nu Gandara!

Medlem

Kameran är numera responsivare efter gårdagens patch, hit eller shit?

(Megahit om ni frågar mig)

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av oggethealmighty:

Något aktivt guild som recruitar?

Kolla i min signatur.

WvW Ranking i EU:

Kom igen nu Gandara!

Fransoserna och Spanjorerna tycks ha kompisar på andra sidan pölen som cappar allt på nätterna. Hjälper inte att leda med 30+ på eftermiddag/kväll när man tappar allt på natten/morgonen... :/


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Spelar på Far Shiverpeak själv och måste säga att fransoserna från Vizunah Square är jävligt jobbiga haha, alltid mycket folk och dem är i alla 3 zoner känns det som med max folk dygnet runt.. helt sjukt. Dom leder ofta med dubbla poängen mot för oss och Riverside.

Medlem

Någon som kan tipsa lite om PvE i låg level? Ska man bara nöta igenom och vänta på saftigare innehåll eller finns det något roligare än att bara köra story fram tills att det blir för hög level, göra heartquests och leta events så att man kan fortsätta på storymode? Just nu kör jag nästan bara sPvP, men nu har jag gjort min andra human och det blir ju lite trist att lvla på samma sätt igen.

Skrivet av Xzander:

Någon som kan tipsa lite om PvE i låg level? Ska man bara nöta igenom och vänta på saftigare innehåll eller finns det något roligare än att bara köra story fram tills att det blir för hög level, göra heartquests och leta events så att man kan fortsätta på storymode? Just nu kör jag nästan bara sPvP, men nu har jag gjort min andra human och det blir ju lite trist att lvla på samma sätt igen.

att bara springa runt och ta saker som de kommer brukar vara roligaste sättet tycker jag, och så fort man kommer upp i tillräckligt hög level för att kunna vara i nästa område så stickler man dit. Dungeons får man ju rejält med xp för också

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av oggethealmighty:

Något aktivt guild som recruitar?

Kolla i min signatur.

WvW Ranking i EU:

Kom igen nu Gandara!

fel server ju -.- varför är ni inte på far shiverpeaks?


signatur

Holysmoke!

Medlem
Skrivet av oggethealmighty:

fel server ju -.- varför är ni inte på far shiverpeaks?

Finns ingen fel server, vi har jättekul i Gandara. Varför är inte du på Gandara? Jag är sällan i WvW och härjar, utan njuter mer av PvE, så för mig spelar det ändå ingen roll. För resten är det en skön blandning av människor i Gandara, och vi trivs som sagt.

Medlem

Tänkte börja köra mer WvW, har friskyttarna nån stadig grupp eller tid som/när ni kör world vs world? (är oxå på Gandara)


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Tänkte börja köra mer WvW, har friskyttarna nån stadig grupp eller tid som/när ni kör world vs world? (är oxå på Gandara)

Det undrar jag också, jag springer för det mesta runt ensam i WvW vilket blir tråkigt i längden. :/

Medlem

Lost Shores eventet är snart igång, nån som e sugen?

Och har ni inte testat spelet än och vill göra det så kan ni tigga friend-trial-keys av nån polare som har spelet!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Gandara och Far shiverpeaks i samma WvW denna vecka.. tyvärr fortfarande ägda av fransoserna, går det att sammarbeta mot dem på något sätt tror ni?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Gandara och Far shiverpeaks i samma WvW denna vecka.. tyvärr fortfarande ägda av fransoserna, går det att sammarbeta mot dem på något sätt tror ni?

Vi har "dödat grönt" hela veckan.. tyvärr har ju fransoserna rätt bra besättning i princip alla timmar på dygnet. Men de förtjänar onekligen att få lite "teamande" mot dem med tanke på hur det sett ut när det varit 2 franska servrar i samma matchup.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av toast:

Gandara och Far shiverpeaks i samma WvW denna vecka.. tyvärr fortfarande ägda av fransoserna, går det att sammarbeta mot dem på något sätt tror ni?

Vi har "dödat grönt" hela veckan.. tyvärr har ju fransoserna rätt bra besättning i princip alla timmar på dygnet. Men de förtjänar onekligen att få lite "teamande" mot dem med tanke på hur det sett ut när det varit 2 franska servrar i samma matchup.

fan jag var uppe kl 4 härom natten och det var överväldigande mycket fransoser i WvW, tror att rykten om fransktalande kanadensare på eu-servrar verkar befogade!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skriv svar