FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Zebulone
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-21
Inlägg 110

Tackar tackar.

Jag fick aldrig mailet, så jag fick ta't i ett pm istället.

Epoxlol
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 204

Gillade spela Priest i WoW (Disc, PvP), och ansåg mig hyfsat duktig, har någon koll på en klass som skulle passa mig om jag vill lira nåt liknande. Mesmer kanske?

toast
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 374

Epoxlol skrev:
Gillade spela Priest i WoW (Disc, PvP), och ansåg mig hyfsat duktig, har någon koll på en klass som skulle passa mig om jag vill lira nåt liknande. Mesmer kanske?

Om du skapar en karaktär och väljer att dra till tutorial pvp området så blir skills och traits unlockade där och du kan testa runt lite som du vill, Prova Mesmern och Guardian! =)

Epoxlol
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 204

toast skrev:
Epoxlol skrev:

Om du skapar en karaktär och väljer att dra till tutorial pvp området så blir skills och traits unlockade där och du kan testa runt lite som du vill, Prova Mesmern och Guardian! =)

Testade Mesmer först sen Ele, blev faktiskt inte impad av casterklasserna så provade en Guardian, råkul än så länge :)

Ska bara hitta mig nån server at lira på tills releasen eftersom det verkar vara hyfsat viktigt var man väljer att bosätta sig WvWvW-mässigt i alla fall. Så letar nån efter en hyfsat casual spelare som mest är PvP-intresserad och har hyfsad Arena/RBG erfarenhet från WoW (om det nu säger nåt), och föredrar lite äldre spelarbas ( fått nog av ragande 15-16-åringar sen WoW, så hugg mig :)

Har skrivit på Ifönen, så kan se lite ostrukturerat ut.

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 500

Körde först en warrior och tyckte att det var extremt tråkigt, sen provade jag en engineer och blev fast :D

Blir att köpa.

Quid
Titel Intresserad
Registrerad 2007-07-16
Inlägg 69

Jag testade en Guardian först, men det funkade inte alls. Tyckte det för segt och stelt för ett spela en melee-klass. Testade en Elementalist, det gick bättre men jag tycker det var rörigt. Inlärningskurvan är grymt hög, redan vid level 8 hade jag 24 spells att hålla reda på, dessa byttes dessutom ut under vattnet... totalt kaos första gången jag simmade :p

Det är mycket att ta in, mycket nytt att lära sig... frågan är om man orkar när man inte riktigt brinner för spelet?

toast
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 374
Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

Stress test imorgon 2012-08-09 ! :)

Swink
Titel Stammis
Registrerad 2008-09-08
Inlägg 469

Många på fz lirar på Far shiverpeaks va? har för mig att det är Sweclockers och fz's hemma server. Lirar där själv ihop med massa gamla gamers.

Jozo
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 3 927

Har nu beställt mitt första MMORPG någonsin, jag hoppas att jag inte blir besviken =)

Några tips för en total nybörjare? Vilken server jag ska spela på och liknande.

Asura Ranger, här kommer jag!

Swink
Titel Stammis
Registrerad 2008-09-08
Inlägg 469

Kommer inte in!?!?!

Sheep
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-24
Inlägg 117

Kan inte heller logga in.

Swink
Titel Stammis
Registrerad 2008-09-08
Inlägg 469

fasen, ja som laddat upp så! hade inga problem förra torsdagen att komma in faktiskt. men men går väl igenom allt i sinom tid.

Här får ni lite underhållning under tiden =)
http://www.youtube.com/watch?v=UrXeWrLpa_4
http://www.youtube.com/watch?v=cVGLIJ4UFb8
http://yourather.com/1596/slight-pain

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

Enligt Flashback så krånglar det för det flesta. Enligt Arenanets Twitter så skulle dom starta om serverna 21:30.

Sheep
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-24
Inlägg 117

Omgivningen försvinner hela tiden, som någon visuell bug. Men olika delar av omgivningen försvinner i olika kameravinklar... :/ någon annan med detta problem?

toast
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 374

sämsta starten sen beta we1.. men mot slutet flöt det på...

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 866

Lite problem i början men sen så släppte det. Var ruskigt kul även om jag bara körde pve carebearing.

15 dagar 10 timmar kvar.

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

Har någon testat supportat med stav som Gaurdian i sPvP? Helt värdelös enligt mig.. brukar enbart använda speedboosten efter respawn. Däremot är 1h mace + Shield effektivt som support. :p

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

Kommer va ett ytterligare stress test även idag. Antagligen samma tid, för folk som har redan betalt.

http://www.facebook.com/GuildWars2

Swink
Titel Stammis
Registrerad 2008-09-08
Inlägg 469

Mellansalt skrev:
Kommer va ett ytterligare stress test även idag. Antagligen samma tid, för folk som har redan betalt.

fina nyheter. Vad menar du med folk som redan betalt? Jag har fått tag i en Key gratis som gör att ja kan spela under öppna beta Event's tror du den även fungerar nu eller utesluter de sådana nu?
Har dock även betalt för en Pre-pruchase Standard Edition men har inte fått den än eller någon nyckel.

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

firsov skrev:
Mellansalt skrev:

fina nyheter. Vad menar du med folk som redan betalt? Jag har fått tag i en Key gratis som gör att ja kan spela under öppna beta Event's tror du den även fungerar nu eller utesluter de sådana nu?
Har dock även betalt för en Pre-pruchase Standard Edition men har inte fått den än eller någon nyckel.

För att citera ~ RB

"Additional notes:

* Stress Tests are open to those who have PRE-PURCHASED the game.

* Characters will not be wiped for tomorrow's Stress Test.

~RB"

Källa

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

Tydligen så får man beta access om man har vunnit sitt beta ex från en tävling, efter lite research :s

toast
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 374

Ja av den miljon folk som anmälde sig till Beta i våras så får säkert vissa spela utan att ha köpt spelet!

Sheep
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-24
Inlägg 117

Så det var inga som hade visuella buggar?

Räven
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-17
Inlägg 205

Sheep skrev:

Inte för mig, men dock så spawnade inte bossen i sylvari prologen för mig och flera andra spelare.

toast
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 374

Sheep skrev:

Jag hade lite strul inne i skrittgångarna (metric) där grafiken för marken försvann och blev blått ett tag men det var högst tillfälligt hände max 3gånger.

son of RAMBO
Titel Proffs
Registrerad 2009-11-02
Inlägg 1 434

Någon som vet om det finns något ställe där dom fortfarande har kvar pre-purchase erbjudandet där man får 3 dagar early access? Vet att jag är sen ute men har inte haft råd att förboka tills nu.

Hittade denna cdon

Vet ni om den har 3 dagar early access?

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 539

son of RAMBO skrev:
Någon som vet om det finns något ställe där dom fortfarande har kvar pre-purchase erbjudandet där man får 3 dagar early access? Vet att jag är sen ute men har inte haft råd att förboka tills nu.

Hittade denna cdon

Jag har köpt därifrån, fick en kod av cdon som jag aktiverade på mitt gw2 account.

son of RAMBO
Titel Proffs
Registrerad 2009-11-02
Inlägg 1 434

Mellansalt skrev:
son of RAMBO skrev:

Hittade denna cdon

Jag har köpt därifrån, fick en kod av cdon som jag aktiverade på mitt gw2 account.

Okej gött, får bli därifrån jag köper då. Tack!

Swink
Titel Stammis
Registrerad 2008-09-08
Inlägg 469

son of RAMBO skrev:
Mellansalt skrev:
son of RAMBO skrev:

Hittade denna cdon

Okej gött, får bli därifrån jag köper då. Tack!

max fps har, Det ska stå Pre-purchase om det är det. Tror maxfps är de enda som har kvar men är inte säker, sökte på pricerunner och det var de enda jag hittade som hade det kvar!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 357 medlemmar online. 16 foruminlägg har postats idag.

FZ