GUILD WARS: Sveriges STÖRSTA(?) Guild söker fler alliance members!

Medlem
GUILD WARS: Sveriges STÖRSTA(?) Guild söker fler alliance members!

Sveriges kanske största guild söker starkare allians!

Arcane Legion [SWE] är en helsvensk PvE-inriktat Kurzick guild som i dagarna har nått det maximala antalet spelare ett guild kan ha, 100(!) personer. Vi har funnits sedan 14/8 2006 och har på precis mindre än ett år vuxit explosionsartat tillsammans med våra fantastiska medlemmar till en rolig och vänlig guild med enorma erfarenheter och härlig kamratanda! Men gällande vårt medlemsantal så är det inte Tag'em and Bag'em som gäller... Vi har en Offline Limit på 1 månad varefter man åker ut, vilket gör att vi kontinuerligt rensar upp bland inaktiva medlemmar och gör plats för nya rekryter som regelbundet söker sig till oss, och det tycker vi är jättekul! Guilden är också aktiv inom AB och PvP och vi kikar lite smått på att starta upp ett GvG-lag.

Aktiviteten i guildet är hög! Dagligen loggar nästan så många som 40-50(!) personer in och spelar, hjälper till, delar med sig av erfarenheter, snackar, köper och säljer.

Arcane Legion är idag också Alliance Leader över en helsvensk allians som vi vill göra starkare! Vår önskan är att allianschatten ska komma att få samma liv och energi som vår guildchatt och få spela ihop men fler erfarna och nya spelare.

För att vara medlem i Arcane Legion [SWE] krävs det att man:

- Har fyllt 18 år
- Spelar aktivt, efter 1 månad offline åker man ut
- Är trevlig och hjälpsam

Dessa punkter borgar för att medlemmarna i Arcane Legion "vet hur man uppför sig"!

Vi ser därför gärna att alliansmedlemmarna har utformat sina guild efter någorlunda liknande tankegångar. Våra alliansmedlemmar är också välkomna på våra Forum eller vår Ventrilo-server!

Givetvis har vi en Guild Hall med alla NPC's till förfogande för våra medlemmar och allierade.
Många laddar nu också upp inför releasen av GW:EN och ser fram emot att få utforska de norra delarna an Tyria.

Tror du att din guild skulle platsa i vår allians? Är ni med i en allians som kanske inte håller måtten fullt ut? Stänger du också av allianschatten varje kväll mellan 18-20 innan "kidzen" gått och lagt sig?

Besök vår guildsida http://arcanelegion.guildlaunch.com eller PM Jareth Darderian ingame...
Det går också bra att maila till arcanelegion@gmail.com.


signatur

May we live in interesting times...

Medlem

Har inte ni en sån här tråd redan? Attans att jag inte är 18.

Inaktiv
Skrivet av nibbe:

Har inte ni en sån här tråd redan?

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=5203&page=1#post_51316

Är heller inte 18..:\

Medlem

Hej jag funderar på att köpa det första gw men undrar om man måste välja 2st klasser eller professions. Kan man inte välja bara 1?

Inaktiv
Skrivet av rasmus10:

Hej jag funderar på att köpa det första gw men undrar om man måste välja 2st klasser eller professions. Kan man inte välja bara 1?

Om jag inte har fel måste man ha 2. I varje fall är det bättre med 2. En primär klass och en sekundär klass. Om du väljer t.ex. Warrior som primär klass och Monk som sekundär kan då bära tung armor, slåss och hela (dock inte lika bra som en gubbe med Monk som primär).
Står mer här:
http://guildwars.com/gameplay/professions/

Medlem

Det finns inga nackdelar med att ha 2 då din primära är den som avgör utrustning mm, sekundära ger dig spells/skills stats mm. Men du måste inte ta en. Du kan köra med enbart en primär.

Medlem
Skrivet av nibbe:

Har inte ni en sån här tråd redan? Attans att jag inte är 18.

Nu ska vi inte vara petiga, men tråden du refererar till är en GUILD member tråd, där vi tidigare annonserade efter fler spelare till vårt guild.

Vi är idag uppe i max antal spelare i guildet (100st) , varav 60% är aktiva. Så, där fick jag det sagt

Denna tråd däremot är en ALLIANCE member tråd, d.v.s. andra guild som vill ansluta sig till vår allians. Detta kan vara svårt kanske att få grepp om om man inte är bekant med Guild Wars Factions som införde allianfunktionen.

Om ni söker Kurzick Guild och är aktiva spelare kanske ni skulle var aintresserade att gå med i något av våra alliansguild. PM'a mig in-game och hänvisa till denna tråd så kan vi se om ni kan få kontakt med dem De har ju också åldersgräns, men är inte lika strikta med den som vi i samma utsträckning ^^


signatur

May we live in interesting times...

Medlem
Skrivet av rasmus10:

Hej jag funderar på att köpa det första gw men undrar om man måste välja 2st klasser eller professions. Kan man inte välja bara 1?

Svaret är nej, man kan inte välja bara 1 klass. GW är byggt runt användandet av två klasser, det är dock inget tvång att använda den 2a klassen.

Som Dannie skrev så kan en Warrior heal sig själv och bära tung rustning men är inte på långa vägar lika bra helare som en munk. De "flesta" spelare använder bara sin 1a klass till 80-90%, men hittar man en bra kombination av skills kan det bli klockrena kombinationer... En munk till exempel som är så gott som odödlig mot melee fighters

För att komma vidare i spelet måste du välja en 2a klass, annars stannar storyn upp och du kan stå och trampa hur länge du vill. Man får dock flertalet möjligheter att byta sin ANDRA klass vid ett senare tillfälle


signatur

May we live in interesting times...

Medlem

ok tack jag valde warrior monk

Medlem

Om ni är under 18 (eller över 18 ) så kan ni joina min guild


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Skulle jag kunna joina äver om jag inte e 18+

Medlem

18+? Vad är det för snack! har en level 12 gubbe


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar