Half - Life 2 Episode 1

Inaktiv

kanske var klockan 19.00 då Jobbigt wildthing =/

Medlem

Asch! Samma problem här. Får väl vänta till 19.00 ...

Medlem

Igen...hur ska man göra när man har skiva när man installerar sen? Jobbigt om det skulle bli typ att nyckeln redan är registrerad. Ska man bara sätta i skivan och installera som vanligt?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Vet inte riktigt. Jag har ordnat så att alla filer preloadats iaf. Får se vad som händer om 50 minuter...

Medlem
Skrivet av Alcr:

kanske var klockan 19.00 då Jobbigt wildthing =/

Okej, gick nu^^

Fast insatlaltionen insallerade ju inte Episode 1:P bara HL2DM och HLDM source, och mit bb är för trögt för att hinna få klart preloadern tills dess. Helsike


signatur

Videomupp

Medlem

Men alltså spelet måste ju finnas på skivan, annars är det ju ren jävla ripoff.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Min gissning dock är, att spelet kommer bli tillgängligt för insallation på cdn vid 7 ikväll:P Jäkla krångel med allt


signatur

Videomupp

Medlem

japp...hur blir det om man nu inte skulle ha internet? är det nån spärr på skivan också eller?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Nu prövar jag och installera med skivan iaf. Håller tummarna.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Sweet, Episode one fanns med i listan där bara DM och den andra fanns med nu.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Måste man ladda ner nåt fast man hat skivan egentligen....har skivan o när jag sätter in den kommer rutan upp med play el uninstall,när jag trycker på play hl2 startas steam o börjar ladda ner hl2:episode 1...har ca 20 min kvar men ska det verkligen vara så?! kan man inte installera från skivan direkt?!

Medlem
Skrivet av Alcr:

Meen, har köpt det å allt, sedan får man såklart inte aktivera det förrens vid 5, bläh och usch!

Det är värre än så.

Som vanligt när ett nytt, populärt spel blir tillgängligt så går Valves Source-servrar ned på knä.

Hade preloadat HL2:E1 till 100% igårkväll, fick Source uppdaterat i morse.

Kom hem vid sextiden och har alltså väntat på att kunna starta det sedan dess.

Först var det mer uppdatering, sedan decrypting och nu så håller den på att uppdatera igen. Allt i snigelfart. Just nu är jag uppe i hela 10 KB/s (Och ja, jag har bredband!). Om installern estimerar korrekt och inte kontakten med servern går ned igen så skall det vara klart om 25 minuter.

När jag skulle starta Red Orchestra och SiN Episodes så höll jag att på att få krupp på att man hela tiden fick "Cannot connect to Steam network. All servers are busy."

Kanhända säkerhets- och legala issues inblandade, men det hade varit fint om de hade använt Bittorrent-protokollet för att distrubera filerna. Mindre belastning på deras servrar, mer bandbredd till unlocking och verifiering, snabbare download för oss.

Oooooh, vill sparka Combine-gump NU!

Inaktiv

Vilket spel, har klarat dom 2 första delarna. Läskiga jävla stalkers


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Hehe, klarat igenom typ 3, känns som om jag rör mig för snabbt
Och för er som ahr problem att undra, om ni börjat preloada, men har skivorna, Kör en reinstall. Då funkar allt som det ska.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Det här är riktigt jäkla bra. Fy satan så bra det är!

Medlem

Half life 2 i ännu snyggare kostym...kan inte bli bättre woohoo

Medlem

Jag blev riktigt imponerad när jag startade upp detta. Mysiga HDR effekter och annat godis gör detta till en superb upplevelse

Medlem

Vilken jävla skit, det tog ju bara någon tim att klara det
Betalade man runt 200 kr för 2-3 tim speltid ? känner mig lurad på pengarna.

Inaktiv

Skit? Nä det tycker jag inte. Inte heller känner jag mig lurad på pengarna.
Jag körde också klart liret på ikväll, men jag tyckte det var skitbra. Visst hade jag velat spelat lite till (vem vill inte det) men det kommer det en uppföljare för. Imorrn ska jag gå igenom kommentators-spåret också. Skaparna av HL2 har verkligen fatta det här med handling och variation. Det är inte nåt jäkla Quake eller Doom skit det här inte.

Medlem

Så det är värt ltie över 200 kr för 2 tim speltid ?
Vänta på EP2 ? Då blir det lika mycket pengar till på 2 tim, och folk tycker att ett mmo är dyrt.

Medlem

Hmm okej, om folk klarar det på en kväll så måste det vara kort

De skulle nog lagt ner lite mer tid på mer banor tyckte man...


signatur

Videomupp

Medlem

Jag är ju i början av tredje delen nu, av totalt sex delar, och det var ju verkligen inte mycket till spel för pengarna. Känner mig lite lurad, 249 riksdaler åt skogen. Nej tack, det blir ingen ep2.

Inaktiv

Vart sjutton köper ni erat Episode 1 där det är så dyrt? 165 spänn kostade mitt när jag köpte det över Steam. Tråkigt att ni känner er lurade :/
Som sagt, det kanske var lite kort - men jag tycker fortfarande att det var ett bra spel. Inte minst i dessa dagar då de flesta 'shooters' mestadels bara är något slags teknikdemo för ett företags spelmotor men inte har någon handling ens värd att göra en 2 sidors novell utav (läs: quake och doom serien t ex).

Medlem

249 kostar det om man köpte en skiva från en affär. Blir givetvis billigare om man bara laddar ner det utan att få nåt att ta på


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Måste hålla med om att stor del av HL2's storhet är att den har en bra historia, samt mycket skön fysik. I Doom 3 va grafiken snygg och så men ingen historia överhuvudtaget, bara springa och skjuta. Och Doom 3 sög så in i helsike.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tyckte även jag att detta var ett mkt bra tillägg, faktist mkt bättre än vanliga reguljära Hl2. Man fick ju veta lite mer och se lite mer vackra saker. Den där fusionkraftskärnan var t ex snygg.

och slutar med att säga: SE UPP FÖR ZOMBINES!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

MFC
Medlem

om man kör HL2ep1.. uppdateras även vissa saker i HL2?.. kanske för tidigt att märka/säga men någon som vet?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Skrattade gott åt Alyx när hon morrar som en zombie. hihi. Dumma kommentarer av henner hela tiden. Gillar henne skarpt.

Inaktiv

Men herregud, hur fan kan ni klaga på att det är för kort!? Det tog mig cirka 6h att lira igenom, och jag tyckte att det var helt underbart! De har hela tiden påstått att det ska ta 4-6h att spela igenom. Och man betalar inte lika mkt som man gjorde för HL2, och det är för att det inte är så långt. Jag hade gärna betalat det dubbla för denna expansion, för jag gillade den starkt (men sen är jag ju oxo helt förälskad i hela HalfLife världen). Nu är det bara att vänta på att få cliffhangern upplöst i EP2, någon som vet något datum? Hoppas att det inte tar för lång tid, iomed att det är "episoder" så borde det väl inte ta allför lång tid, lr?


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Nja ja känner mig inte lurad, förpackningen syns bra i min hylla^^ Kan ju inte skryta med ett steam account


signatur

Videomupp

Skriv svar