Half-life2 installations problem

Sim
Medlem
Half-life2 installations problem

hallå.

Jag tänkte för old time sake röjja igenom half-life2 igen och när jag försöker installera det får jag ett felmedelande mitt i installationen: "Error 1334. The file 'hl2.ico1' cannot be installed because the file cannot be found in cabinet file 'hl24.cab' this could indicate a network error, an error reading from the CD-ROM, or a problem with this package"

kommer ihåg för ca ett-ett och ett halv år sen tänkte jag installera å spela det igen och då fick jag samma fel, då kontaktade jag webhallen som var schyssta å skickade mig en ny skiva och då fungerade det, och nu tänkte jag spela igen då då fungerar det inte och samma fel med två olika skivor..

är det någon som stött på något liknande, kanske är något vanligt fel? eller är det bara jag som är fruktansvärt otursförföljd och får två kassa skivor på raken?

provade också (kanske är lite gränsfall men något får väl redigera inlägget i såfall) att göra en imgfil med dvddecrypter och installera från den och fick samma fel än en gång. kan nämnas att det är på två olika datorer felet också uppkommer.

någon som kanske stött på det å kanske har en lösning?

tack på förhand


signatur

Arff

Medlem

testa att tanka spelet från steam då istället för att inst. från skiva. kan ju fungera:P


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

nj
Medlem

En snabb sökning på Google på felet gav bla den här träffen från Valves egen Steam Wiki

1
Skriv svar