Hur många spelar Skyrim fortfarande?

Medlem
Hur många spelar Skyrim fortfarande?

Som tråd titel lyder är det nån som spelar det fortfarande? Nån som har klarat ut det? Jag har väl strax över 100 timmar spelade men har inte ens klarat ut det sprungit runt o gjort side quest etc. Försöker få achivment från Thieves guild men lyckas inte få den har gjort alla quest i storstäderna syftar nu på side quest som man får att göra. Men har gjort alla två kategorierna eller vad man ska säga.

Ursäkta att det blir luddrigt förklarat men har inte spelat det på ett bra tag nu. Men hoppas ni fattar frågan. O skulle vara kul om fler spelade det o skriva lite vad ni gör i spelet just nu.

Medlem

Spelar så gott som varje dag, närmar mig 400 timmar nu, klarat det med en ren magiker och en ren krigare, håller på och levlar upp en tjuv/lönnmördare just nu.

Älskar Bethesdas spel. Det är bara dom som håller så här länge för mig.

Sätter upp egna regler och begränsningar för att göra det mera intressant, när jag spelar magiker är inte rustning eller vapen tillåtna, när jag spelar krigare är inte magi eller alkemi tillåtet.

Stjäl aldrig guld eller föremål från folk, hus eller gravmonument förutom nu då jag spelar en tjuv. Jag använder mig aldrig av trainers i spelet heller då jag anser att detta är fusk.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag kör väl endast med god mod fusket men jag tycker det är ändå roligt tröttnar aldrig på det :).

Medlem

Jag har en karaktär som är lite utav allt. Men när jag hörde om Dawnguard så påbörjade jag ett projekt där jag skapar och formar två karaktärer efter de två sidorna man kan spela som i Dawnguard. Har en Warrior/Hunter som ska hjälpa Dawnguard. Sedan har jag en vampyr som ska hjälpa den elaka sidan. Utöver det så lirar jag på min "main" då jag har massa saker kvar att göra


signatur

If you give a man a fish, he will have food for a day. But if you teach him how to fish, he will have fish for the rest of his life.

Medlem

Ett riktigt toppenspel även i Vanilla där Skyrim och så som New Vegas något av dom mest kompletta RPG spelen jag spelat. Men när man spelat länge och börjat inse att så pass mycket saknas inom Gameplay och spelkännsla och börjat leta sig efter Modar på skyrim Nexus så inser man hur stora brister spelet har.

För att jag ens skulle vara intreserad av att starta spelet igen så tog det nog ca 80-100 modar innan spelet ens kunde kunde tillgodo se en spelkännsla som jag önskat Vanilla hade.

Medlem

Har lagt ett antal hundra timmar på Skyrim. Provar och skapar (små) moddar hela tiden. Har testat flera olika karaktärer men brukar pensionera dem då de börjar kännas för kraftfulla (lvl 35-50). Nuvarande är en tjuv trots att jag inte är så förtjust i att spela tjuv, men jag måste pröva det i alla fall.

Klarat av? Main quest var väl det första jag "klarade" av med min första karaktär, men det tat inte så mycket tid. Brukar göra så i Elder Scrolls serien för att sedan pyssla med moddar och andra äventyr.

Väntar otåligt på True North-modden.

Senaste tiden har jag dock (tyvärr?) mest skriptat till ArmA2, men Elder scrolls är igång ofta. Har en Morrowindkaraktär (pure mage) som jag spelar då och då.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad är det för modd som kommer? Syftar nu på True North.

Medlem

Finns det någon multiplayermod som funkar till Skyrim än? Hade varit kul att börja spela det igen, tröttnar fort på spel där man bara springer runt själv. Man har ju sin följeslagare i spelet, hade varit roligare om det kunde varit en riktig kompis och inte en korkad A.I.

Medlem

Ska finnas en Skyrim MP mod fast tror den är i ett alpha/beta stadiet än så räkna inte med att kunna göra quest eller nåt sånt såg den för ett par månader sen.

Jag är nyfiken på Skyrim, men köper det till PC när det kommer som GOTY med alla DLC:er, känns inte lönt att göra det nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag spelade igenom som en smygande archer när spelet kom ut. 65 timmar spelade jag och fick klart alla achievements och gjorde alla uppdrag och sidouppdrag jag hittade.
Har tänkt nu efter OS köpa Dawnguard och starta om som magiker eller melee och spela om det mesta.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Vad är det för modd som kommer? Syftar nu på True North.

Det är ett projekt som syftar till att lyfta Skyrim till den äkta nordiska känslan. Dvs, så nära norden på den tiden som möjligt. Slutmålet är saker som skandinaviska språk som hanteras genom language-perks (Desta fler perks, desto mer förstår du, praktiskt taget), lore tweakad mot den Svenska drak-loren, mängder av småsaker som insignias, namn osv fixade, samt mängder av realism-liknande overhauls.

Skrivet av Tybalt:

Väntar otåligt på True North-modden.

Det jobbas för fullt bakom gardinerna, men iom jobb, skola och releasen av Dawnguard har vi pressats tillbaka lite.

Uppdatering bör komma om ca två-tre veckor!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har väl spelat i ca 50-55 h utan att ha kommit någonvart.
Om vi snackar main story så har jag varit uppe på någon lång trappa å sedan ska jag iväg en bit upp till vänster på main map.. Jag tror jag fortfarande är på väg dit men det händer saker på vägen kan man säga.. typ inskriven på mage skolan och dessutom hamnat i dåligt umgängen ggr två..
Nu la jag även in eat food drink and sleep modden


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Testpilot

Ca 120h blev det innan jag bestämde mig att klara huvudstoryn på min Nordiska krigare , han köttade storyn enkelt då jag lallat runt och testat det mesta dock hoppade jag över thieves guild questsen för att ta dem på nästa gubbe jag ska spela nångång i framtiden.
Det jag dock satsade mest på var att skaffa alla hus + en fruga att hålla maten varm då man kom hem efter äventyrandet

Medlem

Började igen bara för några dagar sedan. Ska väll ta och köra igenom Dawnguard.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Vad är det för modd som kommer? Syftar nu på True North.

Här kan du läsa om features osv.

http://www.fz.se/forum/pc/the-true-north-soker-ideer-addition...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Testade skyrim för första gången idag.
det slutade med att jag avslutade spelet och kommer inte ge det nån mer chans.

Jag har spelat morrowin och oblivion tidigare men aldrig fullföljt, morrowind körde jag mest sen ganska mycket oblivion men nu med skyrim orkar jag helt enkelt inte med dessa trasiga elder scrolls spel.

sega, buggiga, kräver moddar som finns 1000tals som man inte ids sitta och bläddra igenom.
Blir alltid samma kännsla typ "tröttsamt"
glad att den klännslan kom så fort så man slapp slösa sin tid med spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har inte haft några spelförstörande buggar alla i Skyrim. Sen passar inte alla spel till alla personer såklart. Du får gärna specificera vad för buggar du upplevt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag har inte haft några spelförstörande buggar alla i Skyrim. Sen passar inte alla spel till alla personer såklart. Du får gärna specificera vad för buggar du upplevt.

Ja det kanske är fel att kalla det buggar.
Men menyerna känns störda, vet att man kan fixa det med moddar.
Men allt känns segt saker som ser ut att ta sig över kräver nått försök extra osv.
Känns inte som man träffar när man strider.
Alla elderscrolls har känts lika.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Stag:

den Svenska drak-loren!

1. Det finns ingen "svensk" mytologi, bara nordisk, där det mesta har sitt ursprung i nuvarande Island och Norge.

2. Det finns knappt några historier om drakar i nordisk mytologi. I princip bara Nidhögg och Fafner, och de är i huvudsak generella metaforer och inte så mycket djur som i Skyrim (Nidhögg är världens ondska som gnager på världsträdet, Fafner är en förvandlad dvärg som vaktar en skatt)

Hur modden än behandlar drakar i Skyrim på "nordiskt" vis kommer det bara bli en tonårings fantasier. Men det är ju inget fel i det alltså, ville bara poängtera.


signatur

Imperator

Jag spelar själv Skyrim dagligen.
Har fortfarande inte gjort allt, mest för reglerna jag satt ut för mig själv.
1. Ingen teleportering / quicktravel. Häst och kärra är okej.
2. sätt en viktgräns och håll den.
3. spring inte hela tiden.
4. Lev i världen / rollspela. Ät, sov och besök ett Inn till och från.
5. Multiklassa inte, håll dig till enbart en inriktning per karaktär, magiker, assasin, warrior.
6. Jaga inte levels.

Detta gör spelet så mycket roligare för mig och är det närmsta jag kan komma Fallout: New Vegas Hardcore mode. Makes a whole new game.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag spelar själv Skyrim dagligen.
Har fortfarande inte gjort allt, mest för reglerna jag satt ut för mig själv.
1. Ingen teleportering / quicktravel. Häst och kärra är okej.
2. sätt en viktgräns och håll den.
3. spring inte hela tiden.
4. Lev i världen / rollspela. Ät, sov och besök ett Inn till och från.
5. Multiklassa inte, håll dig till enbart en inriktning per karaktär, magiker, assasin, warrior.
6. Jaga inte levels.

Detta gör spelet så mycket roligare för mig och är det närmsta jag kan komma Fallout: New Vegas Hardcore mode. Makes a whole new game.

ang. 3. Jag borde kanske införa att jag inte får smyga.. för det gör jag hela tiden..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

1
Skriv svar