IL2 Sturmovik Cliffs of Dover (Storm of War Battle of Britain)

Medlem
IL2 Sturmovik Cliffs of Dover (Storm of War Battle of Britain)

Happ happ,

Tänkte se om det fanns lite piloter häromkring som kommer lira den hett efterlängtade ww2 flyg simulatorn från 1C maddox games :P. Har själv lirat IL21946 serien sedan långt tillbaka och följt detta spel en längre tid, då det gick under namnet Storm of War.

Blir till att släpa fram TrackIR och x52an igen

Spelet släpps om ca 2 veckor den 31 Mars.

Senaste video rullarna nedan:
(Inspelade med arcade damage settings)

Det ser onekligen snyggt ut, men då jag testade en gång i tiden och jag inte lärde mig det som jag skulle, så föll det bort. Kanske tar upp det någon gång igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte kört flygsimulatorer sen combat fs 2..... Men fått tillbaka lite intresse med bla dessa trailers! Jag tror jag är on to it.
Hur funkar multilägena, quickmatches eller är de uppdrag man kör, nån som vet?

Jag lär flyga under namnet Taptoo101...


signatur

*Taptoo101*

Medlem

Multiplayer körs på dedikerade servrar och dem lär förmodligen fungera som IL1946, med möjlighet att customisera , modda helt fritt så förvänta dig både coop,versus kampanjer & uppdrag med allt från högsta realismen på vissa servrar till alla möjliga kombinationer så som mer casual halv realism osv, dessutom stödjer spelet upp till 128 spelar online och mp kampanjer som varar i allt från timmar till veckor på servrarna.

DS är aldrig fel, finns det demo att testa?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej inte ännu, spelet e ju lite av Duke Nukem Forever(tidsmässigt) inom flyg genren då det varit under utveckling i ganska många år ca 7 tror jag , men utan att verka som en fanboy vågar jag påstå att det står väldigt mycket passion, tid(ex. 7-9 månaders arbete per flygplan tar det med alla skademodellering, aerodynamik etc) och perfektion bakom denna titel.. den slutsatsen är enkel att dra om man känner till deras tidigare briljanta arbete med IL2 seriens utveckling från 2001 - 2010.

Finns flyg, ww2 och simulator intresse är detta ett måste, närmare kan man inte komma andra världskriget i luften den saken är klar

Medlem

Är ju sugen på detta spel, dock är ju kluven över vilken joystick man ska ha. Så trött på allt skit med dålig kvalité som släpps, typ efter ett år blir det spikes i potentiometrarna. Har just nu ingen lust att lägga ut 4000:- på joystick...(kvalitetsdåre som man är, men det är ju det enda rätta än att köpa saker som slits sönder med tiden).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

x52an har funkat kanon för mig hittills haft den över ett år.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Multiplayer körs på dedikerade servrar och dem lär förmodligen fungera som IL1946, med möjlighet att customisera , modda helt fritt så förvänta dig både coop,versus kampanjer & uppdrag med allt från högsta realismen på vissa servrar till alla möjliga kombinationer så som mer casual halv realism osv, dessutom stödjer spelet upp till 128 spelar online och mp kampanjer som varar i allt från timmar till veckor på servrarna.

Låter kanon! Alltid roligt att kunna customisera och greja lite vid sidan av allt flygande.


signatur

*Taptoo101*

Inaktiv

spelet använder sig av två drm. det var steam o ännu ett till drm. /fyi

Medlem
Skrivet av kaem79:

spelet använder sig av två drm. det var steam o ännu ett till drm. /fyi

Dock så har väl förmodligen de flesta växt upp och insett att Steam varken är bloatware, spyware eller något annat helt falskt, tro inte att ett DRM stoppar folk som väntat på detta i 7 år liksom jisses.

Väljer man att piratkopiera ett spel av den här magnituden är man skapligt sorglig, en niche genre inom en niche genre som lagt ner mer arbete på sina produkter än något Call of Duty någonsin gjort med sina 2 års cyklar.

Steam kommer göra spelet gott på en mängd fronter bland annat i marknadsföringssyfte men absolut även i Multiplayer som kommer ha ett mycket bättre stöd än det gamla IL2, som förlitade sig på Hyperlobby m.m inofficiellt, officiellt sett visste nog inte de flesta ens om att man kunde köra originalet online utan ip-connect.

Medlem

Ok, efter att ha testat cliffs of dover kan jag säga att jag INTE rekommenderar ett köp!
FY i FAN vad dåligt optimerat, medium grafikinställningar är ett bildspel, low är knappt spelbart, d.v.s. fortfarande jävligt dålig fps.

Dessutom kan man inte ställa om ljudet för fem ören så du får glatt sitta där på maxvolym och inte kunna höra dina kompisar på teamspeak som du flyger med.

äeh fyfan jag vill ha mina pengar tillbaka om det inte kommer en patch den närmsta veckan.

Vilket jävla skämt.

#Edit: Jag glömde ju tillägga att mitt AVG fick panik på rendobj.dll när jag försökte starta det.


signatur

Chooch it

Medlem

Det Rigge säger stämmer just nu men jag tror att det kommer att bli hur bra som helst efter ett par tre patchar. Sannolikt har Maddox tvingats att släppa i förtid. En massa sim-fantaster har därmed blivit ofrivilliga betatestare. Men, simfantaster är också ett speciellt släkte och med vårt stöd kommer säkert perfektionisterna på Maddox att kunna slå i de sista nitarrna så att simmen flyger lika bra som i filmerna.

Jag roar mig med DCS A-10C så länge... )

Medlem

Det jag skrev, skrev jag i besvikelsens vrede. Men jag har hur som helst bestämt mig att jag kommer hissa segel på min kanonbåt nästa gång jag ska testa något från Ubisoft!


signatur

Chooch it

Inaktiv

Patch är ute nu, prestandan har blivit avsevärt förbättrad!
Ett av DRM har tagits bort också (steam kvar).


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Patch är ute nu, prestandan har blivit avsevärt förbättrad!
Ett av DRM har tagits bort också (steam kvar).

Om det är samma som beta-patchen förväntar jag mig inget


signatur

Chooch it

Inaktiv
Skrivet av Rigge1988:
Skrivet av Muhammed:

Patch är ute nu, prestandan har blivit avsevärt förbättrad!
Ett av DRM har tagits bort också (steam kvar).

Om det är samma som beta-patchen förväntar jag mig inget

Framerate har nästan fördubblats för mig med den nya patchen jämfört med beta, och med dessa mods så ökade framerade ännu mer

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3265101/Performa...

Jag har ca 50fps över land på medium, över vatten 120!!!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Någon som vet om Cd nyckeln blir unik för mimn mail efter att jag har installerat det?
Tänkte sälja min lir för en hygglig slant om någon är intresserad..

Inte för att de var tråkigt, jag har bara inte råd att köpa nytt grafikkort bara..


signatur

*Taptoo101*

Inaktiv
Skrivet av Rockafella:

Någon som vet om Cd nyckeln blir unik för mimn mail efter att jag har installerat det?
Tänkte sälja min lir för en hygglig slant om någon är intresserad..

Inte för att de var tråkigt, jag har bara inte råd att köpa nytt grafikkort bara..

Får du dålig prestanda trots fixarna?


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Rockafella:

Någon som vet om Cd nyckeln blir unik för mimn mail efter att jag har installerat det?
Tänkte sälja min lir för en hygglig slant om någon är intresserad..

Inte för att de var tråkigt, jag har bara inte råd att köpa nytt grafikkort bara..

Får du dålig prestanda trots fixarna?

Med fixarna menar du patchen dom la upp nu eller?
Har inte kollat med dom, kanske borde?

Näe asså, processorn och minnet är som de ska enligt recomended på spelet men grafikkortet är ett 512mb kort och dom reckomenderar 1gb..

Men när jag kikade på liret innan jag köpte de så var mitt kort med bland "Supported cards"..
Men mitt 250 gts kort kanske finns som 1gb också och att de var de dom menade..


signatur

*Taptoo101*

Inaktiv
Skrivet av Rockafella:
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Rockafella:

Någon som vet om Cd nyckeln blir unik för mimn mail efter att jag har installerat det?
Tänkte sälja min lir för en hygglig slant om någon är intresserad..

Inte för att de var tråkigt, jag har bara inte råd att köpa nytt grafikkort bara..

Får du dålig prestanda trots fixarna?

Med fixarna menar du patchen dom la upp nu eller?
Har inte kollat med dom, kanske borde?

Näe asså, processorn och minnet är som de ska enligt recomended på spelet men grafikkortet är ett 512mb kort och dom reckomenderar 1gb..

Men när jag kikade på liret innan jag köpte de så var mitt kort med bland "Supported cards"..
Men mitt 250 gts kort kanske finns som 1gb också och att de var de dom menade..

Prova fixarna på denna sida: http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3265101/Performa...

Dessa moddar gav mig otroligt bra fps över land, och det trots att jag kör med ett gammalt 512mb kort.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Rockafella:
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Rockafella:

Någon som vet om Cd nyckeln blir unik för mimn mail efter att jag har installerat det?
Tänkte sälja min lir för en hygglig slant om någon är intresserad..

Inte för att de var tråkigt, jag har bara inte råd att köpa nytt grafikkort bara..

Får du dålig prestanda trots fixarna?

Med fixarna menar du patchen dom la upp nu eller?
Har inte kollat med dom, kanske borde?

Näe asså, processorn och minnet är som de ska enligt recomended på spelet men grafikkortet är ett 512mb kort och dom reckomenderar 1gb..

Men när jag kikade på liret innan jag köpte de så var mitt kort med bland "Supported cards"..
Men mitt 250 gts kort kanske finns som 1gb också och att de var de dom menade..

Prova fixarna på denna sida: http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3265101/Performa...

Dessa moddar gav mig otroligt bra fps över land, och det trots att jag kör med ett gammalt 512mb kort.

Verkade inte funka bättre med modden, kanske lite mindre stuttering.
Däremot senaste patchen fick jag bättre FPS över land men ja, det är en hel del stuttering kvar så man får väl säga bättre men inte bra.


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Rockafella:
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Rockafella:

Någon som vet om Cd nyckeln blir unik för mimn mail efter att jag har installerat det?
Tänkte sälja min lir för en hygglig slant om någon är intresserad..

Inte för att de var tråkigt, jag har bara inte råd att köpa nytt grafikkort bara..

Får du dålig prestanda trots fixarna?

Med fixarna menar du patchen dom la upp nu eller?
Har inte kollat med dom, kanske borde?

Näe asså, processorn och minnet är som de ska enligt recomended på spelet men grafikkortet är ett 512mb kort och dom reckomenderar 1gb..

Men när jag kikade på liret innan jag köpte de så var mitt kort med bland "Supported cards"..
Men mitt 250 gts kort kanske finns som 1gb också och att de var de dom menade..

Prova fixarna på denna sida: http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/3265101/Performa...

Dessa moddar gav mig otroligt bra fps över land, och det trots att jag kör med ett gammalt 512mb kort.

Kanon, alla tips och patchar är bra om de kan göra min situation bättre.. Men vem vet, när sambon inte tittar så smusslar jag nog ner ett nytt 1GB kort i varukorgen ;)..

Ride on!


signatur

*Taptoo101*

1
Skriv svar