.....

.........

Medlem

Inte heller här ett köp, det långt för osmidigt och slöa kontroller. uppenbart konsollport känns det som. plus att spelet inte är hälften så roligt som jag väntat mig efter all hype


signatur

//monster

Medlem

Ja nog kändes det som en konsolport. Nu ska man ju komma ihåg att det är alpha-kod vi spelar och inte slutprodukten. Själva konceptet gillar jag, men i nuläget så känns det på tok för slött. Laddningssekvenserna är bland det drygaste jag varit med om. Först ska man vänta på match making, ladda, vänta på att alla väljer sin karaktär, ladda, och sen en inledningssekvens där alla hoppar.

Något jag stör mig mycket på är att laddningstiden tar evigheter om man spelar med folk som har seg dator/uppkoppling då man måste invänta att alla har laddat klart.

Också har vi ju så klart Press A to Start i början.

jkw
Medlem

Hade tänkte köra på PlayStaiton 4, men den Alphan gick i stöpet på grund av Patch 2.0.

Så jag var snabb nog att ansöka om en Alpha till Windows istället.

Har kört ett gäng matcher som Monster bara. Inte testat de andra. Blev lite besviken då jag trodde att det skulle vara Team (spelare x4) VS Monster (ai). Som Moster känner man sig rätt brutal, men dessa jävla laddningstider i dagens spel får mig att kräkas.

Det är laddningstider i stuk med Destiny, om inte värre!

Medlem

duglig grafik men inget nytt. matchmaking är dessutom skit för pc där man istället ska ha serverlistor med ping och allt. om inte annat left 4 dead-systemet som iaf funkar helt okej. rent allmänt känns det uppenbart att dom försökt göra spelet bara för att tjäna stålar. inte speciellt seriöst lr mkt hjärta öht, plus att det är en portning. det blir ett nej på detta tills priset är runt 10 euro max, mer förtjänar dom inte för den här skiten


signatur

//monster

Medlem
Medlem

Nja, på en REA isf, rätt roligt ibörjan, men det går ned ganska fort.


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Jag hade då ganska kul, men jag hade inga skyhöga förväntningar på en alpha heller, några av er verkar ha haft det.

Monstrets rörelser behöver förbättras och attackerna kändes lite stela. Jag kan tycka att det är för mycket "clutter" på skärmen också, men man kanske kan ställa in olika presets i det färdiga spelet så jag väntar med att döma ut hud'en som är nu.

Banorna är enligt mig bra storlek, hade flera matcher som gick över 30 minuter och jag tycker att det är alldeles lagom, hade banorna vart större så hade matcherna blivit för långa. Kan däremot tycka att det skulle kunna vart lite större variation på miljöerna.

Men overall så hade jag det roligt! Finns en del som kan poleras och göras bättre, men det är ju därför dom har en alpha, för att få feedback...

Blir det köp? Jag TROR det.
Jag skulle tippa på att vi får spela en beta och efter det kan jag nog bestämma mig.http://www.fz.se/forum/pc/new


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

tvivlar på att mkt mer än just matchmakingen kommer fixas inför releasen dock. om dom inte ens kan göra en äkta pc-vänlig version istället för näst intill rak portning


signatur

//monster

Medlem

Jag gillar det, men är rädd att det blir lite som Titanfall. Ett schysst spel med bra mekanik men inte motiverande för ett fullpris köp.

Medlem

Jag hade katastrofala problem så hann väl kanske med 5 games eller liknande, trots mååånga fler försök. Nåja, inget konstigt där, är ju bara alfa.

Alltså gameplayet var roligt, men känns som att man kommer tröttna väldigt fort på det. Var mest bara springa efter monstret, hitta honom, trappa in honom, döda honom/bli dödad. Rinse, rise, repeat. Alla varelser utöver monstret blev bara ignorerade och man jetpackade helt sonika bara förbi dom. Kanske skulle finnas lite mer objective än döda monster och/eller skydda "generatorn". Typ lite mer scenario-aktiga uppdrag vore roligt så det blir lite mer "feeling" i det. Dyker kanske upp eftersom vi bara var låsta till ett spelläge, men i detta nu känns läget "4 vs monster" för lite för att bygga ett helt spel runt det.

Summa summarum blev man ju tyvärr negativt överraskad. Är ju bara alfan ändå, så mycket lär väl ändras till det bättre


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Inaktiv

REA produkt


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

REA produkt

Vi fattade det efter ditt första inlägg.

Blir nog ett köp.

Medlem
Skrivet av Gotthard Ellingsson:

Nja, på en REA isf, rätt roligt ibörjan, men det går ned ganska fort.

QFT.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar