Jag hade en dröm! (även hjälp med q2+OSX)

Ero
Medlem
Jag hade en dröm! (även hjälp med q2+OSX)

Inatt hade jag en dröm som var bättre än alla sexdrömmar tillsammans!

Jag drömde att jag spelade Quake 2 för första gången på ap-länge och jag satte precis varenda hopp på "The Edge" på första försöket!

Alla toksvåra hoppen gick som smör i bearniesåsen!

Så nu har jag ganska precis vaknat, dock utan stånd som man så ofta vaknar med om man haft en sexdröm, jag vaknade efter ett grymt sug efter Q2!

"Rååååblämet" är att jag numera kör mac med OS X (fuck windows!) och är lite osäker på vad tusan man ska tanka för OS X version?

Hittade denna site men jag vet inte om jag kommer kunna spela på ev. servers eller om det är singeplayer som gäller.

Någon som har något bra tips? :heart::heart:


signatur

Varit medlem längre än dig.

Inaktiv

Hade liknande problem tidigare. Tills jag hittade ett program som heter 'Crossover', vilket är typ en windows-emulator. Googla och sen är de bara köra

Medlem

Ero, jag fick den du pekar på att fungera, men det var inte speciellt roligt att lira Q2 på en Mac mini på WLAN med trådlös mus + trådlöst tangentbord

Annars verkar Q2Pro stabil (http://skuller.ath.cx/q2pro/) om man vågar kompilera på egen hand. Jag lyckades att korskompilera den för en ARM CPU, så att nu kör jag en Q2 server på min NAS (en QNAP TS-209 Pro II för den som undrar)

1
Skriv svar