Jag streamar csgo, lol, age of empires 2 samt Rocket League, vilka spel drar folk till en stream?

Medlem
Jag streamar csgo, lol, age of empires 2 samt Rocket League, vilka spel drar folk till en stream?

Hejsan. Mitt namn är Jonas och jag är zippiex på twitch. Jag har väl streamat i sådär 1 månad snart kanske och jag tycker det är kul när folk kommer in och säger hej och när chatten är igång. Tyvärr har jag inte så mycket folk, jag vet att det tar tid och man måste ha tålamod, vilket jag har. I allafall så undrar jag om ni har tips på spel man kan streama förutom de jag har nämnt som folk gärna vill spana in. Sen tar jag gärna tips på hur man gör en stream bättre.

http://www.twitch.tv/zippiex

Medlem

Jag bara går efter vad jag skulle gå efter om jag skulle kolla stream, så kanske inte helt stämmer
Prata lite mer så det inte blir så tyst.
Musiken får gärna vara lägre så man hör dig lite bättre.
Tvivlar på att spelen du spelar spelar någon större roll förren du byggt upp en fanbase typ
Sen om du pratar engelska kanske det lockar mer?

Jag kollade kanske 10 minuter så allt kanske inte stämmer men hoppas du får ut nåt av mitt rabbel
Lycka till!

Medlem

Ja tack där.

Medlem

CS:GO, moba-tjafset och Hearthstone är populärast om jag minns rätt, det är dock personligheten som lockar tittare. Har hittills inte hittat en enda svensk streamer som varit intressant nog att följa.

Medlem
Skrivet av kebbe:

CS:GO, moba-tjafset och Hearthstone är populärast om jag minns rätt, det är dock personligheten som lockar tittare. Har hittills inte hittat en enda svensk streamer som varit intressant nog att följa.

Tack.

Medlem
Skrivet av Zippiex:

Hejsan. Mitt namn är Jonas och jag är zippiex på twitch. Jag har väl streamat i sådär 1 månad snart kanske och jag tycker det är kul när folk kommer in och säger hej och när chatten är igång. Tyvärr har jag inte så mycket folk, jag vet att det tar tid och man måste ha tålamod, vilket jag har. I allafall så undrar jag om ni har tips på spel man kan streama förutom de jag har nämnt som folk gärna vill spana in. Sen tar jag gärna tips på hur man gör en stream bättre.

http://www.twitch.tv/zippiex

Du måste fundera ut hur du kan göra dig unik i alla 100000-tals andra streams. Det är inte någon bra ide att ta efter någon annan så försök hitta ett gap (inte så lätt precis) som ingen annan gör.

Ta ett exempel: Frankie var i princip den första som filmade berättelser i DayZ. Alla andra bara visade när de fraggade intet ont ananande medspelare, men han tillförde något som gjorde att man vill se nästa avsnitt.
Nu är det hundratals som gör samma sak och jag följer inte en enda reguljärt. Mr Moon kanske i DayZ SA för hans berättelser är helt bisarra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tack där ska tänka på detta.

Medlem

Ha en bra personlighet och göra något unikt som andra inte gör.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jäklar vilka pattar hon hade!

1
Skriv svar