Jäkligt oroad över ARMA 3

Medlem
Jäkligt oroad över ARMA 3

Nej spelet verkar inte bli dåligt, av att dömma från alfan så är det riktigt underhållande.
Striderna är bra mycket bättre, spelet är snyggar men känns inte mer krävande än 2an.

Men jag har dock en ond aning om att Multiplayer kommer att bli förstört av Hackers.
Spelets alfa har bara varit ute i några dagare och redan nu börjar det komma hackers som älskar att förstöra. Jag menar vafan...redan? Kan dom inte bara njuta av spelet? Dessa folk verkar få stånd av att få bete sig som skit mot andra.
Tänk bara efter att spelet varit ute i några månader. Då kommer hackingen gå i skyaran.

Under Arma och Arma 2s tidiga dagar så var hacking rätt ovanligt, men i samband med att spelet blev mer populär pga DayZ så har hackers poppat upp överallt.

DayZ alfan blev ospelbart efter några månader, där i princip det inte gick att spela på en stor server utan att nån kom och döda alla på den eller teleportera iväg folk etc etc...
Sen blev Wasteland populärt till arma 2, efter nån månad så har även detta mod blivit i princip ospelbart.

Jag hoppas verkligen att dom ser till att skydda spelet mer från hackers eftersom att dom är den största faktorn till varför man inte orkar spela nå mer.
Alla som har spelat modden Wasteland eller DayZ vet hur mycket man lägger tid på att överleva, det är inget spel man bara springer och dör efter 3 minuter. Karaktärer kan leva i timmar och det är hela charmen med spelet. Man vill verkligen göra sitt bästa för att inte dö.
Om det då kommer någon idiot som sabbar det så förstörs hela upplevelsen.

Det är ironiskt att DayZ och Wasteland som gjorts populära av fansen samtidigt blir förstörda av andra. Synd att spelutvecklar ska måsta arbeta med så mycket säkerhet istället för på själva spelet. bara för att det finns ett fåtal idioter där ute.

Medlem

Jag har själv spelat en hel del ARMA (både ettan och tvåan) i MP och jag skulle nog säga att hackers alltid har varit ett stort problem, innan DayZ släpptes så kunde man stå ut med det men efter DayZ så har det varit olidligt, inte spelat på ett par månader nu så det kanske har blivit bättre?

Vi får se, anti cheats har aldrig varit deras starka sida man kanske blir bättre denna gången


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Helst skulle jag vilja att hela ditt Steam-konto stängs av om du hackar.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Blir inte Arma III Steam exklusivt. Vet inte hur VAC systemet fungerar riktigt, om det är bra eller ej, Har ju funnits i alla dessa år så borde väl vara ok?

Och angående grafiken, kanske är bara sjukt bra optimerat?

Medlem

Dayz drog med sig en hel del idioter ja, får hoppas att de håller sig till standalone-versionen och låter oss andra spela Milsim ifred.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Från vad jag har hört är deras antifusksystem (BattleEye?) inte aktiverad ännu i alphan. De flesta som fuskar i spelet använder sig av scripts i spelet - något som lätt går att undvika som server admin genom att avaktivera scriptfunktionen på servern. (Det förhindrar dock även andra scripts såsom stance icons)

Rätta mig om jag har fel, jag har precis börjat sätta mig in i det hela, och har knappt någon erfarenhet från föregående Arma-titlar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Fuskare kommer alltid vara ett problem men jag tror att låta spelare spela redan i alphan och redan nu kunna själva skapa scripts som motverkar fuskares egna scripts, är deras första och kanske också bästa steg mot att motverka fusk i multiplayer.

Medlem

Det är av denna anledning som jag bara spelar coop-uppdrag. Då tjänar man inget på att fuska, vilket leder till att det blir ett rent spel. Sen är det ju bara en alpha just nu så antifuskskyddet kan bli bättre närmare release. Annars är väl BattlEye inte direkt känt för att vara bra.

Jag är i alla fall sjukt nöjd med spelet. Det flyter på förvånansvärt bra, och för att vara alpha så är detta väldigt unikt för ett spel från Bohemia. Det brukar alltid krävas några uppdateringar efter det att spelet har släppts för att det ska flyta på. Så tummen upp till Bohemia

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Blir inte Arma III Steam exklusivt. Vet inte hur VAC systemet fungerar riktigt, om det är bra eller ej, Har ju funnits i alla dessa år så borde väl vara ok?

Och angående grafiken, kanske är bara sjukt bra optimerat?

ArmA kommer inte att använda VAC. Det kommer att fortsätta att använda BattlEye som tidigare titlar. Dock är inte BE implementerat än, därav problemen med att motverka hacking.

Tillsvidare är det bästa förslaget jag kan ge alla att spela på lösenordsskyddade och administrerade servrar.

Medlem

Jag har kört mest co-op i alfan.. Och dom enda som fuska där är AI,n h*vete vad dom är galen! Dum men skjuter som gudar

Medlem

De släppte privata servrar i dagarna. Vilayer bland andra.

Så det kommer ju att döda allt hackande eftersom det kommer att krävas lösenord.

Så bara lugn, det ordnar sig


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tyvärr verkar Battleye suga med tanke på hur dåligt det fungerade I Arma 2.
Så mycket verkar vara upp till spelare att ödsla tid och reportera. Nån hacker här och där blev bara bannat eventuellt. Långt efter att dom trakkaseerat dussintals servrar.
Dom måste ha något som helt motverkar hacking annars så kommer inte små skydd och admins vara nog för att hålla tillbaka det hela.

Gillar inte att när det är som ett lotteri då ens upplevlse helt kan förstöras av nån idiot som vill döda alla på servern.
Vi ska inte vara tvingade att spela på privata servrar.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Tyvärr verkar Battleye suga med tanke på hur dåligt det fungerade I Arma 2.
Så mycket verkar vara upp till spelare att ödsla tid och reportera. Nån hacker här och där blev bara bannat eventuellt. Långt efter att dom trakkaseerat dussintals servrar.
Dom måste ha något som helt motverkar hacking annars så kommer inte små skydd och admins vara nog för att hålla tillbaka det hela.

Gillar inte att när det är som ett lotteri då ens upplevlse helt kan förstöras av nån idiot som vill döda alla på servern.
Vi ska inte vara tvingade att spela på privata servrar.

Jag kan hålla med dig. Jag vet inte hur de kommer att lösa det i ArmaIII men DayZ SA kommer att ha serverside spawn så det kommer att ta bort de flesta hacken. Det kommer inte att gå att utnyttja script på klientsidan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Tyvärr verkar Battleye suga med tanke på hur dåligt det fungerade I Arma 2.
Så mycket verkar vara upp till spelare att ödsla tid och reportera. Nån hacker här och där blev bara bannat eventuellt. Långt efter att dom trakkaseerat dussintals servrar.
Dom måste ha något som helt motverkar hacking annars så kommer inte små skydd och admins vara nog för att hålla tillbaka det hela.

Gillar inte att när det är som ett lotteri då ens upplevlse helt kan förstöras av nån idiot som vill döda alla på servern.
Vi ska inte vara tvingade att spela på privata servrar.

Det är ett ENORMT svårtimplementerat skydd oavsett vad de använder pga att moddar och scripts inte ska sluta fungera pga skyddet.

Det är väldigt mycket kod som ska köras både på klientsidan och på serversidan både i moddar och i de specifika uppdragen.

Spelar ingen roll vilket skydd som används. Kommer inte gå att få det lika säkert som för spel utan modding eller med väldigt begränsad modding. En teknisk omöjlighet.

Medlem

Mmm så ArmAs största styrka, mod möjligheterna är också deras största svaghet.
Men något måste ändå gå att göra för att förebygga hacks. Nån lösning måste finnas.

Medlem

Klart det finns möjligheter. Scripts kan skapas för att förhindra hacks och fuskande. Inklusive mods.

Medlem

Det kan ju vara bra att folk hittar sätt att fuska på, som sedan uppmärksammas och täpps till i den färdiga produkten.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar