Soulless skrev:
Att inventariestationerna är odödliga men allt annat fruktansvärt bräckligt gör generatorerna mer eller mindre meningslösa. En light med något klent vapen kan spränga ditt bastorn på ett ögonblick och för att hålla en bas reparerad kräver det så mycket arbete av flera spelare att dessa fyller mer nytta om de ställer sig och blockerar flaggan istället.
Annars så krävs det iof bara en TCN som dedikerar sig till att reparera saker för att hålla det uppe, förutom generaton då det ibland blir att halva laget samlas där -.-' + att de går bara sönder väldigt snabbt när de är ouppgraderade, och de gör inte mycket nytta heller imo (förutom vissa banor).
Men jag kan dock hålla med om generatorn är mer eller mindre värdelösa atm.
Soulless skrev:
Poängutdelningen är helt åt helvete, åtminståne i CTF borde fokus vara på flaggan och generatorn, inte bara ett planlöst dödande.
Nja, så illa är den ändå inte. Något som de dock borde lägga till är poäng för att döda flagg-carriers men annars så fungerar den bra imo. För om man kör capper och lyckas kommer man så gott som alltid topp 5, om man kör HoF och lyckas bra kommer man också runt topp 5. Hur det är med OFF och att attackera flagstand har jag dock ingen koll på då jag endast kör def och capper för det mesta.
Soulless skrev:
Jag är grymt besviken på att det är ett matchmakingsystem och inte en klassist serverbrowser. Och det är riktigt synd även att spelet inte kommer att kunna moddas för hade det vart möjligt hade jag inte behövt vara besviken över spelet då jag rätt snart hade fått mods som gör om och /eller implanterar de delar som saknas i spelet.
Håller helt med angående serverbrowser även om jag tycker det är trevligt att iaf ha ett matchmakingsystem. Men bara custom-servers kommer igång ordentligt blir jag iaf helt nöjd.
Moddar har de faktiskt pratat om att de kanske kommer låta en göra, men det är isåfall något som KANSKE kommer hända senare i framtiden och inte något som de prioriterar nu i början.
Soulless skrev:
Vi har här ett spel som är hyfsat kul, verkligen, men genom att det bär tribes-namnet så kräver jag en djup taktisk upplevelse och ett spel som KRÄVER lagarbete från ett helt spektrum av positioner för att vinna, i Tribes ascend räcker det med en eller några bra pathfinders så vinner man.
Imo så kräver det lagarbete i jämna matcher, sure om det bara är noobs man möter. Då är en PTH det enda som behövs, men vid jämna matcher måste du ha ett bra DEF. Du måste ha folk som attackerar flag-stand och folk som return-ar flaggor. Btw angående flag-stand så är det verkligen så, det spelar ingen roll att jag kan cappa i minst 250+ på alla banor (borträknat Sunstar kanske, Raindance vet jag inte riktigt just nu) och 300+ på vissa av dem. Om de har EN DMB som vet hur man defendar flaggan ordentligt är jag körd utan bra OFF.
Soulless skrev:
Så, där är min ärliga åsikt om spelet men innan nån tar illa upp så vill jag återigen påpeka att jag gillar verkligen spelet, det är faan så mycket bättre än det mesta skräp som spelas idag, men något tribes är det inte riktigt (ännu).
Ska bara påpeka att jag inte har tagit illa upp av det du skrivit utan mer tänkt visa folk som inte har så stor koll på spelet att åsikterna kan variera rättså mycket beroende på erfarenhet, håller f.ö helt med dig om att det är bättre än det mesta som spelas idag. Och om det är ett "äkta" tribes eller inte har jag ingen aning om och bryr mig inte heller om då jag aldrig kört serien förut.
Förhoppningsvis råkade jag inte klippa bort något väsentligt i ditt meddelande, isåfall är det bara att skrika till ^^ Försökte klippa det så det inte vart för långt samtidigt som jag inte klipper bort din åsikt :/