Kommer call of duty ghost att funka på en rigg med 4 gb ram minne?

Medlem
Kommer call of duty ghost att funka på en rigg med 4 gb ram minne?

Inför nya ghosts så kollade jag över systemkraven för spelet och enligt minimum systemkraven så behövs minst 6 gb ram, min två år gamla burk har 4 gb ram, kommer spelet ens att starta eller hur kommer det bli?

Medlem

Starta gör det nog, sedan hur det flyter har jag ingen aning om. Du borde för övrigt inte skapa två likadana trådar i olika delar av forumet, det räcker med en

Medlem
Skrivet av Phyreon:

Inför nya ghosts så kollade jag över systemkraven för spelet och enligt minimum systemkraven så behövs minst 6 gb ram, min två år gamla burk har 4 gb ram, kommer spelet ens att starta eller hur kommer det bli?

Är kravet 6gb så kommer du måste ha just så mycket för att spelet ska kunna fungera som det ska

Inaktiv

Otroligt hur höga krav Ghosts har med tanke på hur det ser ut so far i gameplay videos. Ingen större skillnad från de tidigare spelen vad man kan se.

Som svar på din fråga, Nej det lär inte fungera. Min erfarenhet säger att det som är "recomended" requirements är det som egentligen är minimum

Medlem

Intressant att folk säger att det inte kommer funka.

BF4 säger att 3gb Videominne är recommended. Jag har 2gb och kör allt på maxade inställningar, med 100+ fps i snitt. Det finns marginaler i alla sådana värden, och jag har vääldigt svårt att tänka mig att Ghosts använder 6gb RAM. Jag har aldrig sett ett program (förutom photoshop, men det är en annan historia), använda mer än ca 1.8gb RAM.

Att ett spel faktiskt skulle använda 6gb RAM är helt orealistiskt och galet för mycket. Medan du självklart bör ha mer, så kommer det säkert att funka med 4gb.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kan meddela att spelet inte ens startar utan minst 6gb minne i burken. Vilket jag surt märkte inatt när jag satt uppe och väntade på att få spela spelet jag förhandsbokade direkt när det gick för en evighet sen (innan min specs kom ut) och självklart är man så dum så man itne ens kollat på specs eller nåt sen dess

Som tur är ska jag köpa en ny rigg snart men surt att behöva vänta till dess!

Medlem

Intressant att de begränsar det så.. Men bra att veta för de som sitter med mindre!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Finns "fix" ute från någon rysk grupp men den är för SP bara så får vackert vänta ^^

Medlem
Skrivet av Twibble:

Finns "fix" ute från någon rysk grupp men den är för SP bara så får vackert vänta ^^

Tänk på att sånna "fixes" oftast klassas som "hacks" då du kör online, även fast du inte direkt blir hjälpt av det så flaggar anticheat systemet det

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Twibble:

Finns "fix" ute från någon rysk grupp men den är för SP bara så får vackert vänta ^^

Tänk på att sånna "fixes" oftast klassas som "hacks" då du kör online, även fast du inte direkt blir hjälpt av det så flaggar anticheat systemet det

Det här är bara för SP med emulering av Steam så man är itne ansluten med sitt konto på.
Jag har för övrigt inte testat det men läst att det fungerar.

Jag vill köra MP så jag väntar

Inaktiv

jag provade det här på en dator med i5 3570k@3,4ghz .. 16gb ram och 2gb gtx680 .. det är dåligt programmerat skitspel. Spara pengarna. blackops 2 funkade hur bra somhelst. kan inte ens ställa in fov som är default 55 eller ngt. frameraten flaxar mellan 200 och 40 hela tiden. och infinityward patchar aldig.

Medlem
Skrivet av doom:

jag provade det här på en dator med i5 3570k@3,4ghz .. 16gb ram och 2gb gtx680 .. det är dåligt programmerat skitspel. Spara pengarna. blackops 2 funkade hur bra somhelst. kan inte ens ställa in fov som är default 55 eller ngt. frameraten flaxar mellan 200 och 40 hela tiden. och infinityward patchar aldig.

Det patchade dock i början av denna vecka, fixade FPS, mus/aim och lite mer. Borde inte vara några problem nu.

1
Skriv svar