jlarss skrev:
Ja visst, om du går efter den listan så stämmer det. Men så som jag uppfattade det så menade du att dom du kan köpa det på steam så kan du antagligen aktivera det på steam och det är en liten överdrift

Om jag går och köper en retail version av samma spel som finns på Steam så finns det en chans att det inte kan aktiveras via Steam eftersom spelet ursprungligen inte funnits på Steam tidigare och Valve har inte kunnat/brytt sig om att lägga in seriell nycklarna i databasen.
Oblivion är ett... halv bra exempel på det, kom ut flera år innan det gjorde det på Steam men Oblivion retail använder inte cdkey så det kan vara svårt att aktivera.
Men det är just därför jag skrev "generellt sett", då det knappt finns några spel som släpps idag som inte kommer med tvång (eller "STÖD" om man gillar tjänsterna

) att man har antingen Steam, Origin eller Battle.net för att aktivera/spela spelen. I alla fall om man tänker på alla stora titlar.
Möjligen att Hello Kitty's Ecstasy Adventure och liknande spel inte behöver Steam

men då är målgruppen så liten ändå att de inte vill betala Valve eller EA intäkter från spelen.