Köpa spel i affär billigare än digitalt/download.. VANSINNIGT!!

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Aresz:

Oavsett vilken lön man har så handlar man väl ändå spel där det är billigast? varför bränna 500sek på steam när jag kan köpa det för 350sek fysiskt inklusive frakt?
men visst vill man ha något omedelbums så...

Skall man handla billigt så väntar man på en rea. Det brukar jag göra. Märkligt nog så köper folk spel på releasedagen (vare sig det kostar 500kr eller 350kr). Men visst är man otålig så...

Köper man spelet innan det kommer får man väl en 50kr? rabatt typ. Vilket inte är så mycket kanske. Funderar på hur man ska göra med skyrim


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Skumt är det, Origin kör ju med svensk valuta och det gör det billigare än steam eller hur?

Medlem
Skrivet av Jolt:

Skumt är det, Origin kör ju med svensk valuta och det gör det billigare än steam eller hur?

Inte nödvändigtvis. Euron är ganska billig för oss just nu.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Jolt:

Skumt är det, Origin kör ju med svensk valuta och det gör det billigare än steam eller hur?

Inte nödvändigtvis. Euron är ganska billig för oss just nu.

Jolt var nog lite ironisk. Men självklart skiljer sig priserna lite, ungefär som det gör på ICA vs Konsum.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av derpious:

Alternativt http://www.g2play.net/store/Deus-Ex-Human-Revolution-Steam-Ke...
Om man inte orkar pyssla med en rysk VPN

Nu får du förklara vad det är med ryskt VPN?
Bra mycket billigare var det iaf.

Du måste ha en rysk IP-adress för att kunna aktivera en rysk "cd-nyckel" på steam. Det kan du fejka med en VPN. Resten får du ta reda på själv

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av joary639:
Skrivet av derpious:

Alternativt http://www.g2play.net/store/Deus-Ex-Human-Revolution-Steam-Ke...
Om man inte orkar pyssla med en rysk VPN

Nu får du förklara vad det är med ryskt VPN?
Bra mycket billigare var det iaf.

Du måste ha en rysk IP-adress för att kunna aktivera en rysk "cd-nyckel" på steam. Det kan du fejka med en VPN. Resten får du ta reda på själv

ah.. sånt orkar jag inte hålla på med.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Adrum drum! Hörde jag någon som behövde rysk IP-adress? Säljer billigt! 5 dollah! Russki russki, nastrovje!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Adrum drum! Hörde jag någon som behövde rysk IP-adress? Säljer billigt! 5 dollah! Russki russki, nastrovje!

5 dollah no sucky sucky? ixpeeensive!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av 73mpl4R:

Adrum drum! Hörde jag någon som behövde rysk IP-adress? Säljer billigt! 5 dollah! Russki russki, nastrovje!

5 dollah no sucky sucky? ixpeeensive!

Extla 5 dollah foh happy ending, mistah!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av 73mpl4R:

Adrum drum! Hörde jag någon som behövde rysk IP-adress? Säljer billigt! 5 dollah! Russki russki, nastrovje!

5 dollah no sucky sucky? ixpeeensive!

Extla 5 dollah foh happy ending, mistah!

Intreesing! Ostbricka always make me happy!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av PurreSnurre:

Det man tycks glömma, är att det är oerhört dyrt idag för ett företag att tillhandahålla bandbredd. Det är skyhöga priser om man jämför med privatpersoner. Sedan kommer lagringsbiten in.

Den bästa och mest logiska förklaringen jag sett hittills.

Köpte Duke nukem på releasedagen. Steam tog väl 59£ om jag minns rätt.
Hittade det på game.se på deras nedladdningstjänst för halva priset. Det enda jag fick från game var en steamnyckel och en instruktion på hur spelet aktiverades genom steam.

Så spelet kostade hälften av steampriset och utnytjade ändå steams bandbredd.

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av PurreSnurre:

Det man tycks glömma, är att det är oerhört dyrt idag för ett företag att tillhandahålla bandbredd. Det är skyhöga priser om man jämför med privatpersoner. Sedan kommer lagringsbiten in.

Den bästa och mest logiska förklaringen jag sett hittills.

Köpte Duke nukem på releasedagen. Steam tog väl 59£ om jag minns rätt.
Hittade det på game.se på deras nedladdningstjänst för halva priset. Det enda jag fick från game var en steamnyckel och en instruktion på hur spelet aktiverades genom steam.

Så spelet kostade hälften av steampriset och utnytjade ändå steams bandbredd.

Medlem
Skrivet av ekandos:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av PurreSnurre:

Det man tycks glömma, är att det är oerhört dyrt idag för ett företag att tillhandahålla bandbredd. Det är skyhöga priser om man jämför med privatpersoner. Sedan kommer lagringsbiten in.

Den bästa och mest logiska förklaringen jag sett hittills.

Köpte Duke nukem på releasedagen. Steam tog väl 59£ om jag minns rätt.
Hittade det på game.se på deras nedladdningstjänst för halva priset. Det enda jag fick från game var en steamnyckel och en instruktion på hur spelet aktiverades genom steam.

Så spelet kostade hälften av steampriset och utnytjade ändå steams bandbredd.

steams bandbredd för ett spel kostar väl max 10 kr om ens 1 kr så det är skitsnack att priserna beror på bandbredden. Steam (Valve) passade på att höja priserna med upp till 50% iom övergången till euro för EU-länderna. Steam tar extrema överpriser för att de kan det och det finns tillräckligt många idioter som betalar konsolpris för PC-spel.
Vill ni köpa billiga steamspel på release så köp genom de andra digitala tjänsterna greenmangaming, direct2drive, gamersgate, impulse, cdon, game m.m. eller köp fysiskt från butik i sverige eller ännu billigare från england. Bara idioter köper fullpris på steam.

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av joary639:
Skrivet av derpious:

Alternativt http://www.g2play.net/store/Deus-Ex-Human-Revolution-Steam-Ke...
Om man inte orkar pyssla med en rysk VPN

Nu får du förklara vad det är med ryskt VPN?
Bra mycket billigare var det iaf.

Du måste ha en rysk IP-adress för att kunna aktivera en rysk "cd-nyckel" på steam. Det kan du fejka med en VPN. Resten får du ta reda på själv

leka med ryska nycklar man köpt på nyckelsiter är inte att rekommendera, speciellt om man måste lura steam vilket område man är från.
risk att man förlorar hela kontot

Medlem
Skrivet av Aevir:

Det är inte de digitala försäljarna som sätter priserna utan utgivaren/utvecklaren. De sätter medvetet priserna högre på de digitala kopiorna än de fysiska för att butikskedjorna ska köpa upp de fysiska kopiorna. Ni kan tänka er själva, inte hade något varuhus köpt in tusentals spel som är dubbelt så dyra som de digitala motsvarigheterna.

så det är därför de digitala siterna konkurrerar med varandra med hjälp av olika priser på spel?

tror ni att Arla, coca-cola m.m. gör samma sak med sina produkter?
bestämmer vad de ska kosta i butiken?
återförsäljaren bestämmer alltid vilken marginal de ska ha på de produkter de säljer.

det är en dålig ursäkt från Steam (valve) till varför de tar överpriser.

Medlem
Skrivet av MasLegio:
Skrivet av derpious:
Skrivet av joary639:
Skrivet av derpious:

Alternativt http://www.g2play.net/store/Deus-Ex-Human-Revolution-Steam-Ke...
Om man inte orkar pyssla med en rysk VPN

Nu får du förklara vad det är med ryskt VPN?
Bra mycket billigare var det iaf.

Du måste ha en rysk IP-adress för att kunna aktivera en rysk "cd-nyckel" på steam. Det kan du fejka med en VPN. Resten får du ta reda på själv

leka med ryska nycklar man köpt på nyckelsiter är inte att rekommendera, speciellt om man måste lura steam vilket område man är från.
risk att man förlorar hela kontot

Nej låter riskabelt och onödigt som fan. Köper via steam på reaor eller steamnycklar via andra tycker jag funkar bra och är överkomligt.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

12
Skriv svar