Långa köer för att komma in i Aion

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Vänta.... När det går live kanske alla börjar på andra servrar än Perento så att de får ännu längre köer än vad vi har. Det är ju faktist möjligt..

Mjo man kan ju hoppas.
Den här "Headstarten" känns ganska meningslös iaf.
Bara massa köande.:evil:

Men det där med AFK butiker kommer inte att upphöra.

Enligt aion_ayase på Twitter kan dom inte göra mycket åt det justnu verkar det som.

Han har föreslagit att dom ska tas bort temporärt men det verkar inte som det var något som gick igenom.

Medlem

Det balanseras ut ska du se, annars får de väl starta om servrarna så att alla afk losers blir DCade.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

7 timmar, snart... snart får man spela då
Nej, som ovan det släpper nog till release med lite nya serverar skulle jag tro.

spelar på castor en stund


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Om Perento har ryktet med stora köer kommer folk på release inte joina Perento om de inte har vänner/guild som redan spelar där.


signatur

- PiDuT

Medlem

Perentos väntetid just nu: 8h 55 min. Störtlöjligt.

Medlem

Skönt har avverkar 2 timmar i kön bara 2, 35 kvar nu =p

Medlem

9h 50 min

Tror jag gör en ny main på castro, kommer in där hela tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

9h 50 min

Tror jag gör en ny main på castro, kommer in där hela tiden.

Japp ska göra en där jag också

Anjinsan blir det och cleric förstås

Medlem

Glöm det jag skrev fick precis Dc och försökte se om jag kvar på samma plats i listan =D, men glöm det 10h + i kö )':

Medlem

Alla som gör karaktärer på Castro, kommer ni fortfarande spela med FragZone när köerna släpper?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

400.000 i Aion köer, samtidigt!

Fler servrar är att vänta......


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Alla som gör karaktärer på Castro, kommer ni fortfarande spela med FragZone när köerna släpper?

Självklart om köerna minskar.
Vill bara lira lite,kom in direkt på Castor

Medlem

Jag stannar på Perento, det kommer släppa nångång..

även om detta inte är en ovanlig syn:
http://img42.imageshack.us/img42/5114/aion0029y.jpg


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem

/Rage...

Men man får väl vara lite glad trots allt, spelet är ju underbart!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Medlem
Skrivet av AnjinSan:

jo den sprang jag in i med, hoppade tillbaka till ch9 ganska snart efter det


signatur

Phrost helt enkelt.

Inaktiv
Skrivet av Phrost:
Skrivet av AnjinSan:

jo den sprang jag in i med, hoppade tillbaka till ch9 ganska snart efter det

Vadå ch9?

Medlem

Brukar finnas 1-10 channels som man kan hoppas mellan.
Idag fanns det bara 5 ett tag ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Inaktiv
Skrivet av Jocke.A:

Brukar finnas 1-10 channels som man kan hoppas mellan.
Idag fanns det bara 5 ett tag ^^

Aha hur väljer man mellan de kanalerna då?

Medlem

Kanal=instans.

i noobville (Ishalgen) så finns det 10 kanaler, i resten av Asmodae finns det 5 bara.. iirc

till höger om quickbaren (där det står vilken bar det är.. tex "1") så är det en knapp med en pil upp.

Tryck på den, sen support, sen change channel.
du får nu ett nytt fönster, välj kanal och hoppa.

Det måste gå minst 60s mellan varje hopp.


signatur

Phrost helt enkelt.

Inaktiv
Skrivet av Phrost:

Kanal=instans.

i noobville (Ishalgen) så finns det 10 kanaler, i resten av Asmodae finns det 5 bara.. iirc

till höger om quickbaren (där det står vilken bar det är.. tex "1") så är det en knapp med en pil upp.

Tryck på den, sen support, sen change channel.
du får nu ett nytt fönster, välj kanal och hoppa.

Det måste gå minst 60s mellan varje hopp.

Tackar för det

Medlem

var så lite så

är vääääldigt användbart när man jagar named spawns (yes im looking at you .. the bragging tooki now known as Karati Kidd )


signatur

Phrost helt enkelt.

Inaktiv

10 timmar på perento och när man står afk i kön blir man automatiskt kickad för att man står AFK i en kö.

Kräver kompensering för detta skit. Detta är ju inte något förbokningserbjudande.

Medlem
Skrivet av showerguy:

10 timmar på perento och när man står afk i kön blir man automatiskt kickad för att man står AFK i en kö.

Kräver kompensering för detta skit. Detta är ju inte något förbokningserbjudande.

Välj en annan server då om du vill spela. Det går alldeles utmärkt så sluta gnäll.

Och nej, man blir inte kickad för att man är afk i kön. Jag var utomhus i kanske 4h igår medans jag stod i kö och vad jag minns så rörde jag inte datorn. Det är i så fall din router eller bredband som kopplar ner vid inaktivitet.

Medlem

Att spela en alt på en köfri server tills perento är fixad är ett bra förslag indeed.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

10 timmar på perento och när man står afk i kön blir man automatiskt kickad för att man står AFK i en kö.

Kräver kompensering för detta skit. Detta är ju inte något förbokningserbjudande.

Välj en annan server då om du vill spela. Det går alldeles utmärkt så sluta gnäll.

Och nej, man blir inte kickad för att man är afk i kön. Jag var utomhus i kanske 4h igår medans jag stod i kö och vad jag minns så rörde jag inte datorn. Det är i så fall din router eller bredband som kopplar ner vid inaktivitet.

Japp, man kan inte bli AFK när man köar men som du säger borde det vara internet som gick off.

Castor är grymt skön! Rekommenderas


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av showerguy:

10 timmar på perento och när man står afk i kön blir man automatiskt kickad för att man står AFK i en kö.

Kräver kompensering för detta skit. Detta är ju inte något förbokningserbjudande.

Välj en annan server då om du vill spela. Det går alldeles utmärkt så sluta gnäll.

Och nej, man blir inte kickad för att man är afk i kön. Jag var utomhus i kanske 4h igår medans jag stod i kö och vad jag minns så rörde jag inte datorn. Det är i så fall din router eller bredband som kopplar ner vid inaktivitet.

Japp, man kan inte bli AFK när man köar men som du säger borde det vara internet som gick off.

Castor är grymt skön! Rekommenderas

Japp ja lirade med mosoloa1 igår på Caster,var hur bra som helst;)

Medlem
Skrivet av v1ctory:

400.000 i Aion köer, samtidigt!

Fler servrar är att vänta......

Inte mycket att fira måste jag erkänna. Med det antal servers de öppnat upp med har de redan satt en begränsning på max 250.000 spelare.

Jag förstår att de inte vill göra samma misstag som Warhammer, och sen 6 månader senare stänga ner massor av servers. Men med tanke på att de hade 400.000 preorders, varför sätter man en begränsning på 150.000 färre?


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av v1ctory:

400.000 i Aion köer, samtidigt!

Fler servrar är att vänta......

Inte mycket att fira måste jag erkänna. Med det antal servers de öppnat upp med har de redan satt en begränsning på max 250.000 spelare.

Jag förstår att de inte vill göra samma misstag som Warhammer, och sen 6 månader senare stänga ner massor av servers. Men med tanke på att de hade 400.000 preorders, varför sätter man en begränsning på 150.000 färre?

Perento är i skrivande stund den enda server med kö vad jag kunde se. Genom att göra så här tvingar dom ju spelarna att fylla ut servrar med färre folk. Så länge det finns servar med low pop. finns det ju ingen anledning till att öppna fler. Det dom borde göra är ju att ta bort private shops, åtminstone på Perento tills vidare då det är ett stort problem.

Hur som helst så har jag rerollat en priest på Castor. Väntar med spänning på hur det kommer bli till helgen när spelet haft officiell release.

Medlem

Nu är alla servrar nere av nån anledning. Reboot kanske... Och av någon idiotisk anledning verkar dom ju ha websidan på samma server då den också är fucked up.

123
Skriv svar