Lord of the Rings Online: Hur ligger det till hos oss på FZ?

Medlem

Jag har inte spelat monsterplay mer än i BETAn än, men jag kan testa lite och se hur livat det är. Återkommer...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Har kommit en bit in i prologen på Dvärg - > Guardian. Kör ni något organiserat här på FZ eller hur det ser ut? Behöver hjälp med en rätt svår quest


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

började lira lord nu för några dagar sen,
en del är kopierat från wow som minikartan uppe i högra hörnet, men det är bara bra, för den sitter bra där
grafiken är snyggare än wow, tycker iaf jag.

finns inte så mycke man kan vara i spelet, typ bara 3 olika sorters krigare, en slags magiker, en slags hunter och en som lirar banjo,
har ingen superkoll på vad han gör förutom att heala.

jag kör en av warrior variantern och det är kul,
fast man är van vid paladin från wow så man känner sig lite handikappad att inte kunna heala sig själv med spell.

annars kan man inte direkt klaga på spelet,
man får tillräckligt med info i questarna för att hitta platser och så.

har inte provat yrken än, men det verkar finnas en hel del.

lord of the rings känns som en frisk fläkt jämnfört med sönderkörda wow.
så lord kommer man köra ett bra tag

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Har kommit en bit in i prologen på Dvärg - > Guardian. Kör ni något organiserat här på FZ eller hur det ser ut? Behöver hjälp med en rätt svår quest

jag spelade lite extra och är level 8 nu och jag hjälper gärna till med svåra quester

Inaktiv
Skrivet av Ymer:
Skrivet av SkarZnik:

Har kommit en bit in i prologen på Dvärg - > Guardian. Kör ni något organiserat här på FZ eller hur det ser ut? Behöver hjälp med en rätt svår quest

jag spelade lite extra och är level 8 nu och jag hjälper gärna till med svåra quester

Gott Jonas! Jag är level 9, så visst har du kommit i kapp ^^
Jag tror det är sista questen i prologen för guardians, man ska slakta en massa Dourhands och det behövs en rätt stor grupp för det.

// Erik, vi syns i Eriador


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Om någon spelar på laurlien [en-rp] får ni slanga väg ett pm till mig \o

Heter Alwen där


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

är det många här som spelar på eldar servern?

Medlem
Skrivet av MazZ:

är det många här som spelar på eldar servern?

Det är det flera som har skrivit både i denna tråden och de andra som rör LotR. Tror många FZare, inkl jag, spelar där.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

coolt finns det ett fz kinship eller något? skulle varit kul om det hade funnits

Medlem
Skrivet av MazZ:

coolt finns det ett fz kinship eller något? skulle varit kul om det hade funnits

Tror inte att det finns ngn FZ-kinship, men för att citera mig från en annan tråd:

Skrivet av conthox:

[EN]Eldar har nog många svenskar, en hel del skandinaver iaf. Sett flera svenska Kinships och jag själv är officer i en skandinavisk sådan, har runt 15 medlemmar nu.

Jag heter Sanreth och är lvl 18 Hunter. Är i Bree just nu.

Är tyvärr inte en aktiv Kinship, men det är inget som inte går att ändra på. Skall se om jag kan få tag på skaparen så att han skickar ut en del inaktivt folk och gör plats för nya som spelar oftare. Finns t ex ett par som inte varit inne på tre-fyra veckor - hur kul är det med sådana i Kinshipet?...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tankar klienten nu, jag får buddy-key som jag ska använda mig av på dh får se om jag gillar det...


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av MazZ:

coolt finns det ett fz kinship eller något? skulle varit kul om det hade funnits

Tror inte att det finns ngn FZ-kinship, men för att citera mig från en annan tråd:

Skrivet av conthox:

[EN]Eldar har nog många svenskar, en hel del skandinaver iaf. Sett flera svenska Kinships och jag själv är officer i en skandinavisk sådan, har runt 15 medlemmar nu.

Jag heter Sanreth och är lvl 18 Hunter. Är i Bree just nu.

Är tyvärr inte en aktiv Kinship, men det är inget som inte går att ändra på. Skall se om jag kan få tag på skaparen så att han skickar ut en del inaktivt folk och gör plats för nya som spelar oftare. Finns t ex ett par som inte varit inne på tre-fyra veckor - hur kul är det med sådana i Kinshipet?...

jo sant.. iaf adda mig på friendlistan om du pallar o försök fånga han så jag kan komma in bertmc heter min gubbe alltid trevligt att kuta omkring i old woods med lite folk eller göra lite fellowship quests när man är redo:)

Medlem
Skrivet av MazZ:

jo sant.. iaf adda mig på friendlistan om du pallar o försök fånga han så jag kan komma in bertmc heter min gubbe alltid trevligt att kuta omkring i old woods med lite folk eller göra lite fellowship quests när man är redo:)

Addar dig nästa gång jag spelar, finns plats i Kinshipen nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

blir att man börjar spela det här nästa vecka. beställde från cd-wow.se (billigaste stället att köpa spelet på.)

Inaktiv
Skrivet av FilureN:

Tankar klienten nu, jag får buddy-key som jag ska använda mig av på dh får se om jag gillar det...

Klart att du ska bli beroende precis som jag


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Om någon Har en Buddy-key skulle jag älska den personen, har 3 trial-nycklar till wow som jag kan byta mot en trial till lotro

Medlem
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av FilureN:

Tankar klienten nu, jag får buddy-key som jag ska använda mig av på dh får se om jag gillar det...

Klart att du ska bli beroende precis som jag

kanske inte så smart att börja lira ett beroendeframkallande spel när man lyckats hålla sig undan nu... Näh! klart jag ska rädda middle-earth!


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

Ni som skapar nya snubbar, kolla in denna tråden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

finns inte så mycke man kan vara i spelet, typ bara 3 olika sorters krigare, en slags magiker, en slags hunter och en som lirar banjo

Ovanstående måste vara en av de mest lysande sammanfattningar av ett spel jag någonsin läst.

FZ borde göra dig till gästskribent, jag garvar fortfarande! Träffsäkert!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Dev|(es:
Skrivet av Wii Wii:

finns inte så mycke man kan vara i spelet, typ bara 3 olika sorters krigare, en slags magiker, en slags hunter och en som lirar banjo

Ovanstående måste vara en av de mest lysande sammanfattningar av ett spel jag någonsin läst.

FZ borde göra dig till gästskribent, jag garvar fortfarande! Träffsäkert!

Underhållande kommentar av mr Wii x 2, missvisande, men underhållande...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem
Skrivet av sonny.tdu.nab:

Skräp!

Du skulle inte kunna utveckla dig lite, inte så givande kommentar precis...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jahopp då köpte man spelet igår då. Blev SE versionen för man är helt såld på allt som är SE.
Spelar en human hunter, lvl 6 än så länge.
Det verkar rätt så bra detta, riktigt kul med mer story och goa quests. Återkommer med mer sen när man spelat mer.

Medlem

Jag har visserligen inte lirat särskilt långt ännu (Burglar level 12 och Captain level 15), men jag har haft riktigt roligt hittills.

Några observationer:

- Questerna fram till level 14 ungefär var väldigt kul och varierade. Det mesta är kedjor- leta upp sak X, ta det till person Y som sedan vill att du ska använda det vid plats Z. Senare blir det mer av "döda x antal vargar" men än så länge känns det inte särskilt störande. Positivt!

- Dag/natt systemet är kul! Vissa NPC dyker bara upp på natten, så vill man få tag på banditen/spöket/vad det nu är är det bara att vänta vackert tills det blir natt. Kan vara värt att nämna att dag/natt-cykeln är ganska kort så man hinner uppleva både dag och natt under en kvälls spelande.

- Crafting är kul men lite knepigt att komma igång med. Jag fattade ingenting först, men efter ett tag kom jag underfund med det hela- samla material i vildmarken, leta upp en craftingstuga, leta upp rätt sorts arbetsbänk, och så vidare. Intressant! Verkar faktiskt, åtminstone på lägre nivåer, gå att göra riktigt bra saker som hjälper en när man är ute och härjar. Och det finns quests för ALLA "yrken", vilket är bra- jag bytte till mig questitems med sånt jag kunde göra och tjänade en massa experience på det viset.

- På tal om crafting är det rätt kul med alla titlar man kan få. Titlar visar sig framför ens namn, och blir man riktigt duktig på något får man snart nog en liten titel som man kan visa om man vill- typ "Master swordsmith" (påhittad) som exempel. Bra om man har något att sälja- spring runt med titeln uppe så får man tells "kan du göra sak X åt mig". Praktiskt!

Hittills är mitt intryck väldigt positivt. Skön stämning och än så länge en riktigt trevlig community. Jag är nöjd!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Dev|(es:

- Questerna fram till level 14 ungefär var väldigt kul och varierade. Det mesta är kedjor- leta upp sak X, ta det till person Y som sedan vill att du ska använda det vid plats Z. Senare blir det mer av "döda x antal vargar" men än så länge känns det inte särskilt störande.

Det verkar som det går i vågor, det är blandat även i högre lvls, men det är fler döda X antal av Y i "mellannivåerna", som t ex 15-18, sedan börjar det om med fler kedjequests igen.

Skrivet av Dev|(es:

- Dag/natt systemet är kul! Vissa NPC dyker bara upp på natten, så vill man få tag på banditen/spöket/vad det nu är är det bara att vänta vackert tills det blir natt.

Jupp, ger en extra känsla av realism, även om jag ibland tycker att det är för mörkt på sina ställen mitt i natten. Tur att natt och dag-syklerna inte följde IRL iaf...

Skrivet av Dev|(es:

Och det finns quests för ALLA "yrken", vilket är bra- jag bytte till mig questitems med sånt jag kunde göra och tjänade en massa experience på det viset.

...

Bra om man har något att sälja- spring runt med titeln uppe så får man tells "kan du göra sak X åt mig". Praktiskt!

Ja, det premierar gruppspel. Att ha ett Kinship eller fellowship med olika professioner är guld.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Har äntligen tröttnat på WoW nu.. men så fick jag se det här spelet och det verkar ju vara rätt tufft Tror inte jag vågar spendera mina sista pengar på det här innan jag testat det själv. Vad tycker ni andra är fördelarna och nackdelarna med lotr online?

En sak till, finns det sånna där trial keys osv till lotr online med? Vore förbannat trevligt ifall någon hade en liggandes. Har klienten och allt sånt nere sen innan.
tack på förhand

Medlem

än sålänge har jag inte träffat på några nackdelar... stöter man på en quest som man inte klarar av själv så finns det alltind folk som kan hjälpa en. även om dom har klarat questen sedan innan så hjälper dom ändå till vilket är jävligt schysst

jag har en 7 dagars trial key liggandes tror jag. du kan säkert få den

Inaktiv
Medlem

Ett problem med LOTRO är att craftingen är trist. Det går väldigt fort att levla upp sina harveting-skills jämfört med andra spel.

Sedan är själva craftingen lite väl enkel (för oss som gillar Vanguard-varianten).

Men de har sagt att spelets fokus ligger på äventyrandet så...

//M

Medlem

Turbine har varit grymt smarta! Dom tog ingredienserna som lockade en del folk till WoW, Tog allt det bra från EQ & EQ2, snörplade åt sig världens mest berättade saga, som dessutom lockar den äldre generationen MMO-lirare. (Vilket jag är grymt glad för). Har lyckats knåpat ihop mig 43 levlar av 50 och skaffat mig en riktigt trevlig svensk kinship. Vet inte hur jag skall formulera mig, spelet är bara så ruskigt bra! Finns det något bättre än att stridas med ett gäng lirare mot några vassa fiender och det börjar gå åt skogen med det hela och någon lyckas få in en "Conjunction" i sista sekunden som räddar alla? Nepp!

Skriv svar