Lord of the Rings Online: Hur ligger det till hos oss på FZ?

Inaktiv

blir det för krångligt eller jobbigt om mmo som är rätt så komplicerade spel blir lite mer komplicerade ?
typ att man kan få skador om man ramlar från hög höjd så blir gubben halt och haltar och får lite jobbigare att ta sig fram,
eller man kan få en arm bruten typ och måste uppsöka en läkare.
och så skulle det naturligtvis finnas läkare.
som i star wars galaxies där man måste uppsöka en läkare om man fått för mycke stryk.

skulle kanske göra ett spel intressantare och folk kanske tänker lite mer på vad dom utsätter sin karaktär för.

Medlem

nej nej det blir inte krångligt. Fan precis som du säger, i Star wars fungerade (funkar? vet inte längre då det va längesen jag spela) utmärkt. Det gav en ny atmosfär till spelet. Vem minns inte när man var ute på quests och man mitt i allt va tvungen att dra upp ett "camp" och sätta igång och spela musik för "mind" skada och läkaren fick heala såren. Samtidigt satt man och tjöta skit, om allt från spelet till IRL stuff. Mitt i allt detta fick Läkaren, Entertainern och scouten (för att vi använde hans läger) XP på respektive skill. Saknar detta i MMORPG.

Nån mer som är sugen på att starta en ny character i LOTRO och spela från början. Passa på nu när det är 7 dagars free trial för alla.
http://www.codemasters.co.uk/trylotro/trialkey.php

Medlem

Finns på laurelin servern själv, med namnet Amadreruil, bara o skicka ett pling.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jag gjorde misstaget att jag tankade ner US-Trail versionen av spelet så jag spelar på USA servrar:P men men...


signatur

No weakness

Inaktiv

Hej, jag har blivit bannad för den som var i mitt fellowship hette för likt legolas han hette Legoolas. När han blev bannad blev jag det med vad ska jag göra?

Medlem

Right... så det var inte du som hette Legoolas då? Varför skulle dom banna dig om du spelade med honom? I så fall är det väl bara att skicka ett mail till deras support och skriva som det är. Adressen lär ju finnas nånstans på den officiella hemsidan.

Medlem

Har ochså tänkt o börja starta om lotro,,, helt från början. Vore kul om det fanns någon o lira med, om det är så, reponda så kan vi starta en grupp. Mkt roligare ju mer vi är :P! tänk Laurelin lr något annat. Inte hunnit börja än men... tänkt lira champion!

Messa tillbaka om när ni vill köra så kan vi adda på msn o börja så snart som möjligt

Några föreslag till server ja bör rolla? ochså intresserad av skapa ett gille tillsammans om någon är intresserad 8)

Medlem

lirar på enRP-Laurelin, för dom som vill köra där ^^ en fet dvärg vid namn Thiml

Medlem

Hur många kommer hålla på med Lord nu när Age of conan och Warhammer kommer ?

Medlem
Skrivet av zacho:

nej nej det blir inte krångligt. Fan precis som du säger, i Star wars fungerade (funkar? vet inte längre då det va längesen jag spela) utmärkt. Det gav en ny atmosfär till spelet. Vem minns inte när man var ute på quests och man mitt i allt va tvungen att dra upp ett "camp" och sätta igång och spela musik för "mind" skada och läkaren fick heala såren. Samtidigt satt man och tjöta skit, om allt från spelet till IRL stuff. Mitt i allt detta fick Läkaren, Entertainern och scouten (för att vi använde hans läger) XP på respektive skill. Saknar detta i MMORPG.

Nån mer som är sugen på att starta en ny character i LOTRO och spela från början. Passa på nu när det är 7 dagars free trial för alla.
http://www.codemasters.co.uk/trylotro/trialkey.php

Håller med dig angående SWG. Ett härligt MMORPG med stor valfrihet.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Hur många kommer hålla på med Lord nu när Age of conan och Warhammer kommer ?

Jag


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Hur många kommer hålla på med Lord nu när Age of conan och Warhammer kommer ?

Du får det att låta som om dom 2 spelen skulle vara guds gåva till mmorpg-folket...

Har precis beställt LOTR från Komplett.se för 99:-.

Testade trialen och blev lite förskräckt av hur tomt det var. Men beställde det ändå, det verkar ah en genomtänkt värld och den verkar riktigt trevlig att upptäcka, jag gillar att explora.

Måste dock fråga angående framtiden, vad kommer hända, är det nåt på väg(förutom 50 nya frisyrer), finns det nån mer populerad server jag ska välja när mitt ex kommer på måndag?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av straxdax:

Hur många kommer hålla på med Lord nu när Age of conan och Warhammer kommer ?

Du får det att låta som om dom 2 spelen skulle vara guds gåva till mmorpg-folket...

Dom blir iaf 2 tungviktare som förmodligen kommer sno en del spelare.

Medlem

Jag är väldigt sugen på att starta en ny character någon som vill lira till sammans ha typ ventrilo också ?
MvH Fella

Medlem

Age of Conan skippar jag totalt.. en naken Arnold är allt jag ser framför mig när jag tänker på det spelet.

Warhammre online däremot är et måste, älskar Warhammer världen, historien är så klockren både från Fantasy hålelt och 40.000.

Starta Lotro igår också, har en Alv som är en Ministrel.

btw, vad är det man ska köra på? Fate och vad mer?

Medlem
Skrivet av Ferren:

Age of Conan skippar jag totalt.. en naken Arnold är allt jag ser framför mig när jag tänker på det spelet.

Warhammre online däremot är et måste, älskar Warhammer världen, historien är så klockren både från Fantasy hålelt och 40.000.

Starta Lotro igår också, har en Alv som är en Ministrel.

btw, vad är det man ska köra på? Fate och vad mer?

Fate och Will, men det spelar lite roll förs än i de högre levelarna.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Kloster: hur speficerar du högre levlar? vet inte ens max leveln

Medlem
Skrivet av fella1strke:

Jag är väldigt sugen på att starta en ny character någon som vill lira till sammans ha typ ventrilo också ?
MvH Fella

Jag har en ny gubbe på servern Eldar. Är även med i det helsvenska kinnet Svenska krigare. Skicka en /tell till Samme eller Elivi så kan vi levla lite.

Medlem

Funderar på att börja med LOTRO. Är det någon som spelar det fortfarande? Vilken server är mest befolkad och hur många brukar det vara inne vid kvällstid (18:00-20:00)?

Skrivet av Bosse9012:

Funderar på att börja med LOTRO. Är det någon som spelar det fortfarande? Vilken server är mest befolkad och hur många brukar det vara inne vid kvällstid (18:00-20:00)?

NEW PLAYERS - RECOMMENDED SERVERS
As people pack their bags and move to Middle-earth they are faced with an important question - which server do I choose!?

That's a good question! Currently the populations of the servers look like this:

Lowest population - recommended!
[EN] Gilrain
[DE] Vanyar
[DE] Maiar
[FR] Sirannon
[FR-RP] Estel

Highest population - login queues likely!
[EN] Snowbourn
[EN] Evernight
[EN] Eldar
[EN-RP] Laurelin
[DE] Morthond
[DE-RP] Belegaer

Login queues are likely on the highest population worlds so in order to avoid potential queuing, please choose one of the lower populated worlds.

What do the letters mean in front of the names? Another great question!

[EN] - English language-preferred server
[FR] - French language-preferred server
[DE] - German language-preferred server
[RP] - Role-playing server.

Dock så har jag aldrig stött på en kötid på Eldar.

Medlem

Laurelin är populärast helt klart.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har precis börjat spela, heter Seppuko på [EN-RP] Laurelin servern.

Va helt sjukt dålig aktivitet det är i den här tråden. Finns det ett annat LOTR forum som alla hänger på eller?

Jag heter iallafall Amph på Eldar-servern.

Medlem

Heh. Om spelet är riktigt bra, så spelar man väl spelet ist f att sitta och hänga på ett forum?

Skämt o sido, jag vet inte varför det skrivs så lite. Kanske är det för att de officiella forumet är såpass bra ( forumet för EU, forumet för USA ) , eller att de flesta frågor går att ta ingame.

// edit

Får passa på och tipsa igen om ett jättebra helsvensk kinship på servern Eldar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Började precis spela, ett underbart spel helt enkelt :D.
Spelar som en Man Champion på Eldar vid namn Arngeir, har kommit till level 32 :).

Medlem
Skrivet av conthox:

Heh. Om spelet är riktigt bra, så spelar man väl spelet ist f att sitta och hänga på ett forum?

Skämt o sido, jag vet inte varför det skrivs så lite. Kanske är det för att de officiella forumet är såpass bra ( forumet för EU, forumet för USA ) , eller att de flesta frågor går att ta ingame.

// edit

Får passa på och tipsa igen om ett jättebra helsvensk kinship på servern Eldar.

A joo jag gick precis med i Svenska Krigare , startade en ny gubbe på eldar för att kunna joina dock bara lvl 13 (guardian). Myckt roligt hittils..

Skrivet av conthox:

Får passa på och tipsa igen om ett jättebra helsvensk kinship på servern Eldar.

Jag är ju redan med där.

Medlem
Skrivet av seppuko:

Har precis börjat spela, heter Seppuko på [EN-RP] Laurelin servern.

Bah Snowbourn ftw din wanker!


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av niSs:
Skrivet av seppuko:

Har precis börjat spela, heter Seppuko på [EN-RP] Laurelin servern.

Bah Snowbourn ftw din wanker!

Men niss då, vi har aldrig dragit åt samma håll det vet du. Pronande skåning där!?!

Skriv svar