Märklig lagg (latency?) i Minecraft

Medlem
Märklig lagg (latency?) i Minecraft

Först och främst är jag osäker på vilken term jag ska använda, rätta mig gärna om jag missbrukar något begrepp. Jag är intresserad av Minecraft och försöker nu spela demoversionen på PC. När jag väl kommer in i världen så verkar det som att alla block som jag har haft sönder inte går att plocka upp. Först någon minut senare skickas jag automatiskt tillbaka till platsen där jag började och då kunde jag plötsligt plocka upp de block som jag hade sönder. Det känns som att det är riktigt laggigt och jag menar inte FPS. Min framerate fungerar fint. Det känns mer som att pingen är helt ute och cyklar men jag spelar ju själv.

Är ni med? Jag gissar att det inte ska vara så här. Hur går det att åtgärda i så fall? (För de av er som gärna vill be mig att googla först så kan jag berätta att jag redan har försökt att lokalisera problemet på nätet men dessvärre utan resultat).

Medlem

Vad har du för rigg?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det kallas för "block lag" och beror ofta på att servern inte hänger med. Spelar du singleplayer så känns det som att din dator kan vara för klen, men du skulle kunna testa med att installera en senare version av Java. Jag visste inte ens att det fanns en demoversion?

Medlem

Min rigg är rätt gammal men jag förstår inte varför den är väsentlig när jag har bra fps i övrigt. Hur som, den ser ut som nedan:

Gigabyte GA-P35-DS3
Intel Qx6700 @ 3,2GHz
AMD HD7880 2GB
8 GB ram
Asus DGX

Jag ska kolla närmare angående block lag. Trodde att det stod på Minecrafts hemsida att java inte längre används.

Demo fungerar om en har registrerat ett konto men inte köpt spelet. Pågår i ca 1 timmr och 40 minuter.

Medlem

Java används fortfarande men behöver inte vara installerat på datorn om man kör launchern, den kommer med en egen version av Java vilken är väl anpassad för att spela Minecraft. Din rigg är fullt tillräcklig för att spela, så jag tror inte längre på mina förra teorier. Normalt sett så varar också block lag bara i någon sekund, så jag utesluter inte att du har något annat problem, men det är svårt att säga vad.

Medlem

Tack för hjälpen. Fram till att problemet löser sig så är jag inte så intresserad av att köpa det. Så klart.

1
Skriv svar