Mass effect 3 och Origin (Inga spoilers)

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Även om många har problem, så är det fortfarande faktiskt långt fler som inte har problem. Sen är det såklart inte bra att någon har problem alls, men jag har fullt förtroende för att de gör allt de kan för att ordna de problem folk har med Origin.

Har du varit i kontakt med deras "kundsupport"?

De forcerar folk att använda origin för att kunna spela dessa spel, och det är ju klart att man installerar origin för att få köra t.ex BF3 och ME3, buggigt eller inte, men varför ska de lägga resurser på att fixa origin när folk endå använder det?
Om du tänker rent marknadskritiskt skulle de gå rejält med plus på att bara skita i vad folk tycker och fortsätta släppa exklusiva titlar som folk köper?
Eller tänker jag helt fel? Jag har inget förtroende över huvud taget då det inte ingår i marknadsföring och ekonomi, och jag tror inte de kör på förtroende-vågen som t.ex kickstarter där folk i god tro donerar pengar för att få ett spel utvecklat.

Automatiska patcher är ju finfint, och deras store är superenkel, men jag hoppas verkligen att de börjar jobba på förtroende och tillit till sin kundkrets. Än så länge har jag bara sett sub-par kvalité, och det är inte bara origin. Det handlar inte om origin, det handlar om industrin i helhet.

Färre förmåner och fler förpliktelser med varje ny produkt.

Medlem

Du tänker nog dessvärre fel. För tro det eller ej, företag bryr sig om sina produkter. Förstår inte varför folk tror att de bara bryr sig om sådant tills release. Det är en fråga om yrkesstolthet. En spelproducent, eller vilken programmerare som helst, är såklart stolt över sina framsteg och sin produkt. Detsamma gäller t.ex BF3, ME3 eller likaväl Origin.

Något så stort som Origin är är svårt att buggtesta snabbt, då det krävs ganska stora tester i större skala. Självklart bryr de sig fortfarande om det, och kommer att fortsätta arbeta med det.
Med andra ord, rent marknadskritiskt, skulle de gå under om de sket i vad folk tycker.

Kundservicen varierar en hel del däremot. Det verkar bero på att alla som sitter i deras kundtjänst inte är anställda direkt av EA, utan att det typ.. Hyrs in folk ifrån support centers. Det leder till dålig kunskap om produkter och dålig service mind. Det innebär dock inte att man inte bryr sig om sin produkt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Du tänker nog dessvärre fel. För tro det eller ej, företag bryr sig om sina produkter. Förstår inte varför folk tror att de bara bryr sig om sådant tills release. Det är en fråga om yrkesstolthet. En spelproducent, eller vilken programmerare som helst, är såklart stolt över sina framsteg och sin produkt. Detsamma gäller t.ex BF3, ME3 eller likaväl Origin.

Något så stort som Origin är är svårt att buggtesta snabbt, då det krävs ganska stora tester i större skala. Självklart bryr de sig fortfarande om det, och kommer att fortsätta arbeta med det.
Med andra ord, rent marknadskritiskt, skulle de gå under om de sket i vad folk tycker.

Kundservicen varierar en hel del däremot. Det verkar bero på att alla som sitter i deras kundtjänst inte är anställda direkt av EA, utan att det typ.. Hyrs in folk ifrån support centers. Det leder till dålig kunskap om produkter och dålig service mind. Det innebär dock inte att man inte bryr sig om sin produkt.

I used to be an idealist like you, until i took a reality check to the face.
Eller så kanske jag bara börjar bli gammal och grå för jag börjar tappa intresset för spel mer och mer, och känner mig mest lurad när jag köpt nåt nytt.
Men jag är nöjd så, jag tror inte jag kan få några fler svar eller olika synsätt på det hela så vi får väl se om det tar emot tillräckligt mycket nästa gång för att bara helt enkelt inte köpa spelet och gå vidare.

Medlem

Tänk efter innan du säger att jag inte gjort en reality check. Med tanke på hur några som faktiskt kommenterar här är jag ganska säker på att de flesta inte orkar med denna diskussionen längre. Paranoian mot Origin börjar gå överstyr.

Och du menar att du tog en reality check i ansiktet, och insåg därefter i att spelutvecklarna skiter fullständigt i sina produkter såsnart de lanserats? Vakna upp grabben, inse att din reality check blev scramblad på vägen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Men hela diskussionen så motargumenterar du mig enbart ang. Origin och jag känner att om jag påstår något så är det enda jag får tillbaka ett motargument relaterat till origin eller ett exempel med steam.
Jag pratar fortfarande om spelindustrin i sig, så därav att jag inte känner att jag får ut nåt av diskussionen.

Men visst, fortsätt poängtera hur bra origin är så kan jag glida vidare.

Sen känns det ju jävligt relevant att kalla mig "grabben" när du ser ut att vara hälften så gammal som jag. Väldigt relevant. Försök trycka ned nån annan istället för att försöka förminska mig, jag har läst maktspråk och vet hur det utövas.

Så så, var kompisar nu...

Jag kommer köpa ME3, och även om jag ogillar Origin, mest för att det trilskades när jag spelade BF3, så är det bara att acceptera läget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Så så, var kompisar nu...

Jag kommer köpa ME3, och även om jag ogillar Origin, mest för att det trilskades när jag spelade BF3, så är det bara att acceptera läget.

Det komiska i det hela är att jag kör origin med, och jag har nyss klarat ut ME3 och måste säga att det är en väldigt bra trilogi. Jag använder origin när jag kör både ME3 och BF3 men det verkar som att jag inte kan lägga fram konstruktiv kritik och diskutera det utan att antingen vara en "origin fanboy" eller vara en "paranoid minderårig".

Medlem
Skrivet av Ariae:

Men hela diskussionen så motargumenterar du mig enbart ang. Origin och jag känner att om jag påstår något så är det enda jag får tillbaka ett motargument relaterat till origin eller ett exempel med steam.
Jag pratar fortfarande om spelindustrin i sig, så därav att jag inte känner att jag får ut nåt av diskussionen.

Men visst, fortsätt poängtera hur bra origin är så kan jag glida vidare.

Sen känns det ju jävligt relevant att kalla mig "grabben" när du ser ut att vara hälften så gammal som jag. Väldigt relevant. Försök trycka ned nån annan istället för att försöka förminska mig, jag har läst maktspråk och vet hur det utövas.

Jag har inte försökt trycka ner någon? :S

Isånafall så är du runt 50 då. Helcoolt. Jag försöker inte förminska dig alls. Jag trodde sarkasmen var uppenbar i den meningen, ber om ursäkt för det.

Däremot så säger ju faktiskt du att jag är naiv och/eller dum när du säger att jag behöver en reality check.

Sen vill jag ha utpekat när jag kallade dig för "paranoid minderårig". Anta inte att folk är ute efter att förolämpa dig, för jag är inte speciellt intresserad av sånt. Jag tar varken bu eller bä-sidan, utan håller mig neutral och framställer mina åsikter.

Anledningen till att jag bara nämner Origin och Steam är för att det är de som är omtalade just nu, och "vanliga" DRM har jag kommenterat tidigare, men där hade jag inget annat att säga än dig, därav; ingen diskussion.

Man måste heller inte ha läst "makttal" (?) för att förstå sig på sånt, så då ber jag dig (lugnt, sansat och civiliserat) att inte dra hela "jag har läst ****** och inte du"-grejen, som dessvärre alltför ofta används på forum.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag är färdig med denhär tråden, jag har absolut ingenting att tillägga. Slutar bevaka den.

Medlem

Ber om ursäkt om du blivit förolämpad eller liknande, jag försöker alltid driva mina debatter neutralt.

Men, ger man sig in i en debatt, får man nog tåla mothugg. Annars är det ju inte mycket till debatt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar