Men of War, det mest realistiska RTS spelet

Medlem

Var rätt hypad inför detta spel tills jag fick höra att det inte kommer att ha nån skirmish-mode. Fan va lame...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Var rätt hypad inför detta spel tills jag fick höra att det inte kommer att ha nån skirmish-mode. Fan va lame...

Kör på nätet istället? Ja, jag vet att det inte är riktigt samma sak men det känns än så länge som det är spelets starka sida.

Förövrigt så letar jag och @zauii89 efter 2st som tror sig kunna slå oss på ett game av Combat (med eller utan reinforcements)... börjar bli lite segt att vinna hela tiden :). Dra iväg ett PM bara så.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Var rätt hypad inför detta spel tills jag fick höra att det inte kommer att ha nån skirmish-mode. Fan va lame...

Ja det var fattigt! Det är ju där man lär sig lite trix.

Från det ena till det andra. Är det några som är sugna på att starta upp en svensk klan? Hade varit jäkligt skoj att ha lite seriöst folk att spela med och emot.

Skriv upp er på denna listan (kopiera och klistra in)

Jonny (Kommer att ha ett lite "tuffare" namn i MoW:) )

Medlem

Aldrig funnits skirmish till dessa spelen, fanns däremot moddar som gav en något liknande och som fungerade tämligen väl. Där man kunde ställa in årtal, fiender, kartor etc.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Förstår inte riktigt vad skrimish har med detta att göra, känns mer som skrimish hör hemma i C&C. Spelets storheter är ju multiplayer och realismen , sen har det ju även en co-operativ kampanj i SP läget vilket kan bli riktigt intressant.

Inaktiv

Nån som kan länka nerladdningen till betan? hittar den inte antingen finns den inte där jag letar eller så är jag redigt blind


signatur

Whoooaa.

Medlem

skirmish läge uppskattas alltid i RTS för min del, kan alltid vara kul att panga loss lite med AI:n när man inte har tid eller ork för att försöka hitta en vettig server med vettiga spelare, och så är det ju där man får pröva på sina taktiker innan man kör igång på riktigt

grymt spel ialf, hade bara testat soldiers- heroes of world war 2 innan, och tyckte om det ganska mycket, körde aldrig online på det dock, men detta är riktigt kul

man får verkligen tänka till, älskar verkligen att placera ut infantries o strategiska positioner, och invänta tills dem dumma ryssarna/tyskarna/amerikanerna åker förbi med sina tanks, sen BAM!

gillar verkligen hur man får tänka på sina soldater, skotten kan ta slut ibland, då får man försöka hitta mer, gillar verkligen realismen, detta kommer nog definetivt spelas flittigt !

Inaktiv

Det kommer finnas 19 kampanj uppdrag 5 allierade, 5 tyska (suck ) och 9 (?) ryska uppdrag.

Sen kommer det finnas en hel bunt med "extra" uppdrag..alltså typ "håll den här staden emot ryssarnas anfall"

Medlem

låter bra, men det ultimataste vore ju att inkludera någon sorts editor för göra egna scenarios och banor, sånt ger ju alltid ett STORT plus till ett spels livslängd

Medlem

Lär komma en editor, bara kolla på den som om till Faces of War. klockren för att skapa kartor, kampanjer, uppdrag etc.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Jupp editorn är redan bekräftad.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Jupp editorn är redan bekräftad.

Dåså, då är vi halvvägs i hamn redan där.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Yes, editorn kommer med spelet då man köper det!

Vill bara säga att det är ryska utvecklare, samma som gjorde Showw2 och FoW, nämligen Best Way som gör den stora delen av spelet.

Dessutom, det enda som sägs inte vara realistiskt är prototyper.. och avstånden (när man skjuter). De har dock sagt ett antal gånger att kampanjen (singleplayer) uppdragen kommer att vara så verkliga som möjligt, dvs. inga prototyper, de rätta fordonen som tjänstgjorde i de slagen etc.. Men det skulle bli lite svårt att göra ett strategispel med tanks som skjuter 1-2 km, hur stor skulle banan behöva vara då? Då snackar vi om någon slags simulator. Det var därför räckvidderna blev nedkortade, men var inte ledsna över det, de har endast ändrat på det! De har nämligen använt sig utav autentisk pansardata så att de ska bli så realistiskt som möjligt då man slåss med tanks etc.

Ni kanske känner igen mig från DMS-forumet.. om ni varit där..

- Shroom

Medlem

Spelen/spelserien är i mina ögon bland det bästa som gjorts. Om jag inte har fel för mig var väl DMS en drivande kraft till att Men of War påbörjades?

Var väl tänkt som en FOW mod från början? Men BestWay och 1C nappade.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Nja, man kan säga att MoW är en slags "addon", men ändå en "standalone". Tror nog inte att DMS har något med drivkraften att göra dock, eftersom Best Way började med Showw2, och har väl antagligen planerat in en hel serie. 1C ska bara ge ut spelet, de är utgivarna i öst, medan 505games (som även givit ut ArmA) ska ge ut det till resten av världen. Detta är på grund utav att MoW är två expansioner i öst, och ett spel i västvärlden.

Jag måste hålla med, spelserien är nog den bästa som gjorts! I alla fall en av topp 5!

Låt oss hoppas att de vidare utvecklar motorn och gör ännu ett spel i serien! Eller några expansioner! De har nämligen sagt att om de utvecklar motorn ännu mer, så kan de även blanda in fps i strategin!

- Shroom

Medlem

Jag har spenderat en hel del med MP Betan och jag är helt såld! Garanterat köp så fort jag ser det i affären!

Medlem

Fan , kul att se så många positiva pers till spelet , älskar det också och det blir ett givet köp, vilket kanske har framgått redan :P.

Skrivet av Mushroomcar:

Ni kanske känner igen mig från DMS-forumet.. om ni varit där..

- Shroom

Hah jovars Shroom jag tror vi har lirat mot varandra massa gånger också :D, jag går under nicket heady89 i MoW betan, har även lirat många av mina matcher med en polare vid namn Drapan.

Säg till om det ringer en klocka , Vi behöver hårdare motstånd vi vinner ofta och det som britter :D:D

Medlem

Ställer gärna upp, spelat FOW och SHOW2 sen de kom ut.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Nja, måste nog tyvärr säga att jag endast kört MoW-betan i "testmode". Eller i alla fall efter ett tag, sedan jag avskyr alla multiplayer typer utom Co-op!

Här nedan är en länk till modden jag brukar köra med de jag känner från ett tag tillbaka. Den här modden ger en så gott som 9000 i resources, vilket kan användas till att "spamma" gubbar, eller planera ett "coop" uppdrag med polarna. Dvs; En bygger ett försvar (man kan ju sätta ut sandsäckar, tankhinder och taggtråd) med kanoner, k-pistar med mera. Efter kanske 15 minuter så kan då de andra försöka smyga sig in i basen eller försöka ta över den om de nu vill så. Annars kan man köra grymt stora pansarslag eller infanteristormningar med modden!

http://www.digitalmindsoft.eu/forums/viewtopic.php?f=119&t=16...

Gl hf!

- Shroom

Medlem
Skrivet av Mushroomcar:

Nja, måste nog tyvärr säga att jag endast kört MoW-betan i "testmode". Eller i alla fall efter ett tag, sedan jag avskyr alla multiplayer typer utom Co-op!

Här nedan är en länk till modden jag brukar köra med de jag känner från ett tag tillbaka. Den här modden ger en så gott som 9000 i resources, vilket kan användas till att "spamma" gubbar, eller planera ett "coop" uppdrag med polarna. Dvs; En bygger ett försvar (man kan ju sätta ut sandsäckar, tankhinder och taggtråd) med kanoner, k-pistar med mera. Efter kanske 15 minuter så kan då de andra försöka smyga sig in i basen eller försöka ta över den om de nu vill så. Annars kan man köra grymt stora pansarslag eller infanteristormningar med modden!

http://www.digitalmindsoft.eu/forums/viewtopic.php?f=119&t=16...

Gl hf!

- Shroom

Hehe jo,
Men jag föredrar hela principen med att man har begränsade resurser osv, det gör spelet helt annorlunda mot tex CoH. Man slipper allt jävla spammande/byggande och kan istället fokusera på taktiken.

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Ställer gärna upp, spelat FOW och SHOW2 sen de kom ut.

Tar gärna en match nån dag xD

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mushroomcar:

Nja, måste nog tyvärr säga att jag endast kört MoW-betan i "testmode". Eller i alla fall efter ett tag, sedan jag avskyr alla multiplayer typer utom Co-op!

Här nedan är en länk till modden jag brukar köra med de jag känner från ett tag tillbaka. Den här modden ger en så gott som 9000 i resources, vilket kan användas till att "spamma" gubbar, eller planera ett "coop" uppdrag med polarna. Dvs; En bygger ett försvar (man kan ju sätta ut sandsäckar, tankhinder och taggtråd) med kanoner, k-pistar med mera. Efter kanske 15 minuter så kan då de andra försöka smyga sig in i basen eller försöka ta över den om de nu vill så. Annars kan man köra grymt stora pansarslag eller infanteristormningar med modden!

http://www.digitalmindsoft.eu/forums/viewtopic.php?f=119&t=16...

Gl hf!

- Shroom

Hehe jo,
Men jag föredrar hela principen med att man har begränsade resurser osv, det gör spelet helt annorlunda mot tex CoH. Man slipper allt jävla spammande/byggande och kan istället fokusera på taktiken.

Det var exakt det jag menade, men att man gör sitt eget "co-op uppdrag" med hjälp av modden!

- Shroom

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Element_Five:

Ställer gärna upp, spelat FOW och SHOW2 sen de kom ut.

Tar gärna en match nån dag xD

Gärna Kör localhost då de två övriga servrarna i den ryska betan suger och de alltid kastar ut en

Kör nästan dagligen numera med en polare, då oftast combat.

Spana in här för våra frontrapporter och screens.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

Vet vi när spelet släpps


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

7:e November är det sagt, men det verkar ju knappast troligt eftersom den internationella betan inte ens har börjat än plus att inget demo har släppts som de har faktiskt lovat att göra. Sedan så har de ju inte sagt något om releasen eller liknande på ett bra tag.. Så det lär väl dröja lite till..

- Shroom

Inaktiv

illa


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Tragiskt i så fall, spelar betan varje dag och provade en Combat FFA idag med några forummedlemmar, fungerade över förväntan så jag ser verkligen fram emot fullreleasen.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Jag hörde dock nu att de sagt på det ryska forumet nu att ett single player demo kommer i jul och spelet i Februari. Men detta är inte något officiellt, något osäkert i vart fall. Men man kan ju alltid hålla tummarna! Annars så får vi tänka positivt, ju längre det dröjer, desto bättre blir det!

- Shroom

Medlem
Skrivet av Mushroomcar:

Jag hörde dock nu att de sagt på det ryska forumet nu att ett single player demo kommer i jul och spelet i Februari. Men detta är inte något officiellt, något osäkert i vart fall. Men man kan ju alltid hålla tummarna! Annars så får vi tänka positivt, ju längre det dröjer, desto bättre blir det!

- Shroom

Så sant, så de inte gör som med FOW, släpper det ofärdigt!


signatur

Gamer since day one!

Medlem

var kan man ladda ner betan??

Skriv svar