Men of War, det mest realistiska RTS spelet

Inaktiv

Fy helvete vad mycket micro man måste ha för det här spelet


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

micro?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

micro?

Antar att han syftar på Micro-Management, att man måste hålla ständig koll på allting och säga åt alla vad de ska göra. HoI2 t.ex är precis tvärtom, en jävla massa Macro-Management.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av IceMan:

micro?

Antar att han syftar på Micro-Management, att man måste hålla ständig koll på allting och säga åt alla vad de ska göra. HoI2 t.ex är precis tvärtom, en jävla massa Macro-Management.

Nej, det är inte så han menar
Han menar micro, som man poppar pocorn i. Daah?!....

:P:P;)

Medlem
Medlem

dom hade inte sånt försvar på iwo jima.

Kolla in lite bilder och filmer

Medlem

nån som vet nån sida man kan få tag i SP maps å lira?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Alesi09:

dom hade inte sånt försvar på iwo jima.

Kolla in lite bilder och filmer

Vad menar du med sånt försvar? Specificera dig!

Det finns inga japanska saker eller soldater i Men of War. Måste därför använda tyska soldater och krigsmateriel

Medlem

Japaner kommer i en framtida patch. Gör klart terrängen först och fixa vapen/skydd sen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

nu finns japanska grejor

Medlem

Jasså? Vart hittar jag de japanska stridsvagnarna och kanonerna?

Medlem
Skrivet av Ymer:

nu finns japanska grejor

sooft! nu blev jag sugen på MoW igen, ska dra ner patchen och piska Marinkåren med samurai svärd

edit: vafan jag hittar verkligen inte patchen med japanerna? kan någon snälla länka, har kollat officiela forumet men det verkar ju som dem fortfarande inte släppt patchen än

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Ymer:

nu finns japanska grejor

sooft! nu blev jag sugen på MoW igen, ska dra ner patchen och piska Marinkåren med samurai svärd

edit: vafan jag hittar verkligen inte patchen med japanerna? kan någon snälla länka, har kollat officiela forumet men det verkar ju som dem fortfarande inte släppt patchen än

Han ljuger

Medlem

meh! so evil


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vafan, han fick mig verkligen taggad synd

men skumt att dem fortfarande inte släppt ut en ny patch än, minns för 3 månader sen att dem lovade släppa den varje dag, har ju fortfarande inte skett

Medlem

Men of War är enligt min mening ett av de roligaste strategispelen jag spelat på väldigt länge.

Känslan av att ha en pluton infanterister gömda i gräset väntandes på en stor, tung sovjetisk stridsvagn är oslagbar och när man väl lyckas krypa upp bakom en och slänga en anti-tankgranat för att sedan se hela altet flyga i luften är helt enormt kul.


signatur

Sånt e livet

Medlem

hmm, kanske borde vara lite mer aktiv här på forumet så jag hinner försvara mig :). Japanerna lades faktiskt till i förra patchen men ni hittar dom bara i editorn. Dom är alltså in spelbara ännu men några tanks och dom flesta infanteristerna finns att hitta i editorn!

Medlem

jag har varit inaktiv ett tag, men började köra för några dagar sen skulle vara riktigt kul att hitta ett gäng svenskar som fortfarande kör

Jag föredrar COOP men annars kan jag köra allting, jag är inte direkt så tävlings inriktad bara och kör mest för det är skoj och inte enbart för vinna !

PMa mig annars kan ni hitta mig i spelet med mitt nick : Alviar

Medlem

Nu finns japanerna att lira med nya patchen.
www.digitalmindsoft.org

Inaktiv

Fan, varför köpte jag hoi3 när jag unde köpa det här :/

Medlem
Skrivet av zauii89:

Nu finns japanerna att lira med nya patchen.
www.digitalmindsoft.org

vad snackar du om?

Medlem
Skrivet av Ymer:
Skrivet av zauii89:

Nu finns japanerna att lira med nya patchen.
www.digitalmindsoft.org

vad snackar du om?

Patchen 1.16.4 eller vad den nu heter inför japanerna och lite prestandaförbättringar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

är dock en unofficial beta patch typ, men japsarna e med

http://digitalmindsoft.eu/forums/viewtopic.php?f=9&t=4687

jag tankade via DMS server gick på typ 5röda


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Medlem
Skrivet av Vic0506:

är dock en unofficial beta patch typ, men japsarna e med

http://digitalmindsoft.eu/forums/viewtopic.php?f=9&t=4687

jag tankade via DMS server gick på typ 5röda

Varit en del strul med den patchen dock, men de flesta avvaktar till en officiell patch släpps.

Om ni vill ha svenskar att köra med anordnar skrivbordsgeneralen.se fightnight varje onsdag 22.00. Håll koll i denna tråden för info om moddar, karta och annan info: http://www.skrivbordsgeneralen.se/forum/phpBB3/viewtopic.php?...

Efter varje match/matcher läggs en liten AAR eller brief upp med screens från kvällen.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Jag spelar detta en hel del, helt otroligt RTS

För det mesta så lirar jag och polarn tillsammans, då blir det att man kör några Coop-svängar ihop. Men jag skulle verkligen vilja köra detta med 16 players på Teamspeak någon gång. Jobbar på att få ihop ett gäng man kan köra med regelbundet, gärna svensktalande så man verkligen kan gotta sig i strategin.

Jag kör under alias "hjerpeskans" och sitter på Anrop.se Teamspeakserver när jag lirar. Lägg till mig som vän i spelet om det låter intressant.

Inaktiv

Bodybag läste du inte Elements post, vi är ett gäng som brukar köra på onsdagar klockan 22:00 ibland andra datum med.

Vi brukar alltid vara 5-6 stycken i alla fall, för det mesta 6 stycken.
Fast vi kör inte på nyaste patchen då vi använder en mod som heter Commanders of War som ger en massvis med nya enheter m.m

Medlem

Köpte mitt som download från Telia. Versionen heter 1.022.1. Hur fanken ska jag patcha upp det? Inga patcher jag hittat tycks fungera. Tips?

Edit: tankade ner en polsk patch och det tycktes funka iaf.

Inaktiv

Jg köpte det och söker någon att spela med på lördag-söndag på dagarna

Medlem

har en hamachi server där vi brukar hänga o lira, vi använder moddar och kör på lan. vi har oftast jätte bra connections. vi använder banor jag o andra polare gjort, bland annat en försvars bana där alla tanks redan är utplacerade på kartan och man kan endast beställa in infantri.

joina hamachi om någon är sugen på sen kvälls lir någon gång.

server: oskarrole
pass: 123

Medlem

finns att köpa för 20kr på direct2drive.com

Skriv svar