Mest skrämmande PC spel ?

Medlem
Skrivet av xermalk:

Doom 3? den blev ju så sjukt förutsägbart efter ett tag då allt de gjorde var att spawna fiender i gångar man redan kollat/ bakoms ens rygg. Bra spel men skrämmande?

En upplevelse är subjektiv...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

S.T.A.L.K.E.R SoC är garanterat det läskigaste spel jag lyckats ta mig igenom. Det är så överj*vligt otäckt nere i laboratorierna att man håller på att dö av hjärtattack hela tiden De övriga spelen i serien kommer inte nära den vidriga känslan i första spelet.

Medlem

Amnesia utan tvekan, det är i en helt annan liga än de andra tidigare nämnda FPS.

Medlem

Silent Hill 2! Var så jäkla creepy stämning, ville inte spela det för det var så läskigt men pressade mig samtidigt att spela det för ville veta som hände i storyn. Mycket gripande spel.

Resident Evil 1, sket nästan på sig första gången hundarna hoppade in genom fönstren.

Condemned-serien. Aldrig har en pistol med 3 kullor kvar varit så värdefull i ett spel

Zax
Medlem
Skrivet av Locktail:

Silent Hill 2! Var så jäkla creepy stämning, ville inte spela det för det var så läskigt men pressade mig samtidigt att spela det för ville veta som hände i storyn. Mycket gripande spel.

Resident Evil 1, sket nästan på sig första gången hundarna hoppade in genom fönstren.

Condemned-serien. Aldrig har en pistol med 3 kullor kvar varit så värdefull i ett spel

Gör mkt känsla att man inte har obegränsat mkt skott och inget crossair är det heller, love it! Ska spela om condemed för tredje gången snart ..

Medlem

Amnesia

Penumbra 1 & 2.
vet inte hur 3e vart.

kan säga att om man lirar penumbra som de ska va. från början utan att ha en anning va det är.
så lyckas dom,.

Medlem

F.E.A.R. serien vet jag inte om den är särskilt skrämmande, jag upplevde det iaf inte så. Framförallt kan jag tillägga att jag spelade igenom FEAR 3 nyligen, och det är mindre "hoppa-till scener" än i de övriga spelen.

Medlem

Har alltid tyckt att vissa moment i Resident Evil 4 har varit otäcka.

När man är nere i kloakerna och ska spöa lillkillens livvakt
och
när man är på ön och för första gången stöter på de där svarta grejerna i människogestalt, så jäkla läskigt när man hör massa släpanden längre bort i korridoren.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kanske inte det läskigaste spel jag kört. Men Ao Oni var fanimej inte kul fösta timmen man lirade.


signatur

Rwa?

Medlem

Bara jag som tyckte att Dead Space var "läskigare" än Dead Space 2? Bara för att det kändes som att du var mer beredd att det skulle komma upp en mutant från en vent och förska slakta dig :).
Annars tycker jag att det inte finns så många läskiga spel men det skulle då kanske va:
*Doom 3
*Amnesia
*Dead Space
tror jag att jag skulle säga men vet inte riktigt för jag spelar inte så mycket "horror" spel.

Medlem

Amnesia tar nog priset för mig.
Sen har dock Fear o dead space fått mig o hoppa till

Inaktiv
Skrivet av xermalk:

Mest skrämmande PC spel? Amnesia, end of discussion.
Dock är det inte ett fps som de övriga spelen.

Ja.. det va fan otäckt så det va drygt , jag pallade inte och va tvungen att stänga av .. efter att ha kommit ner i källaren .. skräckfilmer eller spel påverkar inte mig annars , men det här va annorlunda

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Kanske inte det läskigaste spel jag kört. Men Ao Oni var fanimej inte kul fösta timmen man lirade.

Varför ska man lira ett spel som inte är kul?

Medlem

Amnesia är utan tvekan det läskigaste spel jag har försökt mig på. Är 10 timmar in och har inte ens klarat det än pga har gömt mig i alla hörn jag kan hitta.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Annanaz:

Kanske inte det läskigaste spel jag kört. Men Ao Oni var fanimej inte kul fösta timmen man lirade.

Varför ska man lira ett spel som inte är kul?

Tillåt mig att omformulera mig min bäste herre.
"Det må hända att följande spel inte är det mest skrämmande dator spel jag förbrukat tid på.
Men dock var spelet Ao Oni en skräck upplevelse i hög klass, under den första spelade timmen."


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Annanaz:

Kanske inte det läskigaste spel jag kört. Men Ao Oni var fanimej inte kul fösta timmen man lirade.

Varför ska man lira ett spel som inte är kul?

Tillåt mig att omformulera mig min bäste herre.
"Det må hända att följande spel inte är det mest skrämmande dator spel jag förbrukat tid på.
Men dock var spelet Ao Oni en skräck upplevelse i hög klass, under den första spelade timmen."

bra.

Kan ju vara skrämmande och kul på samma gång

Medlem

Condemned...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Blood va ganska skrämmande också när det va nytt. Men på ett humoristiskt sätt

Medlem

Amnesia är utan tvekan det "bästa"
sen kommer Penturama serien.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Ruskigt obehagligt

Medlem

My little pony-drakar i Skyrim.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av dmagnusson:

Undying är typ det enda skrämmande spel jag spelat igenom, det räckte för mig

Tyvärr så är bara Lizbeth Quest (1/5) och Aaron Quest (4/5) de enda som fokuserar på skräck egentligen. Ambrose och Bethany var egentligen ren och skär action. Keisinger var heller inte särskilt läskig men bjöd på ett par hjärtklappningar.

Men hur som helst så är Undying ett väldigt bra spel och värt att spela igenom

Pröva Cry of Fear och Afraid of Monsters, de är lite obehagliga faktiskt Team Psykskallar är jäkligt duktiga på skräck


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar