Minecraft Server?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jag har en egen server där jag och några kompisar byggt skitmycket på(tex http://www.youtube.com/watch?v=Zi6L5u_N564) ! Men för att kunna spela på den måste vi använda hamachi... varför är det så?

Enda jag skulle kunna komma på är att någon av er ej köpt spelet.

Medlem
Skrivet av hest:
Skrivet av Lolflakes:

Jag har en egen server där jag och några kompisar byggt skitmycket på(tex http://www.youtube.com/watch?v=Zi6L5u_N564) ! Men för att kunna spela på den måste vi använda hamachi... varför är det så?

Enda jag skulle kunna komma på är att någon av er ej köpt spelet.

Det har vi gjort.

Medlem
Skrivet av Slackerpete:

Veum är också sugen att kika in och snickra lite...

nick är Slackerpete

Fixat

Medlem
Skrivet av lillaiwazz:

Veum, får jag joina servern? lillaiwazz

fixat

Medlem

Ville bara säga att jag är grymmt imponerad över eran kreativitet på servern, har inte varit inloggad på en vecka pga mycket jobb i kombination med grymmt väder, shit var överraskad jag blev

Skrivet av veum:

Ville bara säga att jag är grymmt imponerad över eran kreativitet på servern, har inte varit inloggad på en vecka pga mycket jobb i kombination med grymmt väder, shit var överraskad jag blev

Kul att du tycker det, personligen så är det därför jag bygger, själva wow-faktorn.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Någon med Youtube konto och inspelningssoftware skulle kunna göra en genomgång på allt som byggts på servern, som jag tycker är en av de trevligaste jag spelat på. Det eller så kanske vi ska posta screens på skapelserna. förslag/synpunkter?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Är det adventure-mode eller creative mode?

Visst är det skoj att bygga, men adventure-mode är enligt mig det mest belönande då man får jobba för att få gjort saker. samt att det är mer spänning i det

Nyfiken på vad denna server kör?

Det är Survival mode, Main article: Survival (Game Mode)

In this mode, players will have to gather all their materials to build things and craft things. There is a health bar and an inventory.
Känns roligare när man får jobba lite för att bygga.

Those pesky creepers! blowing a hole in my ship!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Är det bara jag som har problem med att gå med i servern?
Får meddelandet: "Connection refused: connect"


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Nej då samma här, veum kör en privat server och har stängt ner den tidigare när det var mycket åska i hanns område, som nu kanske?. Det eller så har Whitelist strulat.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Då vet jag att det inte bara är för mig


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Det är Survival mode, Main article: Survival (Game Mode)

In this mode, players will have to gather all their materials to build things and craft things. There is a health bar and an inventory.
Känns roligare när man får jobba lite för att bygga.

Those pesky creepers! blowing a hole in my ship!

Vet inte om du försöker vara petig med att jag råkade skriva adventure istället för survival, för det verkar väldigt besserwisser det där svaret eller så vill du bara informera andra? För jag tror nog du förstod vad jag frågade även om jag skrev adventure istället för survival.

Faktiskt så var det inte menat att vara ens det minsta besserwisser, Jag är ingen expert på Minecraft så jag var tvungen att googla vilka spelsätt som finns. Survival beskrivningen stämde mest in på hur vi kör i servern, där det stog att i adventure mode kan man inte förstöra eller sammla material.

Så jag ber om ursäkt ifall du och någon annan tog illa upp, det var inte min mening då jag inte förstog vad du menade.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Faktiskt så var det inte menat att vara ens det minsta besserwisser, Jag är ingen expert på Minecraft så jag var tvungen att googla vilka spelsätt som finns. Survival beskrivningen stämde mest in på hur vi kör i servern, där det stog att i adventure mode kan man inte förstöra eller sammla material.

Så jag ber om ursäkt ifall du och någon annan tog illa upp, det var inte min mening då jag inte förstog vad du menade.

ah ok, my bad then. Njae det är typ "creative" och "survival" (default) som finns kan man säga. sedan finns det ju mods och så, som gör att man kan begränsa huruvida det går att ens förstöra block eller ej.

Men då låter ju den där servern du kör alldeles awesome var ett tag sedan jag körde. hade en dedikerad server 24/7 uppe med en del riktigt balla mods. väntar nu på att spelet skall bli "färdigt" så man kan köra en server utan mods, vilket man nästan redan kan då de lagt in flera saker som man tidigare hade mods till för.

Medlem

Något som vet release date på 1.7?

Medlem

Dem har inte satt ut ett release date för 1.7, men man får hoppas att dem gör det snart


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Sorry, my bad, gjorde en massa uppdateringar i server 2008 och eftersom jag är lat och inte har installerat minecraft servern som en tjänst så glömde jag att dra igång den efter reboot.

Vid åska så brukar inte servern gå ner om inte det blir strömavbrott längre än 20-30 minuter (ungefär vad UPS:en klarar av) däremot så brukar fiber switchen resetta för den sitter inte mot någon UPS, vilket orsakar nertid i några minuter.

EDIT: Har nu installerat minecraft som en system service

Medlem
Skrivet av iqoros:

Dem har inte satt ut ett release date för 1.7, men man får hoppas att dem gör det snart

Fasen, vill testa allt det nya, utan att behöva installera mods

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av iqoros:

Dem har inte satt ut ett release date för 1.7, men man får hoppas att dem gör det snart

Fasen, vill testa allt det nya, utan att behöva installera mods

Samma här
Tror jag mest vill testa Pistons


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem
Skrivet av iqoros:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av iqoros:

Dem har inte satt ut ett release date för 1.7, men man får hoppas att dem gör det snart

Fasen, vill testa allt det nya, utan att behöva installera mods

Samma här
Tror jag mest vill testa Pistons

Same, tänk alla möjligheter!! Är så himla taggad..

Medlem

Servern är nu uppdaterad till 1.7.1

Medlem

Veum, finns det chans att man kan få komma in och kika/bygga på din server, är ännu mer intresserad av vad folk kan hitta på nu när det finns pistons!

Nick: aerosolswe

Inaktiv

Veum kan du flytta på spawn platsen? för jag råka bygga min by runt det utan att märke av att det var spawn platsen förrän jag hade byggt en del hus så nu kan jag inte sätta ut block där jag vill >.<


signatur

Psn name:Demodemo222

Ajaj, bygg runt?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Veum, finns det chans att man kan få komma in och kika/bygga på din server, är ännu mer intresserad av vad folk kan hitta på nu när det finns pistons!

Nick: aerosolswe

Fixat, sorry att det tog lite tid, semester å sol, blir inte så mycket tid framför datorn

Fler spelare sökes. Kom igen nu alla som spelar Minecraft, Ansök whitelist acces av veum och gå in på servern manlovepvp.com
Låt oss göra denna server till den bästa FZ members only servern på nätet


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Göttans, ska komma in när jag har tid! (Troligtvis om någon timma <3 natt-tider)

Var inne och kollade snabbt och måste säga att jag gillar alla kreativa verk!

Medlem

Veum jag vill gärna komma in och spela på din server, adda Vogs så är du trevlig

Inaktiv

Oy, hur går det med Minecraft?

123
Skriv svar