Minecraft Server?

Byggs till det glöder, fast det är lite för få spelare på en och samma gång. So come on in, and pick up an axe


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Vogs:

Veum jag vill gärna komma in och spela på din server, adda Vogs så är du trevlig

Fixat

Medlem

Lägger upp lite bilder från servern
Men vill att fler kommer in och bygger, Traveller kan vara läskig ibland :S


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Inaktiv

Väldigt fint byggt! : )

Medlem
Skrivet av Grimley:

Väldigt fint byggt! : )

Tack tack
Fast Traveller har nog byggt det mesta
Ska du inte komma in och köra lite då?


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

With my last words, i Curse Zoidberg!

aldrig igen...


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

http://www.galaxyone.se Söker efter fler trevliga/kreativa spelare över 16 år. Svensk/norsk server.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Funderar på att göra en wipe på min "privat" SMP server (100/100 lina)

systemet är lite overkill och körs på en ssd (en linux terminal)

en i7 2600k och 16gb ram.
världen ligger på RAMdisk och cronjobs fixar en hård backup varje halvtimme till en 2x1tb (raid1) hdd
Overviewer (googlemaps) uppdateras 4 gånger om dagen (också separat hdd).

Just kör jag craftbukkit med Essentials (de vanliga grejer + permissions).

Om jag nu ska göra en wipe på servern och göra det 'open for all', skulle jag behöva lite hjälp med att välja lämpliga plugins och kanske lite admins :>

Jag själv är van med att spela 'legit' utan att fuska med give eller godmodes... :>

nåt som vi byggt http://www.youtube.com/watch?v=IGx_0eCemPo&feature=related (inge give, endast warp användes för att hämta grejer från lagret )

Medlem

Veum jag skulle vara intresserad av att vara med på servern. Har samma nick som här.
Hur många är ni som spelar på den?

Kurrzone är nu Whitelistad

Inte så många faktiskt, runt 15. Fast måste säga att det inte är så stort tryck jusst nu. Möjligen för att det finns andra större servrar med fler spelare, men Veum har en stabil server med intressant genererat landskap, många möjligheter finns. Är själv nästan uteslutande inne på veums server och önskar se fler spelare inne samtidigt.
Snart så är vi fler, hoppas jag. No Griefing!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Kurrzone är nu Whitelistad

Inte så många faktiskt, runt 15. Fast måste säga att det inte är så stort tryck jusst nu. Möjligen för att det finns andra större servrar med fler spelare, men Veum har en stabil server med intressant genererat landskap, många möjligheter finns. Är själv nästan uteslutande inne på veums server och önskar se fler spelare inne samtidigt.
Snart så är vi fler, hoppas jag. No Griefing!

Tack och bock! ^^

Inaktiv

Finns det plats för mig också? Om så är fallet så är mitt nick: Cradlex

Skrivet av Grimley:

Finns det plats för mig också? Om så är fallet så är mitt nick: Cradlex

Klart det finns plats. You're on the list!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Hej allihopa! Finnes det kanske en ledig plats på den vita listan?

Namnet jag använder på Minecraft är densamme som jag använder här..

Medlem

Fixat, och så har jag uppdaterat servern till 1.8.1

Inaktiv

Hur går det med servern veum? Samt lirar ni Minecraft alls längre?

Medlem

Servern är uppe och fungerar, och så har jag börjat spela MC igen


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Inaktiv
Skrivet av iqoros:

Servern är uppe och fungerar, och så har jag börjat spela MC igen

Nice, har inte kört Minecraft på evigheter.

Medlem

Hejsan på er!

Tar och återupplivar tråden såhär lagom till att minecraft släpps i skarp version.

Har haft en server ihop med några goda vänner i lite över ett halvår nu och vi tycker det har funkat bra men har haft svårt att hitta andra att spela med. Nu när spelet äntligen släpps tänkte vi göra en liten nystart och kanske finns det någon här som är intresserad?

Vill man veta mer så har vi lite info på våran hemsida; www.wombawomba.se och är det så att man vill vara med och spela så är det bara att skicka en liten ansökan där och skriv gärna fz som referens så slipper ni posta här om det.

Väl mött vänner!

Medlem

Veum är serven fortfarande uppe? Var whitelistad under namnet "Ekluunds" men kan ej logga in?

Medlem
Skrivet av 93nisse:

Veum är serven fortfarande uppe? Var whitelistad under namnet "Ekluunds" men kan ej logga in?

Jag tror inte han har uppdaterat server till 1.0.0.


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem
Skrivet av Natte:

Hejsan på er!

Tar och återupplivar tråden såhär lagom till att minecraft släpps i skarp version.

Har haft en server ihop med några goda vänner i lite över ett halvår nu och vi tycker det har funkat bra men har haft svårt att hitta andra att spela med. Nu när spelet äntligen släpps tänkte vi göra en liten nystart och kanske finns det någon här som är intresserad?

Vill man veta mer så har vi lite info på våran hemsida; www.wombawomba.se och är det så att man vill vara med och spela så är det bara att skicka en liten ansökan där och skriv gärna fz som referens så slipper ni posta här om det.

Väl mött vänner!

Tjena skickade en ansökan på sidan, skulle vara grymt att få lira lite Min vän "whitewash" gjorde det med. Hoppas ni accepteras oss!

Är någon fortfarande på servern?
Blev sjukt sugen på att lira lite igen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag skulle gissa på att Veum inte har uppdaterat servern, så sitter o spelar singleplayer i nuläget


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

skulle vara schysst å spela på din server veum

ign:sampe02

Avstängd

Sugen att joina servern ifall den är igång ännu

Ingame namnet är Zlither sedan om folk minns mig får ni ha vilka uppfattningar ni vill om mig, men jag är skötsam när det kommer till att lira på servrar samma gäller mot folk även om folk skapat andra åsikter om mig från ingenstans.

Medlem

Är med sugen på lite minecraft.. får man vara med? spelas det fortfarande?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

123
Skriv svar