Inaktiv

glömde den viktigaste "modden" av alla:

FCOM

http://devnull.devakm.googlepages.com/

(tillsammans med WryeBash)

http://wrye.ufrealms.net/Wrye%20Bash.html

för att kunna få alla "overhauls", etc. att samarbeta (MMM, OOO, Franscesco, Bob's Armory, WarCry)

samt det viktigaste programmet på planeten;

BOSS (Better Oblivion Sorter Software), för att fixa din load-order, utan att du måste sitta i (som vi andra gjort, bokstavligen 100-tals timmar) och få ordning på allt;

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=20516

(lägger till fler, när jag orkar kolla genom mina moddar ^^)


signatur

C64 will never die
only the players

Medlem

Ny tappning av den bästa modden till Oblivion har släppts! Närmare bestämt version trekommanoll av Ruined Tail's Tale länk finner du här; http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=910807

E: Fick klippa och klistra lite i länken.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Trevligt att det alltid kommer nya, bra moddar till allas vårat favoritspel ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag har haft tankar på att ta upp Oblivion igen, fast på PC denna gång. Kollade igenom den här tråden men de flesta länkarna på första sidan verkar inte fungera.

Skulle helst vilja ha tips på något "megapack" med moddar då jag normalt brukar bli helt besatt av letandet och oftast hinner tröttna på själva spelet redan innan jag ens har hunnit starta det. Om det nu inte finns något "megapack" tar jag självklart emot tips på enstaka moddar.

Vad jag har förstått är OOO en modd som man mer eller mindre måste ha? Någon mer med samma "måste-ha-status"? Vill helst inte ändra på spelet för mycket, utan hålla mig relativt nära original med undantag av moddar som endast förbättrar det "tekniska", dvs. inte en massa extra uppdrag.

EDIT: Tar även gärna emot tips på moddar till Morrowind, då jag har haft tankar på att starta upp det också.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Nån mer än jag som tycker att någon som är aktiv på forumet borde starta en ny Mod-tips tråd då den här längre inte uppdateras? :/

I sådana fall är jag frivillig! :D, Dock kommer jag antagligen inte lyckas göra en så gigantisk förstapost som Crenshaw gjorde men tids nog så kanske...

EDIT: Och samtidigt kanske slänga in en del Morrowind-moddar?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Håller med dig. Inte så lönt att ha en lista där länkarna inte fungerar. Dock kan man ju alltid gå in på tesnexus.com och söka efter dom. Formateringen är också ganska störig.

Är nog ingen bra ide att starta en ny tråd, då det inte är någon hög aktivitet på detta forumet och resten av tråden innehåller säkert många bra tips. Enklast är väl om något skriver ihop något, PMar mig och jag ersätter det på förstasidan.

mr.bear: OOO är nog inget om du vill behålla orginalkänslan, IMHO. "TIE" är nog att föredra där, speciellt om du tänker köra tjuv.

Nästan 3 år sen jag var inne på den här tråden.

Medlem

Har uppdaterat första inlägget.

Medlem

jag drog hem FCOM + deadly reflexes och några små mods, t.ex små byar och några fler städer på kartan. Och nu efter jag haft skit kul med min nya gubbe i 7 timmar så märker jag att han fortfarande är level 1. Är det meningen med OOO?

För när jag kollar på stats sidan så har inte slidern rört sig nånting där det står "progress to next level". Ska man inte gå upp i level eller? Annars så har det mesta funkat skit bra och jag har hittat en ny sida av oblivion

Medlem

Du måste sova!


signatur

Wai

Medlem

JAg har alltid installerat Francescos mod. som bas... sedan varierar det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Efter att ha läst den här tråden bland annat så bestämde jag mig för att installera om Oblivion.

Tog mig 2 dagar give or take att kom fram till vilka mods jag ville ha, läsa på om dom och installera dom. Men oj var det värt det.

Jag har försökt undvika mods som tror att dom är bättre en vad dom är, typ FCOM, midas etc som innehåller minst lika mycket skit som dom gör nytta (imo).

Så mitt resultat blev som följande:

OOO, natural enviorment och deadly reflexes som grund + lite andra små mods som natural faces, ras/utseende och utrustnings tillägg.

Är väldigt nöjd med det, skippade unnecessary violence då det verkade både klumpigt och i tidigt stadie. skull kunna tänka mig nån mod som lägger till lite mer och varierande magier med bra animationer och bra balans, har dock inte funnit någon.

I vilket fall kan jag starkt rekommendera OOO+deadly+n.enviorments, oavsett smak.

Medlem

Gör gärna en komplett lista på de mods du använder för tillfället burkmopp, jag sitter själv och funderar på vad jag ska köra med nästa gång jag kör igenom Oblivion.

Ifall du orkar dvs, jag tenderar alltid att sitta och experimentera för mycket numer med nya mods som lovar mer än de håller.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Förutom OOO+deadly+n.enviorments har jag inte mycket att tillägga förutom alla kompatibilitet mods man måste ha, en som hjälper till att sortera mods så dom hamnar i rätt ordning och som tidigare sagt lite raser/hår eftersom jag finner dom "vanliga" karaktärerna så otroligt fula + en extremt fånig kläd affär (typ anime/jrpg kläder, mycket detaljer dock om man nu gillar sådant).

Om det verkligen skulle behövas dock, så skulle jag väll kunna gräva upp lite länkar till alla mods och verktyg jag har använt mig av, då en del har krävts för att få andra att fungera.

Ifall du undrar över nån av modsen kan jag även ge en kort beskrivning, ifall så önskas.

Medlem

Mitt eviga dilemma... jag installerar massa mods, spelar en hel drös timmar. Hittar nya mods och startar om med de nya. Något som gör att jag sällan spelar karaktären till höga lvls. Dessutom så har jag _alltid_ en lvl-justerare så det tar ca fem gånger längre att levla upp. (original så levlar man sjukt snabbt)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

OOO gör det segare att få levels bla.

Varför du behöver starta om förstår jag inte riktigt då det är bara att uppdatera spar-filerna med bash.

Jag kunde till och med ladda nån 2 år gammal fil från vanila, inga som helst problem. Men jag föredrog att starta om från början då min gamla vart lite för imba.

Medlem

Har kanske kommit upp tidigare, men The Elder Council, är en mod som jag knappt klarar mig utan längre. Ger mer djup...

Medlem
Skrivet av Bethlen:

Har kanske kommit upp tidigare, men The Elder Council, är en mod som jag knappt klarar mig utan längre. Ger mer djup...

Låter spännande, är det en quest?


signatur

Memento Mori

Medlem

Tjena, vet någon någon mod som skapar nya creauters? alltså så dem blir tex större, jättar , drakar MM... =D

tacksamförsvar

Inaktiv
Skrivet av waagaard:

Tjena, vet någon någon mod som skapar nya creauters? alltså så dem blir tex större, jättar , drakar MM... =D

tacksamförsvar

http://tesnexus.com/downloads/cat.php?id=83

Nån som kan tipsa om bra nya moddar?.

Inaktiv

Kan rekommendera modden Better Cities, till vissa...
Helt otroligt vad den gör för din fps, jag kör med ett gts 250 och en Q9400 @ 2.66 GHz, utan modden har jag cirka 40-50 fps i städer (med Qarls texture pack 3) men när jag använder Better Cities går min fps nästan aldrig över 20, utan håller sig run 15.

Annars så gör den en hel del till de annars tråkiga städerna.

h93b


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av burkmopp:

OOO gör det segare att få levels bla.

Varför du behöver starta om förstår jag inte riktigt då det är bara att uppdatera spar-filerna med bash.

Jag kunde till och med ladda nån 2 år gammal fil från vanila, inga som helst problem. Men jag föredrog att starta om från början då min gamla vart lite för imba.

Installerar man levlat material så vill jag njuta av hela modden. Inte bara för hög lvl. Så startar man om så får man användning för låg lvl prylar/monster också.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

För er som har prestandaprobs så finns det en hel del bra moddar som fixar till sånt. Gå in på http://tesnexus.com och sök på "performance mods".


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

RECOMENDERAR DRAK-MODEN

Medlem

Ifall du har en länk till nån sida där man kan läsa lite mer om den och ladda hem den vore det trevligt

Tack på förhand!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skriv svar