Moddar i Fallout 4 och lite svensk radio

Medlem
Moddar i Fallout 4 och lite svensk radio

Hej, ny forumit på torpet!
Kunde inte se någon Fallout 4 relaterad tråd så jag drar igång den här om moddar. Hoppas även få höra om era tankar och era mest efterlängtade moddar!
Personligen har jag en del väldigt specifika tankar omkring vad man kan göra med musiken i spelet. Ett problem jag alltid haft med Fallout tidigare är den väldigt begränsade mängd låtar som finns, det känns snabbt som om spelet innehåller ca 5 låtar. Enhanced GNR var ju en mod som fixade detta men eftersom jag spelade på konsol så blev det inget för mig.
Musik i spel är annars för mig en av de viktigaste aspekterna för att göra världen levande och varierande. Tänk er ett GTA utan radio?

Nu funderar jag på att göra en egen radiostation
till Fallout 4 med framförallt musik och lite enstaka mellansnack, kanske lyssnarbrev, reklam och något program någon enstaka gång. Jag tänker att det hade varit kul att göra det på svenska i bästa Lennart Hyland-stil! Man kunde tänka sig att det i Minesota vid tiden för bomberna fanns något vault med svenskättlingar som därför levt kvar i någon lustig antikverad och kanske lite förvrängd svenskhet.
En ensam överlevare har bosatt sig i någon radiomast med sina skivor och sänder därifrån sina skivor till kaffet:
https://www.youtube.com/watch?v=XnIXbTGa14M&index=4&list=PLEC...
https://www.youtube.com/watch?v=YOQoqm-VA1w&index=2&list=PLEC...
https://www.youtube.com/watch?v=BtvOmK5RIek&index=1&list=PLEC...
Man kunde byta ut innehållet löpande så att lyssnare kunde uppdatera modden och så få en variation i innehållet, nästan som en podcast man följer i spelet.
Modden kunde ju gärna suppleras med en midsommarstång i olika utföranden, sill, möjlighet att odla potatis, morakniv, boforskanon och faluröd färg till husbygget

Lite ambitiöst såklart men just därför undrar jag lite, vad tycker ni om denna idiotiska och onödiga plan? Skulle ni lyssna på en sådan radio? Skulle ni skriva och önska låtar och berätta historier från ert wasteland?
Och inte minst, vilka andra moddar tänker ni själva skulle göra er upplevelse maximal?

Medlem

Det är inget för mig personligen, men jag tror säkert att andra skulle uppskatta en sådan mod rejält.

Jag gillar moddar som t ex Frostfall till Skyrim, som lägger till fler rollspels- eller överlevnadselement.

Medlem

En fantastisk mod, Frostfall som jag tyvärr aldrig haft möjlighet att spela själv. Betyder det att du även rollspelar din karaktär? Somt.ex. alkis, måste dricka all alkohol osv.

Medlem
Skrivet av triphide:

En fantastisk mod, Frostfall som jag tyvärr aldrig haft möjlighet att spela själv. Betyder det att du även rollspelar din karaktär? Somt.ex. alkis, måste dricka all alkohol osv.

Nej, bara i grova drag, t ex de klassiska "onda eller goda alternativet i quests"-valet. Då håller jag mig konsekvent. Men rollspelselement är ju stämningshöjare, och jag har svårt att tänka mig att spela Skyrim utan Frostfall eller New Vegas utan Hardcore Mode.

Medlem

låter ju som en kul grej men vet ej om jag hade använt någon sådan mod.

Jag är i valet och lvalet, boka FO4 till pc eller ps4:an? Ps4:an suger ju men soffan å stora teven med surround ljud lockar ju en hel del.....hmmm men inga moddar. hur tänker ni kring detta?

Medlem
Skrivet av rolar:

låter ju som en kul grej men vet ej om jag hade använt någon sådan mod.

Jag är i valet och lvalet, boka FO4 till pc eller ps4:an? Ps4:an suger ju men soffan å stora teven med surround ljud lockar ju en hel del.....hmmm men inga moddar. hur tänker ni kring detta?

Jag tänker boka inte alls. Boka aldrig något spel överhuvudtaget, du får inget för det.

Du kan spela PC-versionen i soffan med Steam Big Picture eller en Steamlink, men återigen, boka inget. Vänta och se så att det är ett bra spel och att den versionen du är sugen på är en bra portning först.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av rolar:

låter ju som en kul grej men vet ej om jag hade använt någon sådan mod.

Jag är i valet och lvalet, boka FO4 till pc eller ps4:an? Ps4:an suger ju men soffan å stora teven med surround ljud lockar ju en hel del.....hmmm men inga moddar. hur tänker ni kring detta?

Jag tänker boka inte alls. Boka aldrig något spel överhuvudtaget, du får inget för det.

Du kan spela PC-versionen i soffan med Steam Big Picture eller en Steamlink, men återigen, boka inget. Vänta och se så att det är ett bra spel och att den versionen du är sugen på är en bra portning först.

Ja iofs, sant att man kan vänta. Men är ju så otålig =P

Medlem
Skrivet av rolar:

låter ju som en kul grej men vet ej om jag hade använt någon sådan mod.

Jag är i valet och lvalet, boka FO4 till pc eller ps4:an? Ps4:an suger ju men soffan å stora teven med surround ljud lockar ju en hel del.....hmmm men inga moddar. hur tänker ni kring detta?

Jag sitter i samma båt som du och kommer absolut köra på PC. Det här kommer bli ett sådant spel man spelar så sjukt mycket så att det känns värt det, men kommer lätt att koppla in det till spelsoffan. Vill absolut sitta bekvämt bakåtlutad när jag spelar.

Sedan ska du vara medveten om att moddar nästan säkert kommer till PS4 också, mycket har hintats om det, men med det sagt så är frågan om hur många av moddarna som kommer fungera bra på konsolerna. Mycket skoj kommer säkert funka men många som har bättre koll än mig menar att de script extenders som krävs för väldigt många moddar omöjligen kan fungera på konsol. Om det är sant eller inte har jag svårt att svara på men med tanke på hur mycket moddar kan ge just dessa spel så är det slut på halvmessyrerna för egen del!

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag tänker boka inte alls. Boka aldrig något spel överhuvudtaget, du får inget för det.

Förutom i detta fall, då man kan få sin helt egna pip-boy

KoP
Medlem

Skulle nog inte lyssna på en sådan radio i FO4 då det förstör inlevelsen.

Karl Wehle - Jag kommer ikväll under balkongen

Vilket pervo!!

Medlem
Skrivet av KoP:

Skulle nog inte lyssna på en sådan radio i FO4 då det förstör inlevelsen.

Asch då vad synd. Men kan det inte bero på hur man genomför det (musikval, skådespeleri, kommentarer på spelvärlden) eller är det bra så att du känner att en svensk-amerikansk radio DJ i sig skulle förstöra den helamerikanska stämningen? Vilka moddar är det du känner skulle förhöja stämningen?

KoP
Medlem
Skrivet av triphide:
Skrivet av KoP:

Skulle nog inte lyssna på en sådan radio i FO4 då det förstör inlevelsen.

Asch då vad synd. Men kan det inte bero på hur man genomför det (musikval, skådespeleri, kommentarer på spelvärlden) eller är det bra så att du känner att en svensk-amerikansk radio DJ i sig skulle förstöra den helamerikanska stämningen? Vilka moddar är det du känner skulle förhöja stämningen?

Nu borde jag kanske nämt att jag aldrig brukar gå runt och lyssna på radion som finns i Fallout när jag spelar. Och moddar har jag inte mycket övers för då jag tycker att spel ska spelas enligt utvecklarnas vision.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu borde jag kanske nämt att jag aldrig brukar gå runt och lyssna på radion som finns i Fallout när jag spelar. Och moddar har jag inte mycket övers för då jag tycker att spel ska spelas enligt utvecklarnas vision.

Hahaha ok ja då fattar jag.

1
Skriv svar