Medlem

VDn chattade med spelarna och närmsta patcherna och framtiden vad vi kan förvänta oss. Hur territory control kommer att funka, belägringsmaskiner, och mycket mera ...:

http://www.mortalonline.com/forums/51736-house-commons-chat-l...

Medlem

Jag resubbade för kanske en vecka sen, och gillar vad jag ser. Trots att det fortfarande är lite buggigt så är det en klar förbättring från releasen.

Har äntligen kommit igång med crafting och min kompis kommer snart kunna skapa Steel på löpande band, så nu är det bara att börja spara till ett hus...

Medlem

I måndags kom en riktigt trevlig patch med bl.a. territory control, belägringsmaskiner (2st typer), banners etc ...

http://www.mortalonline.com/forums/51915-patch-notes-v-1-22-3...

Star Vault har nu även presenterat vad dom tänkt patcha in dom kommande 3 veckorna, på måndag kommer första patchen:

Citat:

Development roadmap for the next 3 weeks.
Please keep in mind that these are NOT the complete patchnotes.

Week 1: 23 august

* Major focus on bugfixes
* New mount type + equipment
* New creatures
* Trees of Myrland get a visual update
* Performance increase for some cities

[b]Week 2: 30 august[/b]

* Fishing
* Texture optimization
* Magic update
* New improved realistic collision system on weapons
* Option to aim up and down and move siege weapons
* New creatures
* Alarm Bell on keeps
* New "pickables" including stones for siege weapons
* Craftable Mount gear
* Possibility to let siege weapons stay in the world until they are destroyed
* Basic Alliance option
* Basic tax system for land controllers

[b]Week 3: 6 September[/b]

* Mount weapons
* New weapon group: crossbows
* New armor sets
* Basic Alchemy
* Epic Creature
* High resolution textures support
* New creatures
* New dungeon
* Fledging flag
* Increased storage space for keeps including a vault chest to keep tax money in

Stor fokus på mer content (många fler olika varelser i världen samt en unik episk varelse, dödar man den spawnas den aldrig mer).

[http://www.mortalonline.com/content/under-development]

Medlem

det jag är mest glad över med den nya roadmapen, är att SV har insett att en patch med bugfixes behövdes.

Samt nya träd

Medlem

För första gången har en spelare upptäckt den sällsynta Greater Kimuru'n. Utgången blev dödlig. Den sägs vara 3 grr större än en minotaur och besöka grottsystem.

PS: Detta är bara en vanlig boss, ingen episk boss (som bara spawnas 1 gång). Den första episka bossen patchas in om 2 veckor, fram tills dess kommer många fler mobs att patchas in med början imorgon.

http://img836.imageshack.us/img836/8287/greaterkimuru.jpg

Medlem

Hur är det med MO nuförtiden? Fortfarande seg combat, drygt crafting system osv? Har det lagts till några mer grottor och nya ställen att explorea? Innan release gick det att utforska allt under en dag vilket var lite synd. Hur är det med NPCs? Dialoger? Skills och skillbooks?


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Inaktiv

Dialoger? Finns inget sådant. Skulle säga att combaten var bättre vid release än vad den är nu. Finns lite epic bossar nu. Gömda i grottor. Vissa skills är buggade åt helvete vissa funkar fin fint.

Medlem

Greater Kimuru video:

http://www.youtube.com/watch?v=QNQZQwe7vQ0

Combat är knappast segt idag. Möjligen om du är newbie och har starter vapen.

På måndag är fokus bug fixes ... m.m.

Medlem
Medlem

Max grafik setting på nya riddjuret Molva. Måste säga att riddjuret ser riktigt coolt ut!

http://www.mortalonline.com/forums/52423-queen-moh-ki-molva-b...

Observera att vi snart får ännu bättre grafik, Hi Res.

Medlem

"Lawl. A post from one of our Guildies about Mortal Online;

"They really fucked it up big this time. Turns out my guild leader was actually HC Calix and his wife Bibi was GM Tiamat. Due to the NDAs they signed, they couldn't inform anyone. Syndic is the guild leader of CIR with CIR being the head of the Promethean Alliance, the largest on the server. This is what he wrote...."

Quote:
Alfie posted more about this in the other topic, but I was keeping with the NDA I signed - which is about as valid as a used roll of toilet paper since I never got a copy signed by both parties. So yes, I'm HC Calix and Bibi was GM Tiamat.

Every single bug Prometheus found - and every single bug you guys told me for my "Bug Compedium" - was posted by me, on the GM forums for the Devs to read. If I wanted to abuse the information I was privy to, we could have duped enough gold to build 10 keeps - indeed, there was an exploit to purchase 30 keep deeds for 1 silver, so we could have gotten 30 keep deeds. The day thieving was implemented, you could dupe stolen items by stacking them endlessly on things. So, steal 1000 bone tissue, split stack, put 999 on 1 gold coin, voila, 1000 gold coins. Rule of thumb, every patch brings 1-5 major exploits and 1 dupe method.

Bibi has been set up as a scapegoat in Starvault for Henrik's failed business moves (they postponed loans, invested with money they didn't have yet, etc). Can't go into exact details, because of legal matters. She has been removed from the GM staff, and I've been found guilty by association - removed from the GM staff and permabanned on the forums. All by Community Manager Maerlyn, while the Lead GM Pompeii was on vacation. He was supposed to be back today (Tuesday), but we have been informed by friends in the GM staff that Henrik declared a blackout on communications against us. So in effect, Pompeii refused to talk to us. We had to find out we've "left the team" (as Maerlyn told everyone) from a fellow Counselor. In addition to that, we've had our game-vouchers(compensation that GM's get, free gametime) removed ~1-2 hours after being kicked off the team with no notice, or explanation.

Bibi(Epaphus, Animus, Tiamat) and myself (Calix) were the EU Game Support. Two volunteers. The only paid staff is Pompeii (Lead GM) and Discord (GM), who is only paid (100$ a month) for rebooting the server during US time.

Every hacker we've banned, has been unbanned inside 3 days - usually by sending a PM to Henrik, then Henrik comes screaming in Ventrillo why was Person X banned. Or, they wouldn't bother with even that, they'd just be in-game again the next day; usually the way to avoid a permaban is to go into game account and change the username. This was employed by Russian who was permabanned a whopping 7 times, on the 8th time he was "permabanned" we were told to stop banning him because he gave information about exploits and pays 3 subscriptions.

No exploiters, no hackers, no cheaters, no dupers have been banned. No duped in-game items were removed, the only removed items were all the question-mark items because they didn't know how to fix it. Up to about a month ago, the only "means of hack detection" were the same as the regular player - fraps it. Only advantage we had is that we could fly invisible, and we were still detected by 3rd party radar programs.

So to cut the long story short, we got screwed and scammed of the gametime we earned (game-vouchers are awarded after a month's work).

I don't intend to subscribe for this month. We've discussed this endlessly with the officers, some of them like Predator don't seem to intend to pay their subs anymore, some like Nidhogg have 3-month subs running and are a bit screwed. Next month, I'll reconsider if there's anything to really return to - I suspect SV will go bankrupt soon, since I can confirm that during prime-time EU there is ~300 people playing on the server.

Personally, I regret even getting involved in Mortal Online. The only reasons why I'm leaving it open that I might return after a month; is that I don't want to see a year's worth of hard work by the guild go to waste, and there is nothing out there for CIR to play.

In my absence, I leave Sengyr in charge of CIR's MO division. It has been a privilege and a great satisfaction to be playing with you guys and building something truly great; you can be proud in the fact that out of all the constructed keeps on the server, ours is the only one constructed with legitimate gold."

Medlem

köpte spelet men ångrar mig som fan. Har hållt på hela natten och halva dagen men kommer inte in i spelet....bra skit!

edit: det tog 45min att komma in på lägsta inställningarna.....var inne i spelet i 5min sen crash haha

Medlem

Någon här på FZ som fortfarande lirar MO och kan isåfall rekommendera en trevlig guild?

Medlem

jag lirar fortfarande lite medans jag väntar på de närmaste patcherna, kan tyvär inte tipsa som en guild då jag å mina polare lirar utan en just nu. Men jag tro alltid att Recsu vill ha medlemmar till Valhalla

http://www.mortalonline.com/forums/39460-valhalla-swedish-nor...

Medlem
Skrivet av Gustavb:

Någon här på FZ som fortfarande lirar MO och kan isåfall rekommendera en trevlig guild?

Valhalla är säkert en bra guild. Forsaken vet jag har flera trevliga spelare och är hjälpsamma. Forsaken är en blå guild dock.

Medlem

Ny och mycket intressant info rörande den kommande stora patchen som kommer att förbättra Mortal Online på många sätt, iom den nya Epic engine.

VD's säger att Mortal Online kommer att kännas som Mortal Online 2. Bättre optimerad grafik och snyggare grafik med High Res, resten av monsterna läggs nu in med riktig fungerande AI där man nu blir mer belönad då man lootar varelser, snyggare och bättre användar interface i Flash, osv ....

Bättre att ni läser själva vad VDn skrev igår kväll på IRC:

http://www.mortalarena.com/irclog.php

Ser faktiskt riktigt lovande ut.

Kolla på denna youtube film som Star Vault releasade för några dagar sedan som visar hur bra deras grund models på monster ser ut. Nu när vi får High res etc ... så kommer världen och monster att komma att se betydligt bättre ut än förrut.

http://www.youtube.com/watch?v=d0o1Lj716Lk

Medlem

På måndag kommer nästa patch, den med nyare UE och Atlas.

Citat:

• New build on both the network solution and Unreal Engine.
• Native 64 bit OS support with improved memory management.
• Direct X 10 support and general performance increase.
• Added high resolution textures on all creatures and the world of Nave.
• Overall optimization and performance increase in the world of Nave.
• The majority of trees in Nave are now powered by SpeedTree.
• Flash user-interface support .
• New lightning system which gives better performance on shadows and an improved visual effect throughout the game.
• Navmesh system implemented into the build.
• Expanded server side checks and included protocols to verify legal in-game actions for players.
• A prediction and interpolation system is now in place for more precise movement.

Läs resten av patchnotes här:
[http://www.mortalonline.com/forums/54092-patch-notes-new-buil...]

Medlem

Hur går det för star vault och mortal online? Har sj inte lirat eller överhuvudtaget hört något av det efter första månaden efter releasen.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Hur går det för star vault och mortal online? Har sj inte lirat eller överhuvudtaget hört något av det efter första månaden efter releasen.

MO har tappat en stor del av sina spelare så denna patch är väldigt viktig. Mitt intryck är att väldigt många väntar på denna patch för att återkomma, om den levererar vad den lovat ska göra dvs.

Medlem

Jepp, det är massor av spelare som sagt att dom skall börja spela nu när denna patch idag kommer. Denna patch är riktigt stor och innehåller mängder av förbättringar. Hela guilder har sagt att dom nu skall börja spela MO igen.

Medlem

Så pass, finns det några recensioner än?

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Så pass, finns det några recensioner än?

De enda jag kommer på nu, namnet på länken säger väl allt vad recensenten tyckte
http://www.massively.com/2010/09/02/anti-aliased-i-can-finall...

Från februari så ingen review
http://www.gamasutra.com/view/news/27262/Analysis_The_Strange...

Medlem

Dom borde gjort en recenssion om några veckor istället, efter denna Epic patch. Det är svårt att få en bra bild av ett MMO p.g.a. buggar. Många buggar fixas och många förbättringar i denna patch.

Detta är en mycket stor patch.

Patchen försenades 24 timmar. Kommer imorgon. Måste vänta ett dygn till.

Medlem

Patchen blev försenad 24 timmar och kommer ikväll istället. Star Vault releasade under tiden några screenshoots:

(klicka på Show knappen)
http://www.mortalonline.com/forums/54225-epic-patch-candy.htm...

Medlem
Skrivet av Blizzer:

Dom borde gjort en recenssion om några veckor istället, efter denna Epic patch. Det är svårt att få en bra bild av ett MMO p.g.a. buggar. Många buggar fixas och många förbättringar i denna patch.

Detta är en mycket stor patch.

Patchen försenades 24 timmar. Kommer imorgon. Måste vänta ett dygn till.

Det kommer säker en recension efter patchen annars är det ju bara kolla på MOs forum och se hur spelarna reagerat.

Medlem

Grafiken har förbättrats rejält och animeringarna och combat känns bättre. Det känns nästan som ett nytt spel. Kolla här:

http://www.youtube.com/watch?v=j-p7OetV23g

Medlem
Medlem

Grymt jobbat av Starvault!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Här är fler screenshoots. En som kopplat på AA:

http://www.mortalonline.com/forums/54418-our-new-world.html

Denna film är trevlig och visar hur Meduli ser ut nu med nya grafiken. Imo riktigt snygg grafik:

http://www.youtube.com/user/jamsey700#p/a/u/0/2kLH9Z-hH7A

Medlem

Skulle varit betydligt mer intressant med MO om man faktiskt kunde skaffa en trial och testa det. Jag vill gärna se hur det är mer än screenshots och youtube videos. Eller har de något att dölja? Jag menar... vilket stort MMO har inte trials?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skriv svar