Medlem
Skrivet av Jazman:

Jag känner mig lika dum - är det för att det inte finns klasser i MO och för att Bear Shaman verkar syfta till Vanguard? :$

Snarare till AoC.

Medlem

Jag och brorsan hade tänkt att göra starta en guild/clan och försöka bli en rätt stor grupp i Mortal Online så om ni är på gå med oss. Skicka ett PM eller likande så får jag veta vilka jag ska prata med sen när det väl finns att köpa


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem

jo jag brukar lurka på det forumet

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

jo jag brukar lurka på det forumet

mjo, har sett dig posta där lite också.

Bananfluga från FRC 8)


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem

Tänkte bara påminna att det är snart dags för att pre-orda spelet om man vill. Den 29 Juli tror jag det var, och dessutom om man gör det får man sin BETA på köpet.

Låter nästan som jag gör reklam men vad gör man inte för ett super spel

citat ;D

Skrivet av mortal ONLINE :D:

For several weeks the Combat Beta has been up and running on our first server with very good results, and now we're excited to announce the release plan for Mortal Online. On June 29 we will open up our shop for pre-orders of the game, also giving you access to the Beta Phases.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Se teaser trailern om ni inte har sett den, fan bättre än LOTR filmerna!
:up::up::up::up::up:

www.mortalonline.com/videos

Fan, äntligen ett riktigt MMO! Inte ett statiskt äventyrsspel ala wow...måste se teasern igen.

Är helt exhalterad efter att ha sett teasern ett par ggr och läst lite mer om spelet. 8)

Någon som vet vad det är för systemkrav?

Medlem

Haha, sick and twisted.. XD bör nog inte vara så höga systemkrav då UT3 motorn inte är så krävande.

Medlem

Precis det blir nog UT3 fast med fler folk, så lite med i processorn skall väl behövas. Men som ovan, det är exakt UT3 som inte blir så krävande med andra ord.


signatur

hejsanhejsanhejsan

FM-guru
F.d. Sisyr

Ser fram emot mer information om spelet. Så här långt ser det onekligen ut som det onlinespelet jag har väntat på. Ja, om utvecklarna kan hålla det de lovar, förstås.

Medlem

Se www.fz.se/forum/thread.php?id=82835
där finns det en länk till en PP-presentation om MO. Ladda hem på egen risk! I synnerhet om ni har familj, sannorlikheten att ni blir singel och sitter i en etta resten av ert liv är väldigt stor.

Medlem

Mums! Verkar riktigt mysigt Hoppas dock att de inte gör det överdrivet blodigt, mer i stil med oblivion.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Får man betan redan nu om man köper spelet via digitala downloaden?

Medlem

De har sk. beta blocks, dvs de släpper in folk till betan enligt vilket beta-block man fick access till som bestämdes enligt ordningen folk köpte spelet.

Tror det finns ett schema på deras forum.

Medlem
Skrivet av LittleFriend:

Får man betan redan nu om man köper spelet via digitala downloaden?

Om du köper nu så KANSKE du kommer med i block E som är i slutet av september.

Medlem

En intervju med Mats Persson på mmorpg.com
Länk

Medlem

intressant läsning minst sagt. Vågar dock inte köpa digital kopia utan att veta 100% att man får en beta spot

Medlem
Skrivet av LittleFriend:

intressant läsning minst sagt. Vågar dock inte köpa digital kopia utan att veta 100% att man får en beta spot

Hört rykten om en amerikansk beta server
vilket gör att det bör finnas gott om plats i
alla fall. Devs har bara sagt att man hamnar
i Block E om man köper spelet nu, antar
att det gäller annars blir jag sne.

Medlem
Skrivet av Bobbey:
Skrivet av LittleFriend:

intressant läsning minst sagt. Vågar dock inte köpa digital kopia utan att veta 100% att man får en beta spot

Hört rykten om en amerikansk beta server
vilket gör att det bör finnas gott om plats i
alla fall. Devs har bara sagt att man hamnar
i Block E om man köper spelet nu, antar
att det gäller annars blir jag sne.

Bekräftat senast idag:
[http://www.mortalonline.com/forums/23175-beta.html]

Medlem

Bumpar denna tråd lite och passar på och länka till de nya screenshotsen från betan:
Screenshots

Medlem

är det någon som har kommit med i betan efter sin pre-order som kan berätta om det är något att ha så att säga, eller om man seriöst ångrar sig redan osv. är det bättre än darkfall, ni som även spelat det?

Medlem
Skrivet av Efraim:

är det någon som har kommit med i betan efter sin pre-order som kan berätta om det är något att ha så att säga, eller om man seriöst ångrar sig redan osv. är det bättre än darkfall, ni som även spelat det?

Skulle vilja vet även detta jag med...
För senaste Darkfall online expansionet verkade vara bra...

Medlem
Skrivet av GAOS:
Skrivet av Efraim:

är det någon som har kommit med i betan efter sin pre-order som kan berätta om det är något att ha så att säga, eller om man seriöst ångrar sig redan osv. är det bättre än darkfall, ni som även spelat det?

Skulle vilja vet även detta jag med...
För senaste Darkfall online expansionet verkade vara bra...

Dom har så pass mycket kvar så jag ångrar mig att jag bokade det. Darkfall ser grymt mycket fulare ut, men roligare.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Dom har så pass mycket kvar så jag ångrar mig att jag bokade det. Darkfall ser grymt mycket fulare ut, men roligare.

du INSER att dom är i en BETA just nu? en tidig beta som är till för att hjälpa dem fortsätta utveckla spelet i rätt riktning samt fixa buggar osv med hjälp utav testare?

BETAN är INTE till för att spela och ha skoj, utan till för att du skall kunna, om du vill, hjälpa dem finna fel i spelet och rapportera detta.

således gjorde du FEL som köpte och trodde "yay nu skall jag få spela ett färdigt spel".

och till alla andra... spelet är i en tidig BETA, MEN de ger dock alla som förbokar möjlighet att hjälpa till i denna beta. men var då beredd att du får en skit-upplevelse då spelet inte är färdigt... vad förväntar man sig egentligen annars?

Detta är således inte en "beta för att testa före köp" som så många andra företag fått för sig att göra i branschen.

Medlem

tidig beta? är det inte snart dags för släpp ?

Medlem
Skrivet av Efraim:

tidig beta? är det inte snart dags för släpp ?

Q4 så 3 månader.

Jag är lite orolig för hur de ska hinna men de påstår, senast förra veckan på IRC att de är "on schedule"
Nu säger de att mycket av det som ska läggas till(mounts, housing m.m) är testat internt och det som saknas är massiveLOD som de håller på och implementerar på sin server, utan det kan de inte lägga in mer just nu för det pallar inte servern med.
Den öppna fria världen, craftingen och combaten är nu i betastadiet mycket bra.
Jag ångar inte att jag förbokat för spelet har grymt stor potential att bli bra, de bitar som finns är bra men som sagt, det saknas en hel del.
Men att förboka för att spela ett färdigt spel är helt fel och då kommer man bli mycket besviken.

Medlem
Skrivet av Efraim:

tidig beta? är det inte snart dags för släpp ?

jag tycker väl tidig beta är 3-4 månader före förväntad release, tycker inte du? hur ofta har du sett en öppen "sen" beta så långt innan släpp?

Medlem

Sett att det stått Q3 tidigare på ett par siter, därför jag trodde det borde vara nu väldigt snart.

Efter att ha varit med och lirat Darkfall från starten (gav upp efter par veckor), så kommer jag vara mer försiktig innan jag preordrar nått liknande. Darkfall var det mest beta-aktiga spel jag spelat som gick release... .De gjorde en liknande grej där de istället kallade det release, men enbart en viss mängd spelare kunde köpa spelet och sakta fylla en server. Det var kaos,..och när man väl lyckades köpa spelet och logga in så var allt så fruktansvärt beta beta beta beta så man undrade hur folk ens kan få släppa sådant på marknaden.

Håller tummarna för Mortal Online, men väntar nog tills det är ute innan man vågar köpa. Eller att folk postar leaks från betan närmare release.

Medlem
Skrivet av Efraim:

De gjorde en liknande grej där de istället kallade det release, men enbart en viss mängd spelare kunde köpa spelet och sakta fylla en server. Det var kaos,..och när man väl lyckades köpa spelet och logga in så var allt så fruktansvärt beta beta beta beta så man undrade hur folk ens kan få släppa sådant på marknaden.

Håller tummarna för Mortal Online, men väntar nog tills det är ute innan man vågar köpa. Eller att folk postar leaks från betan närmare release.

inte är det ens i närheten utav en liknande grej. de har släppt en begränsad upplaga för förbokning. Mortal online kommer inte säljas boxad vilket har gjort att den begränsad mängd som finns, som är boxad är lite exklusivt. men hur som helst, man får vara med i beta-testandet om man VILL ifall man förbokat. det är frivilligt och inte ett argument till försäljning/förbokning.

Sedan har de sagt säkert tusen gånger hittills, att Mortal Online vid release INTE kommer att inne ALLA features. utan de kommer släppa spelet med grunden klar. sedan jobba på att allt efter som lägga till mer. de har varit väldigt noga med att uttala sig om det faktum att de inte vill släpa någon funktion som inte fungerar ordentligt. varav anledningen att många idéer och "features" kommer att dyka upp efter release.

Medlem

Nya screenshots:
[http://www.mortalonline-szene.de/bilder-und-screenshots.html]

De har fått tillstånd att släppa dessa så inge NDA brytande här

[http://www.mortalonline.com/forums/24223-12-new-exclusive-bet...]

Passar på att tillägga att mLOD kommer nästa vecka med lite nytt content till betavärlden, dvs nya områden och npc's.

Skriv svar