Zemi skrev:
Möjligheten att klara en fight utan att förlora ett enda hp finns helt klart i GW2, men det är svårare än Tera. Jag fastnade för thief-klassen i helgen och då fick man lära sig att dodgea rätt mycket. Man fick också extra dodge möjligheter med vissa attacker som thief, vilket underlättade.
För att klara huvud questen i rätt lvl var jag tvungen att använda dodgefunktionen. Så face to face fighting funkar inte som thief i alla fall.
Just att man bara kan göra 2 dodges i rad gör fighterna mer intressanta. Det är en stamina bar som regenereras konstant som avgör om man har tillräckligt med stamina för att dodgea.En full räcker till 2, sen genereras staminan fort.
Jag spelade med pistol + dagger som vapen och det gav en mer rangebaserad combat än vad en rogueklass normalt innebär.
Som awkwardboner ovan sa så var dodgen ett effektivt sätt att undvika AoE. AoE attackerna börjar verka samtidigt som ringarna för dem syns så man måste vara riktigt snabb ut ur den. Man dör fort om man står kvar i vissa. Detta var en av sakerna som gjorde pvp'n intressant då det förekom mycket AoE ringar på backen i vissa matcher.
Dodgefunktionen är intressant i både Tera och GW2, men i GW2 var man tvungen att använda den, i Tera kunde man spöa mobs 20 lvlar över OM man använde den. GW2's dodge känns därför bättre integrerad i spelet. Sen skulle jag välja GW2 alla gånger pga storyn man får uppleva med voiceactors och det (till synes) genomtänkta PvP systemet.
Dodgea AOE attacker i PVP?
Bitch plz!
Spela Engineer med sköld, man såg ju fram emot folk med aoe attacker

Bara rulla rakt in och trycka 4, så reflekteras alla projektiler tbx på "kastaren"
Vilket var helt underbart i PVP när Rangers använde pilregnet.
Men annars skulle jag säga att Dodge systemet i GW2 var underbart, spelade för det mesta Warrior med ett Greatsword, vilket gav en underbar blandning av att hoppa rakt in bland så många som möjligt och sen spamma "Hundred blades" (tror jag den hette) vilket var typ en furry attack där man spammade ut ca 8-10 slag i en cirkel runt sig som skadade alla i närheten (Utom dem precis backom en) och göra sin "Whirlwind" attack, där man snurrade runt i en cirkel samtidigt som man åkte framåt, för att sedan charga rakt in bland folk igen för ännu en Hundred blades.
Det jag gillade med "Whirlwind" attacken (har ingen aning vad den hette) var att man var tvungen att aima den själv på ett liknande sett som en del attacker i HoN/DotA.