Napoleon Total War co-op campaign?

Medlem
Napoleon Total War co-op campaign?

Hej hej hallå!

Jag och en kompis tänkte skaffa Napoleon Total War men jag är lite osäker på om det finns co-op i multiplayer kampanjen, för om jag och min kompis börjar spela, men sen för att nån av oss ska vinna så måste den slå ut den andra, visst är det så?

Om det är så tänker vi kanske skaffa Shogun 2 Total War istället, eftersom det är "riktig co-op" i.

Stämmer det jag skriver eller har jag förstått helt fel?

// Iqoros


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

http://www.co-optimus.com/game/1472/pc/napoleon-total-war.htm...

Citerar sidan:

The Co-Op Experience

Play through the game's three campaigns with a friend.

Medlem

Och slagen kan inte utkämpas med varandra som man kan i shogun 2 där man "ger" valfria trupper till sin kompis t.ex 50/50 så ni båda har styrkor att kontrollera i samma slag

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Och slagen kan inte utkämpas med varandra som man kan i shogun 2 där man "ger" valfria trupper till sin kompis t.ex 50/50 så ni båda har styrkor att kontrollera i samma slag

Så i Shogun, om bara jag attackerar en stad så kan jag dela på mina trupper, hälften till min kompis och hälften till mig?

men hur är det i napoleon då?


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Ja det går i Shogun. Men inte i Napoleon såvitt jag vet, tror man får slåss mot varandra bara

Medlem

Okej, får se vilket det blir då

Tack så mycket för hjälpen!


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Har inte spelat det, men visst var det ett härligt spel..

1
Skriv svar