Bli medlem på FZ:s forum!
Luftman
Titel Proffs
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 2 142

Om någon råkar komma över en tidig kopia av detta spel så berätta gärna hur ni upplevt pc portningen, hittar noll information på Internet.

Devan
Titel Veteran
Registrerad 2014-06-15
Inlägg 1 056

Köp det på steam när det släpps, funkar det inte så har du ju 2 timmar på dig tills du kan lämna tillbaks det.

Vercadi
Titel Veteran
Registrerad 2015-04-04
Inlägg 756

Devan skrev:
Köp det på steam när det släpps, funkar det inte så har du ju 2 timmar på dig tills du kan lämna tillbaks det.

Du har inte två timmar på dig utan att man kan spela spelet upp till två timmar.

Luftman
Titel Proffs
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 2 142

Vercadi skrev:
Devan skrev:

Du har inte två timmar på dig utan att man kan spela spelet upp till två timmar.

Vill köpa fysisk version

Devan
Titel Veteran
Registrerad 2014-06-15
Inlägg 1 056

Luftman skrev:
Vercadi skrev:
Devan skrev:

Vill köpa fysisk version

Bild

Fuidama
Titel Veteran
Registrerad 2006-10-04
Inlägg 1 184

Devan skrev:
Luftman skrev:

Vill köpa fysisk version

Bild

Billigare än steam skulle jag anta är en av anledningarna, sen kan fysiska versioner vara mer hmm "tillfredsställande" än digitala.
Fast om man har rätten till VIP priset på GMG så får man spelet för 360kr
Dock verkar det inte garanterat att man får VIP priset även om man t.ex. varit kund hos GMG en längre tid. Jag får VIP priset men min bror som varit kund lika länge och köpt exakt samma saker får fortfarande priset i dollar. Han fick betala över 800kr för GR Wildlands trots att mitt pris var ca 620kr för samma version av spelet (vi köpte Gold edition).

Luftman
Titel Proffs
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 2 142

Precis som kommentaren ovan sade, tänkte kolla om någon hade kört det så man kunde lägga en förhandsbokning på cdon och kanske ha spelet innan helgen.

Devan
Titel Veteran
Registrerad 2014-06-15
Inlägg 1 056

Och på grund av er som vill spara några kronor så måste spelet tryckas i asien och sen skickas hela jorden runt för att ni skall få koden i boxen och sen är plasten värdelös

Utvecklarna får mindre pengar till nästa spel de skall göra och eftersom ni inte är de enda som gör det här så kommer spel fortsätta vara dyrare i digitalform än fysisk :(

Luftman
Titel Proffs
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 2 142

Devan skrev:
Och på grund av er som vill spara några kronor så måste spelet tryckas i asien och sen skickas hela jorden runt för att ni skall få koden i boxen och sen är plasten värdelös

Utvecklarna får mindre pengar till nästa spel de skall göra och eftersom ni inte är de enda som gör det här så kommer spel fortsätta vara dyrare i digitalform än fysisk :(

Jag gillar att ha något att "hålla i" när jag spenderar hundratals kronor på något. Kan även vara bra att inte ge 100% makt åt steam dessutom.

DrDoom
Titel Veteran
Registrerad 2002-05-04
Inlägg 950

Luftman skrev:
Devan skrev:

Jag gillar att ha något att "hålla i" när jag spenderar hundratals kronor på något. Kan även vara bra att inte ge 100% makt åt steam dessutom.

Förstår hur du tänker, men tyvärr hjälper det inte i de fallen spelen har en steam-nyckel. Du är lika fucked i slutändan den dagen Steam blir intelligent och tar över världen för att använda oss som batterier beroende av spelen the almighty Steam Overlord låter oss spela. Det är därför Matrix-världen är som ett spel, det är STEAM som ligger bakom det!

Devan
Titel Veteran
Registrerad 2014-06-15
Inlägg 1 056

DrDoom skrev:
Luftman skrev:
Devan skrev:

Förstår hur du tänker, men tyvärr hjälper det inte i de fallen spelen har en steam-nyckel. Du är lika fucked i slutändan den dagen Steam blir intelligent och tar över världen för att använda oss som batterier beroende av spelen the almighty Steam Overlord låter oss spela. Det är därför Matrix-världen är som ett spel, det är STEAM som ligger bakom det!

Speaking of matrix:

http://www.joblo.com/movie-news/warner-bros-in-the-early-stage-of-developing-a-matrix-reboot-334

almblad
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-10
Inlägg 276

Ifall det finns personer som fortfarande är fundersamma över portningen till PC så har TB gjort en liten video på detta.

almblad
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-10
Inlägg 276

Luftman skrev:
Devan skrev:

Jag saknar de lite äldre spellådorna man fick förr, riktigt snygga var vissa. Dock så tog det upp en jäkla plats i bokhyllorna. Jämnför man med idag så är det ända problemet med att ha mycket spel på onlinetjänster är att man är "nästan" tvungen att använda sökverktyget för att hitta spelet man tänkte spela.

Luftman
Titel Proffs
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 2 142

almblad skrev:
Ifall det finns personer som fortfarande är fundersamma över portningen till PC så har TB gjort en liten video på detta.

Jo har sett videon, men väldigt lite prat om prestanda . :(

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 269 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

FZ