Ny Rust server, Rustaddicts. - Nu med Oxide

Medlem
Ny Rust server, Rustaddicts. - Nu med Oxide

Tjenare,

Verkar som mitt gamla konto är förlorat men tänkte iaf posta en liten tråd om min nya server till liret Rust

Nystartad server (14-01-03), ett gäng rättvisa och trevliga admins (4st).
- Sleepmode är på (Karaktären "sover" på servern istället för att loggas ut och försvinna).
- PVP är på.
- 4st admins så chansen är stor att någon är online.

Adress till server: play.rustaddicts.eu:28015
(Starta spelet, tryck F1 och skriv följande i console: net.connect play.rustaddicts.eu:28015)

Oxide plugins:
- Doorsharing
- Starterkits
- Oxmin (Inge mer itemspawnande admins)
- Privatemessage

edit: Har även en Teamseak 3 server upp för er som vill: ts.rustaddicts.eu

edit2: Forum uppe på www.rustaddicts.eu

Medlem

Hej! Hur många spelare har ni i genomsnitt på den? Vad är maxantalet och vad krävs för airdrops?

Medlem

Tjenare,

Servern är ny sedan igår, så runt 5 pers har det varit på den nu, så gott om plats att samla ihop resources och kitta upp.
Max players är 150st,
Har satt airdrop till mininum 1 player just nu.

Medlem

Kanske kikar in, köpte det igår så håller på att lär mig

Medlem

Du är varmt välkommen, kika in på TS också om du har lust

Medlem

Okej. (jag skulle dock tipsa om att dra ner det till 100 spelare max).. Hur ofta kommer ni att ha resets tror du?

Medlem
Skrivet av Magto:

Okej. (jag skulle dock tipsa om att dra ner det till 100 spelare max).. Hur ofta kommer ni att ha resets tror du?

Tjenare,

Japp, får se hur det blir med population om du menar att det är svårt att få upp population när man har 150 slots från början eller menar du att det blir för trångt?

Jag har satt server-restart en gång per 24h (verkar som man får problem med facepunch_auth annars), resets har jag inte direkt tänkt på, blir nog när det blir för många tomma byggnader, men den diskutionen tar jag/vi med övrig playerbase innan isåfall.

Medlem

Servern verkar vara nere..

Medlem

Får incompatible version när jag försöker joina idag.
Funkade igår, är det en update på rust som jag har missat eller vad händer?

Medlem

Multiplay.co.uk (serverhost) har dels haft lite strul med servrar samt att de har uppdaterat adminverktyget för rust, därför har servern laggat igår samt legat nere en stund tidigare i eftermiddags.

Medlem
Skrivet av Shepard:

Nere igen

Har satt servern att starta om en gång per dygn pga att det verkar som facepunch auth.servers får problem annars...
Var den nere länge eller? (är på jobbet och kan ej kolla loggar på servern.)

Det stog att servern hade en äldre version

Medlem
Skrivet av Shepard:

Det stog att servern hade en äldre version

Är det så fortfarande? Incompatible version eller något sånt?

Medlem

Nej nu verkar det som servern har uppdaterats till nyaste versionen.
Jag har dessverre ingen kontroll på det, utan det är helt och hållet serverhost som sköter det.

Medlem
Skrivet av Akotha:

Nej nu verkar det som servern har uppdaterats till nyaste versionen.
Jag har dessverre ingen kontroll på det, utan det är helt och hållet serverhost som sköter det.

Tänkte mer ifall Shepard hade samma problem som mig, servarna uppdaterades men inte mitt spel.
Anyways om så är fallet högerklicka på rust i steam -> egenskaper -> Betaversioner och kliv ur om du är med i betaprogrammet så löste sig problemet för mig iaf.

Medlem

Kollade in detta idag och fick en sjuk urge att tända en virtuell brasa Kanske hoppar på severn och säger hej!

Medlem

Har valt att gå till en annan host pga Oxide modden.
Se OP för info.

Medlem

Spelade ett par timmar förut idag, bra server! Lyckades faktiskt bygga ett hus för första gången.

Medlem

OP uppdaterad med forumadress.

1
Skriv svar