Nytt gratis multiplayerspel: The Guardians

Medlem
Nytt gratis multiplayerspel: The Guardians

Hej!

Jag har varit leadprogrammer på ett spel som heter The Guardians.
Vi har varit en grupp om 15 personer som har jobbat med det i 9 veckor i kursen "spelprojekt B" på högskolan i Skövde.

Det är ett gratis multiplayerspel som vi har tänkt att utveckla vidare.
Det vore jättekul om folk kunde testa det och berätta vad dom tycker!

[http://www.theguardiansgame.com/]

Jag är för lat för att skriva om spelet , men jag svarade i en tråd på flashback. Så jag klistrar in det jag skrev:

Det är långt ifrån färdigt, men fullt spelbart och ganska kul om du frågar mig
Vi har planerat att fortsätta utveckla spelet framöver.
Det är absolut inget mysko, så det är bara ladda ned och testa!
Men det är som sagt ett multiplayerspel. Det är roligast att spela 5v5, men funkar även 2v2.
Kör man 1v1 så tröttnar man ganska snabbt, men duger för att testa spelet
Om man ska köra 1v1 rekommenderar jag att köra banan "Desert's Curse" som dyker upp som ett alternativ om man väljer TDM eller Annihilation.
Om ni ska hosta ett game över internet behöver ni öppna port 49002.

Jag vet att vi har dåligt med info på hemsidan och i största allmänhet, men vi jobbar på det!

Det huvudsakliga spelläget är domination, vilket är ganska likt battlefields coonquest.
Varje lag börjar med X tickets. Om man dödar någon i motståndarlaget så försvinner 5 av deras tickets och alla som har slagit på den nydligen dödade spelaren delar på en XP-pool. När det andra laget har slut på tickets så vinner man.
För att så snabbt som möjligt få det andra lagets tickets att gå ned så ska man ta över de shrines som finns utplacerade över dominationbanorna. En viss mängd XP delas ut beroende på hur många shrines ens lag äger.
När man har tagit över alla shrines så har man möjligheten att gå över till motståndarens tempel. När man är fler spelare än motståndarna i deras tempel så förlorar de snabbt sina tickets.

XPn som man får leder så småningom till att man går upp i level. När man har gått upp i level får man skillpoints som man kan sätta ut och på så sätt göra sina skills bättre.

Jag är som sagt programmerare, så jag är inte riktigt rätt person att beskriva spelet Men vi ska försöka få upp mer information så fort som möjligt!

Edit: Här har ni youtubetrailern för er som inte orkar gå in på hemsidan

Ladda ner spelet här!

Medlem

Såg intressant ut, fick lite darkfall vibbar (positivt), ska nog ladda ned det till helgen och testa med någon polare.

Medlem

Tack! Det tycker jag låter som en bra ide! Om ni tycker om det så får ni gärna försöka sprida det vidare!

Medlem

Ser rätt så kul ut! Kanske testar det till helgen jag med. Det som sticker ut som negativt i trailern är animationerna tyvärr, men jag fattar att det är ett work in progress. Lycka till med utvecklingen!

Medlem
Skrivet av Stephan:

Ser rätt så kul ut! Kanske testar det till helgen jag med. Det som sticker ut som negativt i trailern är animationerna tyvärr, men jag fattar att det är ett work in progress. Lycka till med utvecklingen!

Tycker jag verkligen att du ska göra!
Om du tänker på det där när dom springer i klunga mot varandra så märker man inte av det lika mycket när man spelar. Vi har inte lagt ner så mycket tid på att hitta någon lösning till det problemet då det syns mest när man kör i spectator-mode (som alla delar i trailern som inte är i 3e personsvy är filmade i).

Inaktiv

Hade varit kul om nån här på fz hade satt upp ett game ;D
Ifall nån känner sig sugen att sätta upp en så ge mig ip så jag kan join the fun ;3


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:

Hade varit kul om nån här på fz hade satt upp ett game ;D
Ifall nån känner sig sugen att sätta upp en så ge mig ip så jag kan join the fun ;3

Jag kan slänga upp en server. Har dock ganska knackig lina.
Den ligger uppe klockan 16.00 för er som vill komma in och testa

Vi har en late-join funktion i spelet, men den bör inte användas då den är full av buggar.
Om någon latejoinar kan vi kanske göra en remake
16.00! Spelet kommer att synas om ni går in på "Servers" i huvudmenyn. Spelet kommer att heta Welleby's game

Medlem

Missade det, fan.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Missade det, fan.

Ja, det var kanske lite väl kort varsel!
Men jag vi kan väl säga så att jag slänger upp en server imorgon vid 18 då!

Inaktiv

Härligt game ;D det enda jag hängde upp mig på var att ni som var grönt lag hade grön text o hp bars vilket fick mig förvirrad för man är inpluggad att grönt är vänner o rött är fiender xD men för mig som var i röda laget fick tänka tvärtemot

Fast det var kanske bara jag som tycker det.


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:

Härligt game ;D det enda jag hängde upp mig på var att ni som var grönt lag hade grön text o hp bars vilket fick mig förvirrad för man är inpluggad att grönt är vänner o rött är fiender xD men för mig som var i röda laget fick tänka tvärtemot

Fast det var kanske bara jag som tycker det.

Nej det är en helt klart godkänd åsikt!
Vi diskuterade också det här. Dom två olika lagen (Sao, grönt, Virvenia, rött) har redan en färgkodning, så vi försökte hålla den. Vi kanske kan köra en omröstning och se vad folk som spelar tycker bäst om!

Inaktiv
Skrivet av Welleby:
Skrivet av Demodemo:

Härligt game ;D det enda jag hängde upp mig på var att ni som var grönt lag hade grön text o hp bars vilket fick mig förvirrad för man är inpluggad att grönt är vänner o rött är fiender xD men för mig som var i röda laget fick tänka tvärtemot

Fast det var kanske bara jag som tycker det.

Nej det är en helt klart godkänd åsikt!
Vi diskuterade också det här. Dom två olika lagen (Sao, grönt, Virvenia, rött) har redan en färgkodning, så vi försökte hålla den. Vi kanske kan köra en omröstning och se vad folk som spelar tycker bäst om!

Ett tips för er som spelar o gör spel ska helt klart se på extra credits.

Här är det jag snacka om http://www.escapistmagazine.com/videos/view/extra-credits/226...

Dessa vet vad dom snackar om för de har jobbat med spel oxo ;D


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:
Skrivet av Welleby:
Skrivet av Demodemo:

Härligt game ;D det enda jag hängde upp mig på var att ni som var grönt lag hade grön text o hp bars vilket fick mig förvirrad för man är inpluggad att grönt är vänner o rött är fiender xD men för mig som var i röda laget fick tänka tvärtemot

Fast det var kanske bara jag som tycker det.

Nej det är en helt klart godkänd åsikt!
Vi diskuterade också det här. Dom två olika lagen (Sao, grönt, Virvenia, rött) har redan en färgkodning, så vi försökte hålla den. Vi kanske kan köra en omröstning och se vad folk som spelar tycker bäst om!

Ett tips för er som spelar o gör spel ska helt klart se på extra credits.

Här är det jag snacka om http://www.escapistmagazine.com/videos/view/extra-credits/226...

Dessa vet vad dom snackar om för de har jobbat med spel oxo ;D

Tack för tipset! Jag är dock programmerare som sagt, så jag har inte så mycket med designen av spelt och dess element att göra Men jag ska framföra detta till vår lead-designer

Inaktiv
Skrivet av Welleby:
Skrivet av Demodemo:
Skrivet av Welleby:
Skrivet av Demodemo:

Härligt game ;D det enda jag hängde upp mig på var att ni som var grönt lag hade grön text o hp bars vilket fick mig förvirrad för man är inpluggad att grönt är vänner o rött är fiender xD men för mig som var i röda laget fick tänka tvärtemot

Fast det var kanske bara jag som tycker det.

Nej det är en helt klart godkänd åsikt!
Vi diskuterade också det här. Dom två olika lagen (Sao, grönt, Virvenia, rött) har redan en färgkodning, så vi försökte hålla den. Vi kanske kan köra en omröstning och se vad folk som spelar tycker bäst om!

Ett tips för er som spelar o gör spel ska helt klart se på extra credits.

Här är det jag snacka om http://www.escapistmagazine.com/videos/view/extra-credits/226...

Dessa vet vad dom snackar om för de har jobbat med spel oxo ;D

Tack för tipset! Jag är dock programmerare som sagt, så jag har inte så mycket med designen av spelt och dess element att göra Men jag ska framföra detta till vår lead-designer

Kul att ni tar i mot kritik med öppna armar för jag har stött på dom som vill att folk ska säga deras åsikt sen blivit skit sura och skitit i att ta i mot tipsen ;D

Oxo jävlit bra att ni brinner för det ni gör ;D Keep up the good work.


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Fan, igen.. Imorgon klockan 18:00?

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Fan, igen.. Imorgon klockan 18:00?

Okej! imorgon klockan 18!

Medlem
Skrivet av Demodemo:
Skrivet av Welleby:
Skrivet av Demodemo:
Skrivet av Welleby:
Skrivet av Demodemo:

Härligt game ;D det enda jag hängde upp mig på var att ni som var grönt lag hade grön text o hp bars vilket fick mig förvirrad för man är inpluggad att grönt är vänner o rött är fiender xD men för mig som var i röda laget fick tänka tvärtemot

Fast det var kanske bara jag som tycker det.

Nej det är en helt klart godkänd åsikt!
Vi diskuterade också det här. Dom två olika lagen (Sao, grönt, Virvenia, rött) har redan en färgkodning, så vi försökte hålla den. Vi kanske kan köra en omröstning och se vad folk som spelar tycker bäst om!

Ett tips för er som spelar o gör spel ska helt klart se på extra credits.

Här är det jag snacka om http://www.escapistmagazine.com/videos/view/extra-credits/226...

Dessa vet vad dom snackar om för de har jobbat med spel oxo ;D

Tack för tipset! Jag är dock programmerare som sagt, så jag har inte så mycket med designen av spelt och dess element att göra Men jag ska framföra detta till vår lead-designer

Kul att ni tar i mot kritik med öppna armar för jag har stött på dom som vill att folk ska säga deras åsikt sen blivit skit sura och skitit i att ta i mot tipsen ;D

Oxo jävlit bra att ni brinner för det ni gör ;D Keep up the good work.

Haha, då vill man inte ha kritik, då vill man ha smicker!
Vi vet att vi inte har en klockren produkt men vi vill förbättra den!

1
Skriv svar