Oculus Rift Vänner

Medlem
Oculus Rift Vänner

Hej!

Jag har haft Oculus rift sedan juni och har inte spelat så mycket. Har ju dock dykt upp mer multiplayer spel och nu när Oculus touch släpps så kommer en hel del multiplayer spel! Hade varit roligt att spela med andra svensk talande

Ser fram emot Star Trek Bridge Crew som bilden visar bland annat!

Har ni en rift och speciellt om ni skaffar touch så lägg gärna till mig i Oculus home där jag heter MrKudden.

Medlem

Pratar man VR-spel som ges ut av Ubisoft så kommer det dessutom att finnas möjlighet till crossplay med oss Vive-ägare.

http://vrgeeks.se/3913/ubisofts-vr-titlar-stodjer-spel-mellan...

Bland annat Bridge Crew faller in under det och även Eagle Flight när det släpps för Viven om några veckor.

/ LordDaimos

Medlem

Ja precis. Ett mycket bra initiativ av Ubisoft. Känns nästan nödvändigt med tanke på spelarbasen så att säga. Är inte lätt att få till en match i eagle flight

Inaktiv

Trevligt! Själv har jag en HTC Vive hemma men skulle gärna spel VR-spel med andra svenskar i den mån det går och finns stöd för cross platform.

Medlem

Många spel på steam är ju multiplatform så att säga. Förhoppningsvis kommer de bli många fler sådana multiplayer spel så kan man ju köra ihop =D Så olika är väl ändå inte touch och vive kontrollerna. Jag är väldigt sugen på ubisofts Werewolfs within. Hade varit riktigt kul om man fick ihop ett gäng svenskar sen och körde det. De ska ju också funka mellan vive och oculus.

Medlem

Någon som testat Linden labs High Fidelity? Öppen beta på steam tydligen.

Ni med vive, vad heter ni på steam? Finns ju som sagt lite spel man kan spela tillsammans där. Jag heter Kudden på steam, inte lätt att hitta dock haha

1
Skriv svar