Pirates of the burning sea !!

Medlem

allt du köper på auction måste hämtas upp i den hamnen där det säljs även fast du ser det varsomhelst i världen.

Du kan välja i filtret ex att du ska bara se den hamn du är i enbart


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo jag vet, var och hämtade det från auction i Tampas där den fanns.

Medlem

då vet du hur det fungerar nudå


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nje, alltså. Skeppet finns inte hos Harbor Mastern.

Beskrev det lite konstigt först. Men jag fick alltså inget skepp trots att jag var och tog "pick up" på aktionen i Tampas.

Medlem

Du måste använda deedet genom att högerklicka på den och ta nåt där. Kommer inte exakt ihåg va de är men de ska finnas där iaf.

Medlem

Deedet? Ska jag högerklicka på skeppet? Vart är skeppet isånafall? Det finns ju inte hos Harbor Mastern som sagt trots att jag tagit pick up i rätt Auction House.

Inaktiv

Nej nu blir jag vansinnig!!

Har installerat om spelet 500 gånger med och utan virusprogram, men det startar inte ändå.
Direkt när updateringen ( som tar 4 livstider att göra) är klar och man ska spela kommer det upp en "send error report" ruta upp.

Jag har allt som krävs med drivers å grafikkort, vad är det för sinnesjukt fel?

Tack!

Medlem

Alltså jag spelar pirat och brukar oftast inte köpa mina skepp. Men va jag har förståt köper man väll deeds som man sen "gör" till skepp.

Ett deed representerar alltså båten på en liten pappersbit. Som man sen säljer så får en annan personen pappersbiten som han byter mot skeppet.

Medlem

Det stämde bra! Hade en deed i mitt inventory :D. Tack för hjälpen. Hur skaffar du dina skepp föresten?

Medlem

Som pirat får man en skill så man kan ta motsåndarens skepp ifall de inte sjunkit. Jag spelar iofs en freetrader men den har jag köpt ett skepp av en npc. Den är bara level 15 iofs så jag har aldig köpt ett deed på auktion.

Men när releasen kommer ska jag köra en british freetrader så jag kan ta och bli rik.

Medlem

Tänkte skriva att en ny version av min PDF gällande structures är uppe nu.

[http://www.tsermatt.ax/PotBS%20Structure%20Costs%20v1_0.pdf]

Denna har även hur mycke resurser varje byggnad kräver.

edit
Tänkte även meddela att jag tänkte dra igång en british trading society till prebording. Så ifall nån känner sig manad att börja planera så kontakta mig. Den kommer bli ganska "hardcore" på economy-delen av spelet. PMa eller maila på tsermatt[at]gmail.com

Medlem

okej fick igång det men det laggar en massa


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jo, open betan är lite som ett sista stress test. Ta ner antal avatar som syns så blir de lite bättre iaf.

Releasen blir nog bättre när de riktiga servrarna kommer.

Medlem

Wtf, kan man bygga grejer? Måste verkligen suttit för lite med spelet om jag missat det.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

tips sitter man i ett snabbt skepp och blir jagad av lvl30 pirater som lvl15 så kan man med lite tur bara segla ifrån dom sen välja exit från instancen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Men roligt.
Här har man precis köpt ett nytt ship deed för 35k och så går det och försvinner när jag råker ge mig på ett alldeles för svårt quest (8 vs 1 typ) och mitt dåvarande skepp förstörs.
Nu sitter jag på Les hattes, utfattig & utan ett jäkla skepp (Förrutom nybörjarskeppet) eftersom ship deedet går tydligen "sönder" då fartyget går under. Kanonkulor och dylikt finns kvar, men inte deedet.

Kewl.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

jepp det svider


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har för mig att man inte ska tappa skeppet före durabilityn är på 0. Vet inte riktigt hur de är med pvp och pve i den frågan iofs.

Men de är ju lite som de ska iaf. Jag tycker de är "kul" när man måste va försiktig för att inte förlora allt. Därför jag sparar så länge jag kan innan jag köper skepp så man inte behöver ha newbieskeppet.

Medlem
Skrivet av TserMatt:

Har för mig att man inte ska tappa skeppet före durabilityn är på 0. Vet inte riktigt hur de är med pvp och pve i den frågan iofs.

Har man inte gjort om deedet till ett skepp följer det med till havets botten. Surt sa räven.

Medlem

Spelet kändes lite B :/

Byt lite skott efter situation och tryck mellanslag eller klicka 1 eller 2 i närstrid utan att det känndes som det hände nå..
Nu har ja bara testat som hastigast, men gav inge mersmak. Man kanske lär sätta sig in i det?

Är det rättvist och jämföra med Eve så är Eve ruskigt mycket bättre.


signatur

//mvh

Inaktiv

Varje gång ja försöker att installera betan så säger den att jag måste sätta in en disk eller nått.
Det är väl inget måste att ha en disk i så fall har jag fått allt på bakfoten. Aja i alla fall om någon vet problemet så skulle jag vara tacksam med ett svar

Inaktiv

Tänkte informera om att jag själv är medlem i ett svenskt PoTBS-gille, med personer i minst sagt respektabel ålder (är yngst och är 25). Vi kommer att vara med från start när förbokningskoderna aktiveras den 7:e!

Vi söker medlemmar som kan tala svenska och är något till åren (i dagens juvenila spelsammanhang om inte annat), och vet hur man uppför sig!
Skriv en rad på vårt forum, om du är intresserad!

Hans Majestäts Kaparflotta


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Nolite vilken server ska ni spela på?

Om 26 timmar börjar de! Så de så!

Inaktiv

HMK borde komma till Rackham! Spanjackerna kommer få XoO, Corte och ATF (bland andra) och BWC kommer åka britter där, så fransoserna behöver all hjälp dom kan få


signatur

Oh thou that see'st our sorrow, it follows us even thus;
For today we are Gods, but tomorrow pray Hell have mercy on us

Medlem

LBT kommer vara på Rackham oxå

[http://www.bucaneros.org]

Medlem

Cultburk, lustigt namn jag vet, kör PotBS....

Vi kör för det är skoj och alla svenskar som vill spela mycket eller lite, men alltid kunna finna kära vänner att spela med och orda om saker är varmt välkomna!

Vi kör Spanjorer på EU-servern för english-speaking Servern heter Roberts om jag inte minns helt fel.

Spanjorer föll naturligt... Majoriteten igenom alla betor har varit brittsh, tätt följt av pirater... och fransmän är lite fjolligt hehe så spanjorer fick det bli... känns som det kan bli bra det här.

Välkommen att skriva till mig på http://gaming.cultburk.net... sidan skriker andra spel just nu, men vi skall piffa upp den lite och vi har ett privat forum för alla som önskar gå med.

Jag heter Dragan Castillo ingame btw! vi spelar väl iaf de flesta kvällar i veckan allt från någon timma till massvis av timmar.

PS: ledsen om jag kanske hade lite smilies i inlägget... känner mig dock glad.

Inaktiv

Tjenare, jag spelar också på Roberts. Dock tillhör jag den brittiska bandwagonen som freetrader. Men jag tradar gärna med er andra svenskar, heter Olle Ankare in-game, så om ni ser mig vinka!

Inaktiv

Hans Majestäts Kaparflotta spelar också på Robertsserven, den officiellt engelskspråkiga servern för EU-länderna. Vi spelar för det franska kungahuset eftersom det är mest historiskt försvarbart med svenskar i västindien under någon av de möjliga länderna.
Vi håller en god nivå på allt som sker, kanske för att medelåldern i gillet är kring 35.

See you on the burning waves


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Någon som vet av något helsvenskt society på Pirate/Roberts?

Om det inte existerar så tänkte jag kolla intresset om någon annan här är sugen på att dra ihop ett society.

Medlem

Jag har inte sett nån på pirate ännu. Vet med säkerhet att de är på britterna och frankrike. Men nog lär de finnas nån svensk på pirate då roberts verkar ha mest folk på primetime EU.

123
Skriv svar