Problem - Empire Total War

Medlem
Problem - Empire Total War

Jag har ett problem med Empire Total War. Jag kan inte ta mig in till kampanjsidan för att starta en ny kampanj. Så fort jag trycker på "Grand Campaign" blir skärmen vit och ett felmeddelande dyker upp.
Alla andra delar av spelet fungerar, och den kampanj jag redan hunnit starta går att spela vidare på.

Har provat både med att starta om datorn och att installera om spelet, men det fungerade inte. Någon som vet hur jag kan lösa det?

Kan tillägga att ljudet hakar upp sig när spelet startas då SEGA-logotypen kommer upp.

Inaktiv

Det är många som har liknande problem, men inte sett någon lösning på det.

Testa det vanliga;
Uppdatera drivrutiner för grafik/ljud, testa stäng ner så mycket apps du kan innan du kör igång spelet (kanske även antivirus, om du kan stänga av den temporärt bara). Ändra inställningar i spelet (grafik etc).

Eftersom du hade lite problem med ljudet kanske du kan börja där.

Inaktiv

Enligt Sega sa ska man anvanda 182.06 av nvidia drivisar da de senaste drivrutinerna inte fungerar som dom ska med Empire

Medlem
Skrivet av Aresz:

Enligt Sega sa ska man anvanda 182.06 av nvidia drivisar da de senaste drivrutinerna inte fungerar som dom ska med Empire

va! noo, jag som precis uppdaterade till dom senaste pga dom jag hade innan inte funkade bra xD

vi får hoppas på en snabb patchning


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

de ska nog komma en patch via steam i slutet på veckan om mina källor stämmer:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

va! noo, jag som precis uppdaterade till dom senaste pga dom jag hade innan inte funkade bra xD

Deras inofficiella supportforum finns här om du vill kolla själv. Inte många specifika lösningar än, förutom på ett par mindre problem.

http://shoguntotalwar.yuku.com/forums/126/t/Empire-Total-War-...

Medlem

Fick bara mer problem efter deras update.. Ännu fler "white screen"

Medlem

Har också ett problem med empire total war och undra om jag kunnde få hjälp med det.I garnd campain efter en rundar fär man ju massa medelanden och vissa utav dom är helt konstiga texten har rört sej upp och ner så allt blir suddigt och man kan inte läsa det nån som vet nåt??PShar Empire Total War spec edition om det är nån hjälpDS


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

suck.. orkar inte med skiten längre..
varför kan dom inte LAGA? #¤%#¤Q% klant rövar, amatörer!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

suck.. orkar inte med skiten längre..
varför kan dom inte LAGA? #¤%#¤Q% klant rövar, amatörer!

precis, istället för att dom skulle fucka hela ekonomin i senaste patchen kunde dom väll ha fokuserat på buggfixar och krascher?

Beta testare till patcherna, jo kyss mig nånstans....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

"Beta testare till patcherna, jo kyss mig nånstans.... "

hahaha xD


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kanske borde följa upp den här tråden. Jag provade att byta språk på spelet från engelska till franska, och det verkade lösa problemet. Misstänkte då att problemet bara fanns i den engelska versionen av spelet, men böt ändå tillbaka i hopp om att det skulle fungera. Och tada! Problemet var som bortblåst. Lustigt dock att denna metod fungerade när ominstallation inte gjorde susen.

Kom egentligen fram till den här lösningen för ett bra tag sen, fast jag glömde bort att posta den här. Men bättre sent än aldrig!

Inaktiv

Jag lider av samma problem tror jag. Stadsnamn och informationsrutor har en suddig karaktär som jag inte får bort med några inställningar. Vissa rutor, typ info om en ny uppfinning etc. kan jag knappt läsa.

Har en VAIO med NVIDIA GeForce 8600M och kör på Windows 7, 32 bit.

Är det kanske för klent?

Skrivet av Kurrzone:

Jag provade att byta språk på spelet från engelska till franska, och det verkade lösa problemet. Misstänkte då att problemet bara fanns i den engelska versionen av spelet, men böt ändå tillbaka i hopp om att det skulle fungera. Och tada! Problemet var som bortblåst.

Hur gjorde du det språkbytet? Nyinstallation med annat språk?

1
Skriv svar