Project Cars: Någon som spelar?

Medlem
Project Cars: Någon som spelar?

Tänkte bara kolla om någon här spelar alphan och i så fall vad tycker ni? Av alla videor jag sett så verkar det kunna bli riktigt bra och det är ju långt kvar till release i november. Skulle så gärna vilja prova själv men de har ju desvärre tagit bort möjligheten att få vara med och testa monthly/weekly builds. Här är en video jag kikade på idag som visar day/night transition på Silverstone. Filmat med en GoPro så inte bästa kvalite'n men ser mysigt ut ändå.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Ser onekligen ganska läckert ut.
Jag var ett stort fan av NFS Shift spelen som jag tycker tog NFS i en mycket bättre riktning. Presentationen vad makalöst bra, och jag gillade att det låg någonstand emellan arkad och simulator.
Och såvitt jag förstår är det samma människor bakom CARS, men nu med en riktig simulator i åtanke.

Kommer det finnas någon typ av online/multiplayer karriärläge?
Det är något jag saknat, iRacing är det närmaste jag kommit, och det hade jag nog investerat mycket mer tid i om det inte krävdes en likvärdig investering i pengar =/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

jag har varit med i weekly build testerna i långt över ett år nu, och enlgit mig så är spelet inte värt att köpa. banorna diffar ofta mycket ifrån de laserskannade/riktiga banorna, samt att bilarna inte är så realistiskt gjorda, mycket saker som sitter på fel ställe eller har fel storlek på bilarna(för tillfället iallafall)
och när det kommer till realism och körkänsla så finns det ingen, FFB är ryckig och ojämn med extremt lite känsla, samt att däckfysiken inte agerar på ett sätt som är nära till att vara realistiskt.
fortfarande inget klart spel, men enligt mig så ser det mörkt ut.
lite overhypat inom spelvärlden just nu enligt mig. om ni ska pröva ett nytt bra bilsim så är det assetto corsa! aldrig upplevt så bra känsla i bilarna i något spel förut.

Medlem

Tackar för svaren! Vad gäller körkänsla så verkar det vara rätt blandade åsikter när man läser runt, men det är ju trots allt långt kvar till release och massor av tweakande kvar så hoppas det blir bra till sist. Jag blev då inte mindre sugen efter att ha kollat denna Nordschleife-video där Rene' Rast (professionell racing-förare) kör med en Audi R8 LMS.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Är riktigt sugen på detta! Spelar för tillfället Assetto Corsa som också är riktigt bra, lyckades aldrig komma med i alphan till Project Cars.

Men jag ser fram emot att få prova det med min fanatec setup när det släpps! :}


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

En jämförelsevideo av Project CARS och det verkliga livet bredvid varandra:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av sam_s:

Är riktigt sugen på detta! Spelar för tillfället Assetto Corsa som också är riktigt bra, lyckades aldrig komma med i alphan till Project Cars.

Men jag ser fram emot att få prova det med min fanatec setup när det släpps! :}

Hur funkar assetto med en 360-pad? Enda alternativet för mig just nu då min ratt gett upp...Vet att nästan alla seriösa bilspel är bättre med ratt/pedaler, men tex gtr 2 funkar faktiskt fint med 360-paden efter lite tweakande med sens osv...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av sam_s:

Är riktigt sugen på detta! Spelar för tillfället Assetto Corsa som också är riktigt bra, lyckades aldrig komma med i alphan till Project Cars.

Men jag ser fram emot att få prova det med min fanatec setup när det släpps! :}

Hur funkar assetto med en 360-pad? Enda alternativet för mig just nu då min ratt gett upp...Vet att nästan alla seriösa bilspel är bättre med ratt/pedaler, men tex gtr 2 funkar faktiskt fint med 360-paden efter lite tweakande med sens osv...

Assetto Corsa har fullt stöd för X360-kontrollen, så det är inga problem med att få det att fungera. Sen om du kan köra med en handkontroll eller inte är en annan fråga.
http://i.imgur.com/FqF6Nbw.png


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Skulle nog rekommendera att titta på Simbin:s RaceRoom Experience, har dock inte testat det, men så vitt jag förstår är Simbin riktig svåra att slå i körkänsla. Har kört både GTR, GTR2 och RaceOn från Simbin och dessa var riktigt bra.
http://store.steampowered.com/app/211500/


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Har tänkt att köpa en Thrustmaster T500RS, någon som har erfarenhet av den ratten?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Skulle nog rekommendera att titta på Simbin:s RaceRoom Experience, har dock inte testat det, men så vitt jag förstår är Simbin riktig svåra att slå i körkänsla. Har kört både GTR, GTR2 och RaceOn från Simbin och dessa var riktigt bra.
http://store.steampowered.com/app/211500/

Det var inte dåligt men lite för förlåtande. Tycker jag. Jag har iofs inte haft det installerat på ett tag, men det kändes lite begränsat också.

Dock, som F2P funkar det. Ett litet alternativ för att få mer erfarenhet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar